Wkrótce ruszy budowa olkuskiej obwodnicy. Przedsięwzięcie zostało podzielone na dwa etapy. Właśnie podpisano umowę z wykonawcą, firmą Eurovia Polska, która wybuduje pierwszy etap – od skrzyżowania z „krajówką” na wysokości ul. Zagaje do drogi w kierunku Wolbromia. Poza wyprowadzeniem części ruchu lokalnego i tranzytowego z centrum miasta dzięki drogowej inwestycji poprawi się płynność ruchu oraz dostęp do dróg wojewódzkich i drogi krajowej 94. Władze miasta liczą, że terenami przyległymi do obwodnicy zainteresują się inwestorzy.
– Prace nad obwodnicą trwają od kilku lat. Pomysł powstał jeszcze w ubiegłej kadencji. Długo dyskutowaliśmy nad przebiegiem drogi oraz źródłami finansowania inwestycji. Mam nadzieję, że za kilka lat będziemy mogli przejechać tą trasą. Do budowy obwodnicy „dokłada” się także powiat – mówił burmistrz Dariusz Rzepka.
Prace rozpoczną się od skrzyżowania z „krajówką” na wysokości ul. Zagaje. Dalej obwodnica przebiegać będzie wzdłuż torów kolejowych do drogi w kierunku Wolbromia, z którą połączy się już za przejazdem kolejowym w Rabsztynie. Tutaj pojawi się rondo łączące budowaną drogę z tą na Troks i do Rabsztyna. Przetarg na budowę, ogłoszony przez krakowski Zarząd Dróg Wojewódzkich, wygrała Eurovia Polska. Inwestycja ma być ukończona do listopada 2014 roku.
Przedsięwzięcie jest już prawie gotowe do realizacji. – W trakcie prac mieliśmy wiele problemów formalno – prawnych, były też protesty mieszkańców. Od początku realizacji projektu bardzo dobrze współpracuje się nam z władzami miasta. Do końca kwietnia chcemy uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Mamy nadzieję, że mieszkańcy będą zadowoleni – mówiła Marta Maj, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Całkowity koszt projektu to 26 mln złotych. Unijne dofinansowanie wyniesie 22 mln 106 tys. złotych.
Budowa drugiego etapu obwodnicy zaplanowana jest po 2014 roku, w drugim rozdaniu finansowym unijnych dotacji (2014 – 20). Trasa przebiegnie od skrzyżowania z drogą wojewódzką 783 na Chrzanów i Trzebinię, równolegle do ul. Kochanowskiego na osiedlu Młodych. Z południowej strony ominie osiedle Pakuska, a następnie połączy się z trasą nr 94 na wysokości ul. Zagaje.
[quote name=”Maciedonia”]”zepsuty”-pisz częściej!!Brawo za styl!![/quote]
O ile to nie ironia, to serdeczne dzięki za Twój wpis Macedonio.
„zepsuty”-pisz częściej!!Brawo za styl!!
Taka gmina
Jaki powód, czyja wina,
Czy to skutek, czy przyczyna –
Taka gmina.
.Chyba nie dostrzegli jeszcze mieszkańcy Witeradowa jak zmieni ich dotychczasowe życie, ta ruchliwa dróżka. Z jakim trudem przyjdzie im ja pokonać by nacieszyć się widokiem marcepanowego rynku po rewitalizacji. Be zbudowania wiaduktu , albo nasypu po którym droga ta miała by przebiegać, będzie drogą w pobliżu której powinno zbudować się cmentarz. W sumie jakby zgodnie z programem utylizacji społeczeństwa. Młody, może z trudem poradzi sobie, a emerytów u nas nikt przecież nie lubi. Zamiast obiecywanych od lat chodników, z rozmachem zafunduje im obwodnicę, czyli drogę na skróty do lepszego świata
Zajebi*cie… jest się czym chwalić bo burmistrz uwalił mieszkańców mających bloki wzdłuż ul. Kochanowskiego.
Będą sobie wdychać zdrowotne ropopochodne, benzeny, kurz
i pył , żeby nie zapomnieć o drobinkach azbestu ze szczęk i klocków hamulcowych przejeżdżających tirów, ot taka rekreacja.
