Olkusz
Długi sznureczek interesantów ustawiony wzdłuż ulicy. – To częsty widok, jaki możemy zobaczyć w poniedziałki i wtorki przed Biurem Obsługi Klienta PGNiG w Olkuszu. Niedawno zwrócił się do nas jeden z Czytelników, który poprosił o zbadanie możliwości rozszerzenia czasu pracy placówki zlokalizowanego przy ul. Szpitalnej.
Temat funkcjonowania Biura Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny w Olkuszu poruszany był na naszych łamach już nie raz. W ramach polityki likwidacji placówek w mniejszych miejscowościach, prowadzonej przez poprzednie władze spółki, mieszkańcy naszego powiatu przez kilka lat zmuszeni byli załatwiać swoje sprawy w biurach w Chrzanowie lub Dąbrowie Górniczej, oddalonych od naszej miejscowości o ponad 20 kilometrów.
Dzięki zmianie strategii przedsiębiorstwa i skutecznym zabiegom olkuskiego samorządu, w 2017 roku zapadła decyzja o częściowym przywróceniu bieżącej obsługi interesantów w naszym mieście. W ramach współpracy PGNiG i magistratu, z początku odbywała się ona w budynku Urzędu Miasta i Gminy. Później natomiast została przeniesiona do lokalu zlokalizowanego na ul. Szpitalnej, gdzie prowadzona jest do dzisiaj.
Obecnie placówka czynna jest dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i wtorki, w godzinach od 8:00 do 16:00. Biuro jest małe, a w związku z sytuacją epidemiczną, na jego terenie może przebywać ograniczona ilość osób. Skutkuje to sytuacją, w której przed obiektem ustawiają się długie kolejki. – Najgorzej jest w chłodne, deszczowe dni, których jesienią mamy coraz więcej. Czy BOK nie może być czynny również w inne dni tygodnia tak, aby obsługa interesantów rozłożyła się na cały tydzień? – pyta osoba dzwoniąca od naszej redakcji.
Według naszego Czytelnika rozwiązanie takie mogłoby skutecznie „rozładować” ruch przed lokalem, co znacząco wpłynęłoby na komfort obsługiwanych interesantów. Podobnego zdania są władze Olkusza, czego dowodem jest list skierowany pod koniec października przez Burmistrza Romana Piaśnika do Prezesa PGNiG S.A. Do korespondencji dołączone zostały zdjęcia kilkunastoosobowego sznurka osób, ustawionego przed drzwiami placówki. Fotografia została zrobiona po godzinie 15:00, co oznacza, że część klientów prawdopodobnie nie zdążyła załatwić tego dnia swoich spraw przed zamknięciem placówki.
– Opisana przeze mnie sytuacja negatywnie odbija się na wizerunku PGNiG SA, zwłaszcza, że jest to zjawisko powtarzające się co tydzień. Biorąc powyższe pod uwagę apeluję o wydłużenie okresu działania Biura Obsługi Klienta w Olkuszu do całego tygodnia, na czym skorzystają nie tylko mieszkańcy Miasta i Gminy Olkusz, ale całego Powiatu Olkuskiego – czytamy w piśmie sygnowanym przez Burmistrza.
Jak informuje rzecznik olkuskiego magistratu, w przyszłym tygodniu ma dojść w tej sprawie do spotkania pomiędzy miejskimi władzami a przedstawicielami spółki. My zaś, w imieniu naszego Czytelnika, zwróciliśmy się do rzecznika PGNiG o komentarz do tej sprawy. Zapytaliśmy, czy istnieje możliwość rozszerzenia czasu pracy Biura Obsługi Klienta o inne dni tygodnia.
W oczekiwaniu na odpowiedź zapraszamy do dyskusji na www.przeglad.olkuski.pl