roboty drogowe

Fragmenty drogi wojewódzkiej 791 (Wanaty/Zawiercie – Trzebinia) wymagają pilnego remontu. Niedawno pisaliśmy o olkuskim odcinku tego traktu – ul. Dwudziestu Straconych. Drugim newralgicznym miejscem jest odcinek przebiegający przez Niesułowice. W pierwszym przypadku brak na razie pieniędzy na remont, w drugim z kolei dodatkowo pełnej dokumentacji i niezbędnych pozwoleń.

O złym stanie nawierzchni na wymienionych odcinkach często informują nas kierowcy. Na drogach tych panuje spory ruch, także samochodów ciężarowych. Wspomniane modernizacje zainteresowały radnego małopolskiego sejmiku Andrzeja Wójcika, który o rozwiązanie drogowych problemów zwrócił się do przewodniczącej Sejmiku Urszuli Nowogórskiej.

Jak niedawno informowaliśmy naszych Czytelników, ul. Dwudziestu Straconych w Olkuszu została ujęta na liście rezerwowej wykazu zadań planowanych do realizacji w bieżącym roku, w ramach modernizacji odcinków dróg wojewódzkich. W odpowiedzi na interpelację radnego potwierdza to Jacek Krupa, członek Zarządu Województwa Małopolskiego. Aby remont doszedł do skutku, muszą pojawić się oszczędności po wyłonieniu wykonawców modernizacji odcinków dróg wojewódzkich ujętych na liście podstawowej.

Jacek Krupa odniósł się przy okazji do kwestii „pocenia się” nawierzchni na ul. Dwudziestu Straconych. – W chwili obecnej nawierzchnia tej drogi nie wykazuje tego typu oznak. Takie skutki wystąpiły w 2013 r. przy ponadnormatywnych wysokich temperaturach powietrza. Odcinek ten jest monitorowany i wszelkie oznaki „pocenia się” będą na bieżąco zabezpieczane – czytamy w odpowiedzi na interpelację.

Władze województwa przypominają, że cały trakt 791 jest modernizowany etapami od 2004 roku. Do remontu przewidziano odcinek odcinek Olkusz – Lgota. Tu istotnym problemem do rozwiązania jest kwestia odwodnienia, zwłaszcza w Niesułowicach z uwagi na „…lokalnie niewystarczającą szerokość pasa drogowego oraz gęstą zabudowę mieszkaniową zlokalizowaną bezpośrednio przy granicy pasa drogowego”. W takim przypadku konieczne jest opracowanie wstępnej dokumentacji wraz z pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji (DUŚ).

Władze województwa stoją na stanowisku, że samorządy powinny wspólnie zająć się przygotowaniami do modernizacji, zawierając porozumienie pomiędzy Województwem Małopolskim, Olkuszem oraz Trzebinią.  – Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, poprzedzona koncepcją, jest niezbędna do pozyskania dofinansowania ze środków unijnych. Z uwagi na zakres robót niezbędnych do wykonania na tym odcinku,  realizacja remontu jest możliwa tylko z dofinansowaniem ze środków unijnych – twierdzi Jacek Krupa.

Jak myślicie, kiedy wspomniane drogi doczekają się remontu?

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
jack
jack
9 lat temu

Remont remontem – zapraszam redakcję na przejażdżkę z Olkusza do Trzebinii – zwróćcie uwagę, że w rowach na całym tym odcinku, leżą sterty śmieci. Ktoś chyba tą drogą administruje i powinien to sprzątać? Należałoby zacząć od tego, że to ludzie narobili tego syfu, poprzez swój brak wychowania. Wstyd!