W dzisiejszych czasach centra większości miast borykają się z deficytem miejsc parkingowych. Nie inaczej jest w Olkuszu, gdzie od lat toczy się zażarta dyskusja dotycząca parkowania samochodów w obrębie Rynku i biegnących do niego ulic. Jednym z pomysłów na rozwiązanie narastającego problemu jest stworzenie w tym miejscu strefy ograniczonego postoju.
Temat parkingu na terenie olkuskiego Rynku dyskutowany jest praktycznie od chwili zakończenia jego rewitalizacji. Zdania w tej kwestie są mocno podzielone. Wielu mieszkańcu chętnie widziałoby ten obszar zamknięty dla ruchu kołowego. Inni nie wyobrażają sobie jednak sytuacji, w której nagle z centrum naszego miasta znika kilkadziesiąt miejsc postojowych. Nawet oni dostrzegają jednak konieczność zmiany reguł panujących w tym miejscu.
– Znalezienie w godzinach pracy wolnego miejsca parkingowego na płycie naszego Rynku graniczy z cudem. Należy wymusić większą rotację samochodów, tak aby kierowcy przestali zostawiać tutaj swoje samochody na cały dzień – podkreślał jeden z Czytelników w liście skierowanym do naszej redakcji w ubiegłym roku.
Zdaniem specjalistów najskuteczniejszym rozwiązaniem, które pozwoliłoby wymusić taką rotację, byłaby strefa płatnego parkowania. W poprzedniej kadencji samorządowej podjęto próbę wprowadzenia takiego rozwiązania. Ostatecznie nie weszło ono jednak w życie ze względu na obowiązujące przepisy. Nakazują one bowiem wyznaczanie miejsc w strefie płatnego parkowania poprzez ich oznakowanie poziomym liniami. Na to jednak nie chciał zgodzić się konserwator zabytków.
Darmowe parkowanie tylko przez godzinę
Pomysł utworzenia strefy płatnego parkowania spotkał się także z negatywnym odbiorem wśród części mieszkańców, którzy upatrywali się w nim kolejnej próby łatania miejskiego budżetu. Alternatywą dla takiego rozwiązania są strefy ograniczonego postoju, funkcjonujące w takich miastach jak Zawiercie, Kwidzyn czy Racibórz. Możliwość utworzenia takiej strefy postuluje m.in. radny Wojciech Ozdoba, który skierował niedawno w tej sprawie interpelację do burmistrza Romana Piaśnika.
– Chciałbym zaproponować rozwiązanie, które mogłoby z jednej strefy zadowolić właścicieli lokali usługowych położonych wokół Rynku poprzez zwiększenie rotacji samochodów, a z drugiej przyczynić się do zmniejszenia liczby pojazdów wjeżdżających na nasz najważniejszy plac w mieście – pisze w swojej interpelacji Wojciech Ozdoba.
Radny proponuje, aby strefa ograniczonego postoju obowiązywała na rynku w godzinach szczytu, czyli od 9:00 do 16:00 w dni robocze, oraz od 10:00 do 13:00 w soboty. Parkowanie pojazdów wewnątrz strefy byłoby w tym czasie bezpłatne, jednak ograniczone do maksymalnie jednej godziny. Nie dotyczyłoby ono miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. Rozliczenie czasu postoju odbywałoby się za pomocą kart parkingowych, a kontrolę nad całym procesem sprawowałaby Straż Miejska.
Co na to magistrat?
Olkuskie władze tłumaczą, że teren Rynku jest miejscem specyficznym. Usytuowanie tutaj budynku magistratu oraz sporej ilość sklepów i lokali gastronomicznych powoduje nieustanne problemy z rotacją pojazdów. Obecne przepisy mocno utrudniają jednak uzdrowienie tej sytuacji.
– Pewne nadzieje stwarzały prace prowadzone nad nowelizacją Ustawy o drogach publicznych. Niezbędne poprawki zgłaszały miasta borykające się z podobnymi problemami jak Olkusz. Niestety, wprowadzone w połowie 2018 roku zmiany do ustawy nie uwzględniły tych postulatów. Dlatego też na początku roku poleciłem podjęcie działań mających na celu określenie możliwych kierunków w sprawie zmian w organizacji ruchu na olkuskim rynku mających na celu wymuszenie rotacji pojazdów – wyjaśnia burmistrrz Roman Piaśnik.
