Olkusz

Kontakt ze służbą zdrowia to w naszym kraju bardzo gorący temat. Tym razem do naszej redakcji zgłosili się pacjenci, sygnalizujący problemy dotyczące rejestracji w poradniach działających przy olkuskim szpitalu. Przedstawiciele placówki odpowiadają na ich uwagi.

Co jakaś czas dostajemy telefony od mieszkańców twierdzących, że nie mogą dodzwonić się do olkuskiego szpitala. Wielu z nich łączy się na główny numer 41 240 00 00, służący do telefonicznego umawiania wizyt. Jak twierdzą nasi Czytelnicy, pod tym numerem w słuchawce słychać jedynie muzykę i automatyczną sekretarkę, informującą o konieczności oczekiwania na swoją kolej. W skrajnych przypadkach może potrwać to nawet kilkanaście minut, o ile w ogóle uda się połączyć z konsultantem.

Zawsze radzimy Czytelnikom, aby weszli na stronę nowyszpital.pl/kontakt/nowy-szpital-w-olkuszu/, gdzie znajduje się rozpiska bezpośrednich numerów do poszczególnych oddziałów olkuskiej lecznicy. Przy wielu pozycjach widnieje wspomniany wcześniej numer. Ostatnio dzwonił do nas mieszkaniec Olkusza, który nie mógł skontaktować się z Poradnią Chorób Płuc. – Dzwonię do nich pół dnia i ciągle słyszę tylko, że powinienem czekać. Czy ten telefon w ogóle działa? – pyta pan Kazimierz.

Poprosiliśmy o komentarz przedstawicieli Nowego Szpitala. Rejestracja do poradni czy na badania jest obsługiwana przez infolinię, pod numerem 41 240 0000. Działa ona od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 do 18:00. Rzeczywiście zdarza się, że kolejka oczekujących może być długa, ale wszystkie telefony są odbierane. Jeśli ktoś nie może czekać, panie z infolinii oddzwaniają tego samego dnia. Należy postępować zgodnie z komunikatem nagranym w automatycznej sekretarce — tłumaczy Marta Pióro, rzecznik prasowy Grupy Nowy Szpital Holding S.A.

Przedstawicielka lecznicy podkreśla, że liczba połączeń podlega analizie tak, aby dostosować pracę infolinii do bieżącej sytuacji. – Będziemy wdrażać też dodatkowe sposoby rejestracji przez Internet — zapewnia nasza rozmówczyni.

Do naszej redakcji spływają również uwagi dotyczące rejestracji stacjonarnej. – Dziś było otwarte tylko jedno okienko, a w poczekalni zgromadziło się około 30 osób, głównie seniorów. Jak się to ma do dystansu społecznego i środków bezpieczeństwa związanych z COVID-em? – pytała w zeszłym tygodniu Pani Renata. Zapytaliśmy więc w palcówce, z czego wynika taka sytuacja i czy jest możliwość reorganizacji poczekalni?

Na co dzień w rejestracji czynnych jest 5 okienek. Jeśli jest ich mniej to z powodu zwolnień lekarskich czy zdarzeń losowych i nie ma możliwości zorganizowania zastępstwa. Nie chcemy ograniczać liczby osób w poczekalni ponieważ część pacjentów musiałaby czekać na zewnątrz. Prosimy o stosowanie się do zasad, które obowiązują w każdym miejscu publicznym, to znaczy dystans i maseczki. Są wyznaczone odstępy na poczekalni przed okienkami i na ławkach w poczekalni. Wywiesiliśmy informacje o zasadach, których trzeba przestrzegać. Personel przypomina o tych zasadach pacjentom. Nie zawsze te prośby i zwracanie uwagi spotykają się ze zrozumieniem — mówi Marta Pióro.

1 1 vote
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze