Do końca lipca można zgłaszać wiejskie strony internetowe do trzeciej edycji konkursu „SOŁECTW@ w sieci”. Organizatorem plebiscytu jest Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów.
W konkursie mogą wziąć udział autorzy sołeckich stron internetowych zarejestrowanych na portalu naszawioska.pl. Stronę należy zgłosić przez formularz elektroniczny, znajdujący się się na www.konkurs.kss.org.pl. Tam też dostępny jest szczegółowy regulamin oraz informacje o poprzednich edycjach konkursu. Nie będą przyjmowane strony internetowe, które zdobyły miejsca: I, II, III w poprzedniej edycji konkursu, o charakterze politycznym, dotyczące działalności organizacji pozarządowych oraz innych instytucji lub osób, a także będące podstronami innych stron internetowych
Na etapie eliminacji (od 1 sierpnia do 30 września) komisja konkursowa zweryfikuje informacje na temat stron zawarte w formularzach zgłoszeniowych. Oceni także witryny pod kilkoma względami, m. in.: ilością linków z innych stron oraz różnych modułów, możliwością kontaktu z autorami czy możliwością interakcji użytkowników. Przewodniczącym komisji konkursowej będzie prezes Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów senator Ireneusz Niewiarowski. W skład jury wejdą także przedstawiciele: Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, organizacji pozarządowych zajmujących się społeczeństwem informacyjnym na wsi oraz środowiska agencji reklamowych.
Z każdego województwa zostanie wyłoniony jeden finalista. Dla nich przewidziano zestawy składające się z aparatu cyfrowego, statywu oraz karty pamięci. Do 10 października jurorzy ocenią wyłonione w eliminacjach strony pod względem merytorycznym i estetycznym, następnie wyłonią laureatów. Na zwycięzców czekają nagrody: za I miejsce laptop, za II komputer stacjonarny, a za III tablet. Ogłoszenie wyników i uroczyste wręczenie nagród nastąpi 27 października 2 015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.