Zdaniem Romana Piaśnika rozwiązanie proponowane przez radnego Wojciecha Ozdobę niesie ze sobą wiele wymagających rozwiązania kwestii. Włodarz Srebrnego Grodu zwraca uwagę m.in. na: problem zaangażowania funkcjonariuszy Straży Miejskiej w egzekwowanie ograniczeń, koszty związane z drukiem kart parkingowych oraz sposób ich dystrybucji.
– Należy podejść do tej sprawy w sposób wyważony i rozsądny. Być może najbardziej właściwym sposobem będzie zapytanie mieszkańców o zdanie, bowiem wprowadzenie jakichkolwiek zmian ma służyć społeczności lokalnej – podkreśla burmistrz.
Takie stwierdzenie brzmi jak zapowiedź kolejnych konsultacji społecznych, które mogłyby się odbyć już na wiosnę. Wszyscy Czytelnicy, którzy już teraz chcieliby wyrazić swoje zdanie na ten temat, mogą zrobić to na www.przeglad.olkuski.pl
Władze Jaworzna robią porządek z samochodami na rynku.
Więcej informacji:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jaworzno-rynek-glowny-zamkniety-dla-samochodow-slupkami-62102.html
[quote name=”Gałka Tadeusz”]Uważam że najlepszym rozwiązaniem było by zamontowanie 4 szlabanów 2 wjazdowych i 2 wyjazdowych z poborem biletów i skanowaniem rejstracji samochodów i zamontownie automatów do opłat .Ceny do ustalenia , godz.działania 7 do 16 i zlecić to firemie zajmującej pakingami.[/quote]
– może jeszcze czarcia zapadka ? 😆
Centra miast dla samochodow beda zamykane.
I wcale nie mam tu na mysli jakiegos tam Rynku tylko wiekszy obszar/obszary miasta.
Nalezy powoli oswajac sie z ta mysla.
Nawet gdyby w Naszym Olkuszu to jeszce nie nastapilo to i tak kiedys to sie stanie.
Juz niedlugo u Nas maja ruszyc prace nad nowelizacja przepisow, ktore zapewnia wlodarzom miast takie uprawnienia.
To jest nieuniknione.
Uważam że najlepszym rozwiązaniem było by zamontowanie 4 szlabanów 2 wjazdowych i 2 wyjazdowych z poborem biletów i skanowaniem rejstracji samochodów i zamontownie automatów do opłat .Ceny do ustalenia , godz.działania 7 do 16 i zlecić to firemie zajmującej pakingami.
[quote name=”lulek”][quote name=”dyl_sowizdrzal”]
I jeszcze drobna uwaga. [u]W zdaniu po przecinku czy kropce proszę robić odstęp[/u].[/quote]
W przyszłości nie omieszkam czynić owe odstępy.
Cóż ja, biedny robaczek, zrobiłbym bez tej wiedzy zawartej w uwadze PT dyla sowizdrzała?
ps rozumiem , że litery „PT” nie wymagają objaśnienia :-)[/quote]
No cóż, wybór mam spory …. 🙁 😆
.pt – domena internetowa Portugalii
pt. – skrót „pod tytułem”
pt – punkt
Pt – platyna, pierwiastek chemiczny z grupy metali przejściowych, metal szlachetny
Pt – piątek, dzień tygodnia
PT – czas protrombinowy (medycyna)
PT – fizjoterapia
PT – guz liściasty
PT – pies towarzyszący
P.T. – (łac. pleno titulo) pełnym tytułem, z zachowaniem wszelkich tytułów przysługujących danej osobie
{displaystyle p_{t}} {displaystyle p_{t}} – oznaczenie na pęd poprzeczny, wielkości fizycznej
[quote name=”dyl_sowizdrzal”]
I jeszcze drobna uwaga. [u]W zdaniu po przecinku czy kropce proszę robić odstęp[/u].[/quote]
W przyszłości nie omieszkam czynić owe odstępy.
Cóż ja, biedny robaczek, zrobiłbym bez tej wiedzy zawartej w uwadze PT dyla sowizdrzała?
ps rozumiem , że litery „PT” nie wymagają objaśnienia 🙂
[quote name=”lulek”][quote name=”lulek”]Szanowni Wpisywacze,
olkuski Rynek ..
tak to powinno być pisane.