Mądrzy burmistrze sadzą drzewa wokół miast , budują ścieżki rowerowe a durni budują obwodnice na terenie osiedli mieszkaniowych.
Choć sukces wymierny w całej sprawie też jest, garaż radnego nie musi być przeniesiony.
Różnica pomiędzy realizacją potrzebnych dla rozwoju miasta, inwestycji, a tymi opartymi na zasadzie sztuka dla sztuki, można dostrzec na wielu przykładach. Tych ostatnio oddanych tych, których terminu oddania nie znają nawet chyba ich pomysłodawcy i tych , do których się przymierzają. Remontowane drogi metodą puder i róż, na których powstają usterki z powodu deszczu, lub podobnych wyjaśnień typu – paluszek i główka, rozgrzebany rynek , czyli klasyk gospodarności, niczym studnia bez dna. Kolejny rodzynek to zgoda na budowę „obwodnicy”, czyli drogi, która ma na celu odciążenie ruchu w mieście.. Widocznie osiedla mieszkaniowe to nie miasto, skoro droga zwana obwodnicą , o trudnym do określenia natężeniu ruchu, powstać ma przy wykorzystaniu drogi osiedlowej. Dwa największe osiedla mieszkaniowe potraktowano, jak obozowiska cygańskie, a część ich mieszkańców jak dzikich lokatorów,. których opinii można co najwyżej od picu wysłuchać. Taka II kategoria obywateli tego miasta.
[quote name=”Meszkaniec Powiatu”]W lasach na Łukasińskiego panuje feudalny ustrój ten pan najjleśny stary brany satyr do mauzoleum LENINA tam jego miejsce OLKUSZ to noweczesne miasto[/quote]
obce planety to dobre miejsce dla tej jednostki czym dalej od kasu-lasu tym lepiej dla Olkusza
Gdzie są pieniądze za las. 😆 😆 😆
http://www.youtube.com/watch?v=VKh1iWpmvc4
[quote name=”Sodomita”]kiedy i gdzie były konsultacje co do wycinania lasu pod obwodnice nikt nas nie pytał o zgode znowu po cichu powycinają a tam w centrali leśnej na Łukasza kasa do podziału[/quote]
Dobre pytanie kto odpowie ? jest tam taki ??!!
W końcu coś się ruszyło z inwestycjami komunikacyjnymi na linii PN-PD a nie tylko WSCH-ZACH, ten kierunek rozwoju zawsze był na drugim planie. Przydało by się jeszcze poprawić drogi na Trzebinię, Chrzanów, Oświęcim – zwłaszcza na obrzeżach i krańcach powiatu, a także poza granicami naszego powiatu – w końcu na tej osi w głowach „naszych światłych decydentów” powstał pomysł stworzenia tzw. „REGIONU MAŁOPOLSKI ZACHODNIEJ”, który jakoś dziwnie dotąd był i nadal jest w ogonie zarówno połączeń komunikacji zbiorowej jak i pod względem jakości i bezpieczeństwa dróg. Dziura za dziurą. Panie i Panowie urzędnicy – a kiedy generalny remont istniejących dróg w powiecie???
[quote name=”Olkuski Jubel”][quote name=”Meszkaniec Powiatu”]W lasach na Łukasińskiego panuje feudalny ustrój ten pan najjleśny stary brany satyr do mauzoleum LENINA tam jego miejsce OLKUSZ to noweczesne miasto[/quote]
W leśnych lasach olkuskich to działa jakas konrtola tego typka na Łukasińskiego który dzieli zezwoleniami na wszystko a tak na marginesie ..ile masz tyle dasz ten wąsiaty jełop to jakieś UFO na mapie polski ..czeka sie dwa miechy na wizyte co to kurna jest grane[/quote]
0-32 609 45 o1 Dyr Inż Kazimierz Szabla w spr skard Suma..
