Olkuski odcinek drogi krajowej jest ostatnim niewyremontowanym fragmentem krajówki w powiecie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje właśnie projekt modernizacji. Przy okazji remontów chce wprowadzić kilka nowych rozwiązań technicznych. Ich warianty trafiły właśnie do olkuskiego magistratu.
Zmiany proponowane przez GDDKiA mają dotyczyć m.in. przystanków autobusowych. Na pasie w kierunku Katowic planowane jest przeniesienie przystanku Olkusz – Statoil kilkaset metrów dalej, w rejon Stacji Orlen, po przeciwnej stronie cmentarza. Administrator drogi planuje także budowę kładki dla pieszych nad krajówką, pomiędzy dwiema sygnalizacjami świetlnymi: przy ulicach Rabsztyńskiej i Dwudziestu Straconych. Kładka miałaby rozwiązać problem bardzo niebezpiecznego przejścia dla pieszych z ul. Cegielnianej na ul. Szkolną.
Pierwszy wariant proponowany przez GDDKiA to lokalizacja sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu trasy z ulicami Kruszcową i Długą oraz zamknięcie wlotu na trasę z ulicy Sławkowskiej. Obsługę ul. Sławkowskiej zapewnić mają drogi lokalne, tzn. ul. Kruszcowa i Powstańców Śląskich. Drugi wariant zakłada montaż świateł w tym samym rejonie, przewiduje jednak utrzymanie zjazdu z DK 94 w ulicę Sławkowską przy przeprojektowaniu skrzyżowania polegającym na budowie zjazdu prawie pod kątem prostym w stosunku do trasy, ze względu na odległości między skrzyżowaniami.
Generalna Dyrekcja rozważa również zamknięcie skrzyżowania trasy z ulicami Wiejską i Słowackiego oraz budowę krzyżówki ze światłami na wysokości ulic Kardynała Wyszyńskiego i Polnej. Alternatywą jest pozostawienie wlotu z DK 94 w ul. Wiejską i montaż świateł.

2
Dołącz do dyskusji

Zaloguj się się aby komentować
2 Wątków
0 Odpowiedzi
0 Subskrybentów
 
Najbardziej aktywny
Najczęściej komentowany
0 Autorzy komentarzy
LaskM Ostatni autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lask
Lask

Fantastycznie – wszędzie się robi bezkolizyjne skrzyżowania, a u nas tylko światła i fotoradary, nie ma pieniędzy na odpowiednie skrzyżowania to poczekajcie, a nie taki remont, że szybciej będzie przez środek Olkusza przejechać niż „droga krajową.
Skończy się tak, że 5 km dwupasmówki będziemy jechać pół godziny – po prostu świetnie!

M
M

No to ładnie nam się krajobraz zmieni… nie mam nic przeciwko sygnalizacji drogowej, ale kurcze, może dałoby się ją w jakiś magiczny sposób zsynchronizować, aby jadąc przepisowo nie stawać na każdych światłach, chcąc przejechać przez nasze piękne miasteczko 😕