Dużą literą Rynek,bo Rynek to nazwa placu,tak jak nazwa ulicy czy skweru.
A „rynek” to macie przy ul.Sławkowskiej[/quote]
[i]Napisałem ,co miałem powiedzieć[/i]
To przeróbka powiedzenia niejakiego prezesa Banku Zbożowego,pana Nikodema Dyzmy,
który na zebraniu zarządu kierowanego przez siebie banku oznajmił;
„Co miałem powiedzieć,przeczytałem”
🙄 :-*[/quote]
I jeszcze drobna uwaga. [u]W zdaniu po przecinku czy kropce proszę robić odstęp[/u].
[quote name=”lulek”]Szanowni Wpisywacze,
olkuski Rynek ..
tak to powinno być pisane.
Dużą literą Rynek,bo Rynek to nazwa placu,tak jak nazwa ulicy czy skweru.
A „rynek” to macie przy ul.Sławkowskiej[/quote]
[i]Napisałem ,co miałem powiedzieć[/i]
To przeróbka powiedzenia niejakiego prezesa Banku Zbożowego,pana Nikodema Dyzmy,
który na zebraniu zarządu kierowanego przez siebie banku oznajmił;
„Co miałem powiedzieć,przeczytałem”
🙄 :-*
Szanowny P. Lulek.
Pozwoli Pan, iz ujme to jednym zdaniem.
Bo kto jak kto ale wiem, ze Pan powinien to zrozumiec.
„Czas pozostawic po sobie pamiatke”
[quote name=”lulek”]Szanowni Wpisywacze,
olkuski Rynek ..
tak to powinno być pisane.
Dużą literą Rynek,bo Rynek to nazwa placu,tak jak nazwa ulicy czy skweru.
A „rynek” to macie przy ul.Sławkowskiej[/quote]
Uwaga dotycząca pisowni niewątpliwie słuszna pod warunkiem iż użyłem tego słowa jako nazwy administracyjnej placu. Czy rzeczywiście użyłem w takim znaczeniu pewności Pan mieć nie może. Nie jest to jedyny błąd jaki popełniłem, a który umknęły uwadze korektora. Jak zapewne Pan zauważył poprawy własnego tekstu po jego opublikowaniu wykonać nie można. Można natomiast liczyć na wyrozumiałość czytających nie każdy bowiem jest mistrzem ortografii. Szanownemu Panu jak widzę pojęcie to jest zupełnie obce.
Szanowni Wpisywacze,
olkuski Rynek ..
tak to powinno być pisane.
Dużą literą Rynek,bo Rynek to nazwa placu,tak jak nazwa ulicy czy skweru.
A „rynek” to macie przy ul.Sławkowskiej
Szanowny Panie Burmistrzu, Panie Przewodniczący Rady Miasta i Gminy, Panie i Panowie Radni. Macie jak na dłoni i za darmochę podane na talerzy gotowe rozwiązania problemu. Ilość wypowiedzi ich ilość, ton i racjonalność wyraźnie wskazuje na to, że nic nie robienie w kwestii przywrócenia rynkowi właściwej mu rangi leży mieszkańcom na sercu. Weźcie się wreszcie w garść i podejmijcie odpowiednie konkretne i konstruktywne decyzje, zacznijcie działać. Przyjmijcie do wiadomości, że rynek to wizytówka miasta, własność wszystkich mieszkańców naszego miasta, nie wyłącznie kupców olkuskich. Ich zdanie jest ważne lecz nie może być decydujące. Ich poglądy niekoniecznie muszą być słuszne, a już z pewnością nie uwzględniają interesu ogółu mieszkańców Olkusza. Jestem przekonany, że zdecydowana większość mieszkańców Olkuszu zakaz wjazdu i parkowania pojazdów na rynku przyjmie z zadowoleniem, a olkuski rynek przy odrobinie dobrej woli władz i inwencji projektantów stanie się miejscem przyjaznym dla olkuszan gdzie przyjemnie będzie być i odpoczywać.