Choinki nie kupisz , do pieca drzewa nie kupisz , na płot nie kupisz , dasz tej suchej masz …BINGO .. dodasz temu nadlekkiemu smrodowi z dziwnym zarostem masz cały lasek
[quote name=”Meszkaniec Powiatu”]W lasach na Łukasińskiego panuje feudalny ustrój ten pan najjleśny stary brany satyr do mauzoleum LENINA tam jego miejsce OLKUSZ to noweczesne miasto[/quote]
W leśnych lasach olkuskich to działa jakas konrtola tego typka na Łukasińskiego który dzieli zezwoleniami na wszystko a tak na marginesie ..ile masz tyle dasz ten wąsiaty jełop to jakieś UFO na mapie polski ..czeka sie dwa miechy na wizyte co to kurna jest grane
W lasach na Łukasińskiego panuje feudalny ustrój ten pan najjleśny stary brany satyr do mauzoleum LENINA tam jego miejsce OLKUSZ to noweczesne miasto
[quote name=”Sosna 77″][quote name=”Sodomita”]kiedy i gdzie były konsultacje co do wycinania lasu pod obwodnice nikt nas nie pytał o zgode znowu po cichu powycinają a tam w centrali leśnej na Łukasza kasa do podziału[/quote]
to ich główne zajęcie ..kasa i podział i balangi za pańtwowe ten stary z ”Łuasza” z niechlujnym wąsem to nieżle brany mówią że emeryt ale kosi z układów….???[/quote]
W takiej dyrekcji nikt skutecznie o lasy nie zadba skoro w tym zakładzie liczy sie wyłącznie prywatny biznes
A czy radni wybudują dodatkowe parkingi dla kilkuset samochodów obecnie parkujących w garażach przy ul. Kochanowskiego. Na ul. Reja już od kilku lat nie ma miejsca aby zaparkować autko, jak zresztą na całym osiedlu;(
Pytam więc, czy powstaną nowe parkingi?
„Spółka Eurovia, która buduje jeden z odcinków A2 Stryków-Konotopa, nie zgadza się z opinią GDDKiA, że pęknięcia na tej drodze są wynikiem niechlujstwa wykonawców.” To po tegorocznej zimie! Będzie niezła jazda jak skończy się olkuska inwestycja. Będzie się sądzić GDDKiA czy gmina? tak czy inaczej, obwodnica długo nie pozyje.
[quote name=”Zaagajny”]ktoś wie ile hektarów lasu pójdzie pod piły 100 -200 powstanie nowa pustynia[/quote]
kto wie ile hektarów lasu padnie pod siekierami
Polska w budowie. Olkusz też chce dorzucić swoja cegiełkę do ogólnego bałaganu jaki można dostrzec. Gdzieś w końcu należy utopić pieniądze. Wcale nie będę zdziwiony, jak powstanie droga, która w rabsztyńsko -wolbromskim lesie będzie miała początek i koniec. Na resztę zabraknie środków, a jak się już znajdą po latach, to ta zdąży się rozlecieć. Przecież w końcu nie o to chodzi by króliczka złapać. Najważniejsze by było co gonić. Bo nie o to chodzi by drogi te zbudować, ale żeby je budowano bez końca.
A na fotach jakby walentynki a nie biznes – bukiet z niezliczonej tulipanów ilości, te spojrzenia i uśmiechy, no i serducha do tego …
Czy Eurovia to ta sama firma która wybudowała rozpadające się mosty czechom?
Gratuluję wyboru.
Bubel bubla bublem pogania.
[quote name=”Sodomita”]kiedy i gdzie były konsultacje co do wycinania lasu pod obwodnice nikt nas nie pytał o zgode znowu po cichu powycinają a tam w centrali leśnej na Łukasza kasa do podziału[/quote]
SUMIASTY WĄS NA ŁUKASIŃSKIEGO ?? CO TEN TYP TAM PRACUJE ZNANY Z PODOBNEJ DZIAŁALNOŚCI NA ŚLĄSKICH LASACH WSZYSTKO PADŁO ..SKORO DALEJ KASUJE ZAPEWNE Z POPAPRAŃCÓW??
