ufg

PZU, Link4 i Compensa znalazły się na czele w rankingu jakości danych przesyłanych do ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w 2017 roku (w rankingu brane są pod uwagę dane przekazywane przez ubezpieczycieli komunikacyjnych do Ośrodka Informacji UFG (OI UFG)).

Na kolejnych pozycjach uplasowały się Concordia i Warta, które zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce. W pierwszej dziesiątce największego skoku w klasyfikacji – dokonały zaś TUW TUW i Axa Ubezpieczenia wspinając się odpowiednio o sześć i pięć pozycji.

Utrzymanie wysokiej jakości danych przesyłanych do Ośrodka Informacji UFG leży w interesie, zarówno ubezpieczycieli jak i ich klientów. Udostępniana przez Fundusz informacja o historii ubezpieczenia i szkód danego kierowcy, ma bowiem wpływ na precyzyjne wyliczenia wysokości jego składki za polisy OC i AC. Im ta informacja jest bardziej rzetelna, tym trafniejsza kalkulacja.

Ranking ubezpieczycieli komunikacyjnych, w zakresie jakości danych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji UFG (OI UFG gromadzi dane o ubezpieczeniach OC i AC oraz o odszkodowaniach wypłaconych z tych polis. Fundusz jest administratorem tej bazy danych. Pełny katalog gromadzonych informacji określony jest w art. 102 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK ), przygotowany został już po raz siódmy. Klasyfikację sporządzono w oparciu o osiem wskaźników uwzględniających m.in.: identyfikowalność pojazdów (poprzez porównanie z rejestrem Centralnej Ewidencji Pojazdów) oraz terminowość, kompletność i jednoznaczność przesyłanych danych, a także odsetek unieważnianych rekordów. W zestawieniu wzięto pod uwagę osiemnaście największych firm, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych przekracza jeden promil (udział w rynku ustalany jest na podstawie liczby aktywnych umów krajowego OC oraz AC, na koniec badanego okresu; poza klasyfikacją znalazło się dziewięć firm).

Dziesiątka najlepszych to:

ufg ranking 2018

– Wielka szkoda, że część firm, które rok wcześniej szczyciły się wysoką pozycją w naszym rankingu – w tym roku nie utrzymały już tej pozycji i wypadły poza pierwszą dziesiątkę – mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG. – Taka tendencja może oznaczać, że ubezpieczyciele ci nie traktują perspektywicznie sprawy jakości danych swoich klientów przesyłanych do bazy polis UFG. Z kolei dla części firm – ich własne procesy integracyjne – pozytywne wpłynęły na wzrost jakości danych przekazywanych do bazy Funduszu (np. Axa Ubezpieczenia), inne zaś jeszcze nie poradziły sobie z tym problemem i spadają na niższe pozycje w rankingu – dodaje.

Na koniec 2017 roku w bazie OI UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC – dla 23,7 mln pojazdów (przed rokiem 22,9 mln) oraz AC – dla 5,3 mln pojazdów (odpowiednio 5 mln), a ponadto informacje o ponad 2,6 mln wypłat odszkodowań z tytułu tych polis, zrealizowanych w całym 2017 roku. W ciągu ubiegłego roku firmy ubezpieczeniowe zadały do bazy OI UFG 316,6 mln zapytań o historię ubezpieczenia kierowców i posiadaczy pojazdów i 284,9 mln pytań o historię szkód.

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

 

Dołącz do dyskusji

Zaloguj się się aby komentować
  Subskrybuj  
Powiadom o