Rynek dla samochodów? A fe, tak zapaskudzić taką piękną wizytówkę srebrnego grodu. Cóż za poroniony pomysł! Pewnie zrodził się w chorej i pustej głowie. A gdzie podzieją się wybitne ludziska by radośnie wykrzyczeć poparcie dla jedynie słusznej partii? A do kogo będzie przemawiał tatuś Tadzio z balkonu starostwa? Do samochodów? Nie, to niedopuszczalne to natychmiast trzeba zmienić i wyeliminować ten bubel i koszmarek. Dziwne, że jeszcze ten tak „drobny” zgrzyt nie został zauważony przez odpowiednie i właściwe służby. To tylko za tej „podłej komuny” mógł być tam dworzec PKS przy wieży ciśnień, lecz teraz za wolnej Polski? Toć to woła o pomstę do nieba. Oj ktoś beknie i to bardzo. Bankowo doniosą usłużni Tadziowi a on zrobi z tym porządek! 😛
Ps
Piękne miejsce na „Parteitag”.
Dodam pewna ciekawostke.
Otoz kiedys, kiedys calkiem niedawno w Chinach zastanowiano sie jak zmniejszyc ruch samochodowy w obrębie pewnego miejsca. Szybko nadmieniam, iz w Chinach sa takie drogi , ktore maja po 6 pasow w tamta strone i po 6 w droge powrotna
(razem 12 pasow ).I o takiej pisze.
Co zrobili? Wkurzyli sie i zaorali te pasy na dlugosci 2 km. I stworzyli tam park
Kierowcy im pomarudzili tylko przez tydzien. Przyzwyczaili sie bardzo szybko i wszystko rozeszlo sie po kosciach.
Moim zdaniem problem jest bardziej zlozony i wymaga [b]dzialania na kilku polach i to wieloetapowo[/b].
Obecnie kazde liczace sie miasto zamyka centrum, a nawet okalajace je drogi dla samochodow. Nie tak dawno zrobily to Katowice, ktore zaczynaja sie takze nastawiac na turystow.
Ba nawet wyprowadza sie ruch na zewnatrz – np. parkingi P&R na zew Krakowa.
U nas jeszcze nie trzeba stosowac az tak drastycznych rozwiazan by zamykac drogi wokol rynku.
Jednak jesli mamy byc liczacym sie miastem, cenionym takze przez turystow to nalezy zaczac stosowac pewne standardy- trendy
I tak jesli chodzi o te dzialania na „kilku polach” dla Olkusza to moze nalezaloby:
[b] KROK 1 wreszcie ZAMKNAC RYNEK DLA SAMOCHODOW
I tak jak pisze Nick: dyl_sowizdrzal, zastosowac „zalozenia krakowskie” dla dostarczycieli towarow do sklepow na olkuskim rynku. Moze ewentualnie utworzyc 10 stanowisk dla petentow UM wliczajac w to osoby niepelnospr. lub tylko wyznaczyc 2-3 stanowiska dla samych niepelnospr.Petenci UM chyba juz przywykli do parkowania poza rynkiem wiec nie powinni narzekac. Pozostali ” sio” z rynku. Zamiast samochodow wprowadzic wiecej ławek i zieleni.
Oczywiscie nalezy to jeszcze przedyskutowac z wlascicielami sklepow, os. niepelnosp. petentami UM by dostosowac to wszystko do naszych olkuskich warunkow – wykazac sie elastycznoscia
Wszyscy powinni skorzystac na takim rozwiazaniu od mieszkancow, turystow po sklepy.
Nadmienie, ze tam gdzie powstaly tzw ulice handlowe (przeksztalcone ulice w deptaki) to wartosc obrotow sklepow, kawiarni i inych zlokaliz. przy takim trakcie wzrosła.
A jak pisze jedna z naszych forumowiczek przede mna ponizej – nie byla na rynku w sklepie z racji braku miejsca do zaparkowania samochodu
KROK 2 PRZENIESC AUTOBUSY Z PLACU POD SUPERSAM-em W OKOLICE DWORCA PKP .
A na ich miejsce tak jak pisze rowniez NICK:dyl_sowizdrzal utworzyc parking
W ten sposob mamy 2 parkingi
Jeden pod Victoria a drugi pod Supersam-em.
Mamy wyprowadzone auta z centrum (rynku) na zew? Mamy
W perspektywie 2-5 najblizszych lat mozna by tu wprowadzic liczniki/kamery ktore kierowcom zblizajacym sie do tych parkingow beda wskazywac ilosc wolnych jeszcze miejsc.