[quote name=”Sosna 77″][quote name=”Sodomita”]kiedy i gdzie były konsultacje co do wycinania lasu pod obwodnice nikt nas nie pytał o zgode znowu po cichu powycinają a tam w centrali leśnej na Łukasza kasa do podziału[/quote]
to ich główne zajęcie ..kasa i podział i balangi za pańtwowe ten stary z ”Łuasza” z niechlujnym wąsem to nieżle brany mówią że emeryt ale kosi z układów….???[/quote]
kosi za wszystko byle zezwolenie za kapuche na Łukasińskiego to ostoja komuny stary do pierdla i 10 lat bez odwiedzin
[quote name=”Sodomita”]kiedy i gdzie były konsultacje co do wycinania lasu pod obwodnice nikt nas nie pytał o zgode znowu po cichu powycinają a tam w centrali leśnej na Łukasza kasa do podziału[/quote]
to ich główne zajęcie ..kasa i podział i balangi za pańtwowe ten stary z ”Łuasza” z niechlujnym wąsem to nieżle brany mówią że emeryt ale kosi z układów….???
kiedy i gdzie były konsultacje co do wycinania lasu pod obwodnice nikt nas nie pytał o zgode znowu po cichu powycinają a tam w centrali leśnej na Łukasza kasa do podziału
Niebawem nowe przysłowie Polak sobie kupi, że przed szkodą był głupi i po szkodzie głupi. Przykład z „drogą na skróty” dowodzi, w jakim poważaniu wybrana władza ma tych, do których uśmiechała się i przymilała przed wyborami. Podpisaniem umowy o rozpoczęciu budowy dowiodła, że nie będzie się liczyć z opinią tych, którzy budowie „drogi na skróty” się sprzeciwiają. Taka inwestycja to nie namiot, który można złożyć i przenieść, w sytuacji rozbicia go w w niewłaściwym miejscu, więc tym bardziej powinna ona być starannie przeanalizowana. W tej jak każdej innej sprawie zabrakło dobrej woli , by wysłuchać i odnieść się do opinii tych, dla których skutki oddania tej „drogi na skróty ” będą najbardziej odczuwalne. O ile były, to na zasadzie, macie prawo się wygadać,a my w zrobimy po swojemu. Kto jest przeciw, nie widzę , kto się wstrzymał , nie widzę. Dziękuję, demokracja odniosła kolejne zwycięstwo. Las jest po to by szumiał, a wyborcy mają siedzieć cicho. To tak na marginesie.
nie minusuj tylko pomyśl o sobie i dzieciach jak jesteś samotny pomyśl egoistycznie wycinka kilkuset hektarów lasu pod obwodnice to bezprawie
[quote name=”eustachy konopka”]Inwestycji o tak dużym stopniu oddziaływania , nie powinno się realizować w oparciu o zasadę tu się przyklepie tam się (moderacja) i będzie jak w niebie. Ta droga wprowadzi tyle zmian w dotychczasowym życiu mieszkańców, że podczas jej projektowania należało by je uwzględnić. Czynnik ten nie był chyba w ogóle brany pod uwagę, skoro dopuszczono by przebiegała w takie odległości. Z reguły obwodnice budowane są w tym celu by ruch odbywał się poza rejonami zamieszkania. U nas wbrew tej zasadzie, wprowadza się go niemal do mieszkań. Jak bowiem nazwać poszerzenie osiedlowej drogi lokalnej, która ma pełnić funkcję obwodnicy Drogi , którą głownie zbudowano pod kątem użytkowania
zostaną wycięte setki hektarów lasy doatkowo katastrofa ekologiczna w gatunkach flory i fauny o zmiennych amplitudach w temperaturach oraz opadach pamiętajmy kto na takie straty wydał pozytywną opinie znowu lesnicy
[quote name=”Zaagajny”]ktoś wie ile hektarów lasu pójdzie pod piły 100 -200 powstanie nowa pustynia[/quote]
kto dodatkowo zarobi napewno ty Marucha wy wszyscy zielonkawi
[quote name=”Zaagajny”]ktoś wie ile hektarów lasu pójdzie pod piły 100 -200 powstanie nowa pustynia[/quote]
A ile hektarów poszło na budowę psu na budę potrzebnych kościołów i świątyń?
ktoś wie ile hektarów lasu pójdzie pod piły 100 -200 powstanie nowa pustynia
Olkusz w budowie jak i Polska cała …
Dziękuję rządzącym za trud bezinteresowny i wyrzeczenia abyśmy my młodzi w przyszłości kupony od ich dokonań odcinali …
Caruś pomódl się o zdrowie, bo rozumku już ci nikt nie przywróci. Jak będziesz nadal wypisywał głupotki z okazji zbliżających się świat dostaniesz po jajeczku. Kijem.