I tak np bedac jeszcze na swiatlach bedzie mogla miec informacje czy zaparkuje na danym parkingu czy ma sie kierowac do parkingu kolejnegopod np Viktoria czy na odwrot.
A w jeszcze dalszej perspektywie (kolejnych lat) mozna zastanowic sie nad budowa parkingu podziemnego w tych miejscach.Oczywiscie jesli zajdzie taka potrzeba.
Obecny koszt takiego parkingu to okolo 30 mln zl na 100-150 aut. Na obecna chwile raczej nie do udzwigniecia przez miasto.
Moi zdaniem samo rozwiazanie parkingu podziemnego nie jest jeszcze az tak potrzebne w Olkuszu.
Prosze pamietac, ze parkingi podziemne tworzy sie glownie po to aby uwolnic przestrzen na pow. dla ludzi a wiec lawki, zielen itp
Przy dworcu PKP, wykorzystac budynek PKS na poczekalnie dla pasazerow autobusow
KROK 3 WPROWADZIC STREFE PLATNEGO PARKOWANIA (parkometry)na pewnej czesci (pewnym odcinku) ulic : Gornicza, Sławkowska, K.K.Wielkiego przy dawnym ING i moze takze Szpitalna.
Powiedzmy na kazdej od 10 do 20 aut.
Ostatnio Gliwice wprowadzily platne parkowanie i sa z tego zadowolone.Nawet wraz nastaniem wrzesnia br chca podniesc oplaty by jeszcze bardziej zwiekszyc rotacje samochodow.
I temu wlasnie sluzy platne parkowanie – wymuszeniu rotacji samochodow. To chyba jak dotad jedyny sposob w sytuacji ciaglego zwiekszania sie liczby aut w miescie.
U nas mozna jeszcze przemyslec temat darmowej 1h, moze 45min lub 30min w strefie platnego parkowania
Gdy zajdzie taka koniecznosc to mozna strefe powiekszyc lub zwiekszyc same oplaty
KROK 4 ZACHECAC mieszkancow /osoby pracujace glownie w centrum DO KORZYSTANIA Z KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Odbywa sie to na rozne sposoby.
I tak na zachodzie (np Berlin) przedstawiciele komunikacji miejskiej wyruszaja do lokalych firm z pewna oferta.
Otoz proponuja im 5% znizki na bilety miesieczne dla kazdego z pracownikow. Warunek jest tylko jeden – musi byc min 30% zalogi danej firmy zainteresowanych kupnem biletu miesiecznego.
U Nas jak dobrze pamietam to chyba Pabianice, oferuja 5% znizki na blilety dla wszystkich mieszkajacych i placacych podatki w tej lokalizacji.
Niestety minely juz czasy kiedy to klient sam przychodzil kupic. Dzis trzeba wyjsc do klientow i ich zachecac. Wiec gdy tylko pojawia sie u Nas nowe autobusy warto chyba wyjsc z podobna oferta. Zarowno w jednym jak i drugim przypadku zaobserwowano zwiekszenie sprzedazy biletow.
KROK 5 ZACHECAC MIESZKANCOW DO PORUSZANIA SIE PO MIESCIE PIESZO, ROWEREM oraz BUDOWAC ODPOWIEDNIE WARUNKI DO TEGO CELU. A TAKZE WPROWADZIC ROWERY MIEJSKIE (
Bedzie to mialo u Nas jak na olkuskie warunki naprawde duze znaczenie w pespektywie 2-10 lat z racji tego iz sie starzejemy . Wiec jest duze prawdopodobienstwo, ze wiekszosc z nas nie bedzie w stanie sie poruszac wlasnym samochodem. Natomiast ZKG KM wowczas nie bedzie w stanie zapewnic takiej czestotliwosci kursowania autobusow jak Krakow, Warszawa.I to biarac pod uwage fakt gdyby juz same samochody czy autobusy bylyby juz autonomiczne.Jednak autonomiczne pojazdy nie beda mogly sie jeszcze w Polsce poruszac zgodnie zprawem nie wczesniej niz w 2040r moze 2035.
Inny powod to ze Nasz powiat sklada sie gmin miejsko-wiejskich.
Po tym jak juz zostanie wyremontowany dworzec PKP to nalezaloby wlasnie od tego miejsca az po rynek zadbac o mozliwosc swobodnego poruszania sie zarowno pieszych jak i rowerzystow.
A wiec porzadek na tym odcinku drogi z wszedzie parkujacymi autami, wiecej lawek, czy sciezka rowerowa dla rowerzystow.
A dopiero w dalszej kolejnosci laczyc poszczegolne osiedla, czy tez inne miejsca laczyc z centrum sciezka rowerowa, swobodna sciezka/alejkami dla pieszych
KROK 6 OBSERWOWAC TEREN WOKOL SZKOL/PRZEDSZKOLI I PODJAC ODPOWIENIE DZIALANIA.
Zauwazano, ze przyczyna korkow (takze brakiem miejsc parkingowych) jest podwozenie samochodem dzieci do szkol/przedszkoli przez samych rodzicow. U nas chyba wyglada to podobnie.
Malo tego , mozemy takze u Nas zaobserwowac, iz uczniowie szkol srednich przyjezdzaja wlasnymi samochodami.
Wiec i tutaj nalezy pomyslec nad pewnymi dzialaniami.
I tak tutaj radza sobie z tym poprzez zamykanie ulic w poblizu szkol na czas przed rozpeczeciem zajec szkolnych.
Jednak to dzialanie jest stosowane na zachdzie a u nas nie przejdzie z racji tego iz bysmy zablokowali pol ma jesli nie cale.
W Warszawie w 2017r wprowadzono darmowa komunikacje dla dzieci szkol podstawowych oraz gimnazjum. Ograniczylo to ilosc aut pod szkolami a nawet zauwazano zwiekszona ilosc sprzedawanych bliletow jednorazowych komunikacji miejskich.
Niestety u nas takie rozwiazanie takze nie przejdzie na przyklad z racji braku mozliwosci zapewniania odpowedniej czestotliwosci kursowania np autobusow. Zreszta kto spedzi w drodze(autobusie) 2h by zawieść dzieci i kolejne 2 by je odebrac.
Przyklad z Gdanska to konkursy rowerowe miedzy szkolami, ktore zaczely coraz czesciej przyjezdzac do szkoly rowerem.
A poprzez to wciagac i samych rodzicow. To dlatego w Gdansku upowszechnilo sie poruszanie po miescie rowerem.
Wczesniej byly pobudowane sciezki rowerowe (cala infrastruktura) a malo kto z nich korzystal.
Ztreszta Gdansk zostal uznany za najbardziej przyjazne miasto dla rowerzystow
Wszystkie powyzsze kroki/dzialania sa stosowane rownoczesnie przez kazde z liczacych sie miast.
W pobliżu Rynku mamy na dzień dzisiejszy 3 parkingi, tj przy Wiktorii, przy Dworku i przy Liceum. Niestety są one niewystarczające, a w przypadku wprowadzenia zakazu parkowania urzędnicy i pracujący w Rynku przeniosą się na te parkingi. Rozwiązanie, które funkcjonowało przed remontem Rynku, czyli płatny parking, wymuszało rotację samochodów i nie było takiego problemu jak na dzień dzisiejszy. Docelowo można dążyć do wyłączenia z ruchu Rynku, ale trzeba zapewnić miejsca parkingowe w pobliżu. Ludzi się nie zmieni, a jeżeli handel i usługi w Rynku mają się utrzymać to zakaz nie wchodzi w grę. Przynajmniej na dzień dzisiejszy.
Współczesne społeczeństwo jest już tak motoryzacyjnie rozbestwione, że najchętniej to by wjeżdżali samochodami do marketów, tak żeby prosto z regałów do bagażnika ładować a przy kasie rach ciach zapłacić zbliżeniowo zza kierownicy nie wysiadając.
No jak możecie wogóle proponować żeby jakieś panisko tuptało na nogach do pracy z odległego o kilka przecznic parkingu?
Motoryzacja wyewoluowała większość osobowości do ubogacenia rozdwojeniem jaźni (syndrom Dr. Jekyll and Mr. Hyde).
Dla niektórych samochody stanowią przedłużenie męskości, a wy chcecie zabraniać wjeżdżania do Rynku? No to jak ten zmotoryzowany gościuwa ma się zaprezentować panienkom siedzącym przy stolikach lokalowych wystawionych na chodnikowych ogródkach konsumpcyjnych ?