Nie przemyślanymi decyzjami, władza jakby celowo prowokuje mieszkańców. Nikt chyba nie pochylił się na tym projektem,na tyle , by dostrzec w nim niepożądane skutki. Jeżeli je dostrzegł, a mimo to wyraził na to zgodę, to tym gorzej. Bilans kosztów społecznych w odniesieniu do korzyści może być opłakany . Droga o której mowa, to nie obwodnica, to droga na skróty. Z powodu braku środków na zbudowanie jej tam, gdzie powinna rzeczywiście przebiegać, a tanim kosztem, przy wykorzystaniu dotychczasowej drogi osiedlowej Na czyje konto powinno się zapisać wypadki, do których zapewne dojdzie po jej oddaniu. Droga taka powinna poprawić poziom bezpieczeństwa mieszkańców i zmniejszyć skutki zwiększonego ruchu jaki się na niej odbywa. Który z tych elementów można podać tu za przykład.Chociaż argumentów przemawiających przeciwko tak zaprojektowanej drogi można znaleźć więcej, pomysł ten wprowadza się w życie. Czego to dowodzi. Chyba nie wynika to z troski o tych, którzy władzę tą wybrali.
Brawo !
Wreszcie mieszkańcy osiedla Młodych i centrum miasta przestaną biadolić że władza nic nie robi…
Ci pierwsi efekty pracy będą mieli przed oknami 😀 ,a drudzy nie będą musieli stać w korkach w centrum…
Gdy władza nic nie robiła to narzekali że nic nie robi….a gdy się wzięła za robotę to też narzekają….niektórzy narzekanie mają we krwi …. 😆 wszystkim nie dogodzisz…
Inwestycji o tak dużym stopniu oddziaływania , nie powinno się realizować w oparciu o zasadę tu się przyklepie tam się (moderacja) i będzie jak w niebie. Ta droga wprowadzi tyle zmian w dotychczasowym życiu mieszkańców, że podczas jej projektowania należało by je uwzględnić. Czynnik ten nie był chyba w ogóle brany pod uwagę, skoro dopuszczono by przebiegała w takie odległości. Z reguły obwodnice budowane są w tym celu by ruch odbywał się poza rejonami zamieszkania. U nas wbrew tej zasadzie, wprowadza się go niemal do mieszkań. Jak bowiem nazwać poszerzenie osiedlowej drogi lokalnej, która ma pełnić funkcję obwodnicy Drogi , którą głownie zbudowano pod kątem użytkowania jej przez mieszkańców tego osiedla. Zamiast dostosować drogę do istniejących warunków, zmusza się mieszkańców, by oni dostosowali się do nowej rzeczywistości. Wbrew i na przekór, byle zaspokoić swoje wizje i aspiracje. , a może nawet coś więcej..
może teraz będzie KFC w olkuszu fajnie było.
Oto przykład jak władza próbuje przechytrzyć mieszkańców Osiedla Młodych, którym zaprojektowano drogę pod oknami . Aby uniknąć protestów z ich strony , cała akcję przeprowadzono z zachowaniem tajemnicy o szczegółach projektu. Mówiło się coś na temat, ale kiedy pojawiły się głosy sprzeciwu , wyciszono temat.. Władza niczym partyzantka zaczeła po cichu realizować ten plan. Nadal nikt nie wie jak wpłynie to na komunikację lokalną, na ile wrośnie zagrożenie wypadkami, jak duże będzie nasilenie ruchu na tej ulicy i jaki będzie hałas spowodowany przejazdem tych samochodów. Nie ma również odpowiedzi jak będzie wyglądał ruch na skrzyżowaniu z drogą do Witeradowa, który zostanie praktycznie odcięty od świata. Kolejna inwestycja , która zaczyna się od (moderacja) strony . Nie dlatego, że od strony Olewina, bo dlaczego o tamtej można się domyślać. Drogi w mieście się rozlatują, niektóre budynki również. Zmienia się jednak nawierzchnie rynku i przystępuje do budowy kontrowersyjnej obwodnicy.
super 😀