Żadne argumenty nie przemawiają za parkowaniem samochodów na olkuskim rynku. To właściwie już nie jest rynek tylko jeden wielki parking. Dużo mówiło się o miejscach parkingowych wokół rynku lecz magistrat nie robi w tym kierunku nic. Wokół rynku działają sklepy, które nie wymagają wjazdu samochodami osobowymi. Samochody dostawcze mogą dostarczać towar w określonych godzinach np.6.00 – 8.00. Pracownicy magistratu mogą z rana mogą dojść do rynku na własnych nogach, klienci również. Co stoi na przeszkodzie budowy parkingów np. przy torach za starostwem lub przeniesieniem dworca autobusowego w inne mniej uciążliwe dla mieszkańców miejsce i zrobienie tam parkingu. Nikt w Urzędzie Gminy nie przejmuje się tym tematem. Przecież można na początek najzwyczajniej w świecie zabronić wjazdu samochodami na rynek. Rynek miał być wizytówką Olkusza, a jest śmierdzącym spalinami parkingiem. Zupełnie nie rozumiem jaką przyjemność mają klienci znajdujących się w runku lokali w korzystaniu z rozmieszczonych na tym parkingu. SANEPID , ZE WZGLĘDU NA TOSYCZNOŚĆ ZADYMIONEGO SPALINAMI RYNKU POWINIEN ZABRONIĆ WYSTAWIANIA STOLIKÓW NA CHODNIKI.
Rynek w obecnej postaci nie zachęca nikogo do przebywania na jego terenie. Nie sądzę aby turyści byli zainteresowani zwiedzaniem swego rodzaju komory gazowej, Pilnie potrzebne są decyzje i działania.
Jestem za wprowadzeniem takiej strefy. Moim zdaniem każdy by skorzystał. Ja już dawno nie byłam w sklepie na rynku, właśnie ze względu na brak miejsc do parkowania. Kto przyjeżdża na dłużej niech zostawi samochód np. koło Wiktorii i zrobi sobie mały spacer na rynek.
[quote name=”theon”]Panie Autorze tekstu, wszystko OK, tylko tytuł nieadekwatny , winno być : jak wyciągnąć od kierowców opłaty za parkowanie w centrum ? :)[/quote]
Tak naprawde dane pokazuja, ze im mniejsze jest miasto to na płatnym parkowaniu NIE zarabia ono kroci.
Dobrze gdy przychody pokrywaja koszty.
Oczywiscie mozna zwiekszyc ilosc miejsc parkingowych.
Jest plac na ktorym mozemy pomiescic 150-200 samochodow.
I to w centrum bez wydawania 1zł.
Wystarczy zamienic cala plyte rynku na jeden wielki parking.
A nastepnie kazdy wolny skrawek zieleni zamieniac na parking.
Tylko czy pozniej fajnie bedzie stac w coraz wiekszych korkach w tak maluskim Olkuszu?
Bo chyba juz napewno fajnie bedzie sie wybrac na spacer miedzy dziesiatkami aut.
Nie wspominajac juz o zyciu w takim miejscu.
Jak nie Ta władza to juz napewno Nastepna stanie przed tym problem.
I oby wtedy nie byl on jeszcze wiekszy. Bo samochodow jeszcze przybedzie. A co mowia statystyki rejestracji pojazdow ze Starostwa od 2000r ? Czy liczba rejestrowanych samochodow jeszcze rosnie?
Napewno nalezy cos z tym zrobic. Pisze to nieco z przykroscia jako osoba tez zmotoryzowana.
[quote name=”obywatel82″]Tylko gdzie pracownicy z UM bedą parkować .Mysle ze 50 % aut to własnie pracowników UM.[/quote]
Tam, gdzie teraz petenci UM?
Panie Autorze tekstu, wszystko OK, tylko tytuł nieadekwatny , winno być : jak wyciągnąć od kierowców opłaty za parkowanie w centrum ? 🙂
Ten sam problem to miejsca parkingowe przy ul.Mickiewicza,od wjazdu bo bloków na Sławkowskiej do apteki
Tam parkują samochody m. in. pracowników domu opieki przy Kantego.Wg mojego rozeznania
Tylko gdzie pracownicy z UM bedą parkować .Mysle ze 50 % aut to własnie pracowników UM.