Niedawno informowaliśmy naszych Czytelników o planowanym opracowaniu studium wykonalności i budowy nowego połączenia kolejowego na trasie Olkusz – Kraków. Znany jest już harmonogram prac.
Przypomnijmy, że o zabezpieczenie 1 mln złotych w budżecie województwa małopolskiego na kolejową inwestycję zabiegał radny wojewódzki Andrzej Wójcik. Kolejowe połączenie z Krakowem pozwoliłoby zmniejszyć ruch na „krajówce”, a tym samym zmniejszyłaby się emisja spalin – argumentował radny Andrzej Wójcik.
W studium mają zostać ujęte warianty przebiegu trasy. Wtedy też będzie znany koszt wykonania połączenia i częstotliwość kursowania pociągów.
Wiadomo już, jak wygląda harmonogram prac nad inwestycją. Zgodnie z odpowiedzią udzieloną radnemu przez wicemarszałka Wojciecha Kozaka w pierwszej połowie tego roku zaplanowano zebranie niezbędnej dokumentacji od zainteresowanych samorządów, przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania przetargowego, wybór wykonawcy studium. Na drugą połowę roku i pierwszy kwartał 2019 roku przewidziano wykonanie studium, które powinno być gotowe w drugim kwartale 2019 roku.
[quote name=”Kaziu”]Mam cykliczne deja vu powtarzające się co 4 lata…[/quote]
A postępów brak 😉
Mam cykliczne deja vu powtarzające się co 4 lata…
[quote name=”antypisiorek”]Trzeba było siedzieć w woj.Śląskim,a nie na kolanach wpychać powiat do Małopolski.Do Katowic droga z czterema pasami ruchu i pociąg.Radny zaczyna robić kampanię wyborczą.W wyborach wyciąć pisowskich „mądrali”w pień.Kollej do Krakowa wybudują jak kotu ich prezesa d…pa zarośnie,a prezes się ożeni.Tańsze byłoby wybudowanie w rejonie Jaworzna Szczakowej łącznicy do linii do Krakowa,tylko te wszystkie pomysły to odległa historia.Najpierw odsuńmy od władzy „rządzących”dzisiaj razem z ich Misiewiczamii Pisiewiczami![/quote]
Do malopolski przyłączył nas rząd AWS premiera Buzka. Chodziło o to , że marszalkiem sejmiku śląskiego miał zostać pan Olbrycht a on był z Żywca . I Żywiec jest w śląskim a Olkusz w malopolsce. Taki polityczny dil 🙂
Trzeba było siedzieć w woj.Śląskim,a nie na kolanach wpychać powiat do Małopolski.Do Katowic droga z czterema pasami ruchu i pociąg.Radny zaczyna robić kampanię wyborczą.W wyborach wyciąć pisowskich „mądrali”w pień.Kollej do Krakowa wybudują jak kotu ich prezesa d…pa zarośnie,a prezes się ożeni.Tańsze byłoby wybudowanie w rejonie Jaworzna Szczakowej łącznicy do linii do Krakowa,tylko te wszystkie pomysły to odległa historia.Najpierw odsuńmy od władzy „rządzących”dzisiaj razem z ich Misiewiczamii Pisiewiczami!
pierdu pierdu…. Predzej Araby do nas zjada niz pociagiem do krakowa pojedziemy.
Nic tu nie powstanie az do 2023 roku moi mili.
Taka prawda. Poprosu kampania
wyborcza sie zbliza widac
[quote name=”Kubaa”]Ciekawe dlaczego nikt nie bierze pod uwagę wariantu z regularnym połączeniem PKS Olkusz-Kraków. Wystarczy by taki autobus (autobus a nie gównobusik) jechał normalnym (a nie żółwim busikowym) co półtorej godziny i po sprawie. Ale lobby busiarzy jest jak widzę nie do ruszenia. Lepiej gadać o nowej liini kolejowej – będzie gadania jak o nowej galerii w Olkuszu – kolejna lokalna legenda. A to jak strzelanie z armaty do komara. Niech robią analizy – to nie ma prawa się zwrócić.[/quote]
Bo taki wariant nie ma prawa bytu , wystarczy zobaczyć jaka jest przepustowość trasy 94 do Krakowa zwłaszcza godzinach rannych gdzie nieważne czy to bus czy samochód jedzie ponad 2 godziny, sam chętnie przesiadłbym się na pociąg do Krakowa jeżeli taka podróz trwała by około 40 minut oszczędność na paliwie parkingach oraz w szczególności na stresie przy powrocie z pracy ( zmotoryzowani wiedzą o czym mówie 😀 )
Kończy się kadencja i zbliżają się wybory to i radny się przebudził i coś tam zgłosił co mu podpowiedziano. A co robił przez ponad 3 lata. Lepiej należałoby załatwić, żeby marszałek uruchomił komunikację autobusową. Bus jeżdżą nie według rozkładu tylko jaki im pasuje, wiele kursów wypada. Bo jak komentują kierowcy, że nie opłaca im się jezdzić w godzinach przedpołudniowych oraz wieczornych ze względu na małą ilość pasażerów. Brak kontroli przez Urząd Marszałkowski realizacji przewozów.
Ciekawe dlaczego nikt nie bierze pod uwagę wariantu z regularnym połączeniem PKS Olkusz-Kraków. Wystarczy by taki autobus (autobus a nie gównobusik) jechał normalnym (a nie żółwim busikowym) co półtorej godziny i po sprawie. Ale lobby busiarzy jest jak widzę nie do ruszenia. Lepiej gadać o nowej liini kolejowej – będzie gadania jak o nowej galerii w Olkuszu – kolejna lokalna legenda. A to jak strzelanie z armaty do komara. Niech robią analizy – to nie ma prawa się zwrócić.
Proponuję ten milion wydać na przyjrzenie się umowie pomiędzy rządem, a zarządcą A4 o nie modernizowaniu dróg w jej pobliżu.
Pociąg Olkusz-Kraków
jako alternatywa do połączenia samochodowego
to takie Igrzyska Olimpijskie w Zakopanem
tylko w naszym lokalnym wydaniu.
Jak będzie wyłoniony ten,który będzie opracowywać tę hmm koncepcję?
:-* :-* 😉
O czym wy tu mówicie? To wszystko to śmiech i kpina. Ja w latach 80-tych ubiegłego wieku, co prawda w nocy ok.2-ej, dojechałem „maluchem” Polskim Fiatem 126p w 20 minut z Olkusza do Krakowa. Dzisiaj to trzeba robić, a nie myśleć np. o poduszkowcach magnetycznych, a nie o furmankach.
Póki co to bus do Katowic dojeżdża w 40 min., a pociąg się tłucze godzinę pomimo tego, że jedzie w linii proste i zwykle wozi powietrze. Pociąg do Krakowa ma sens jak będzie jechał 30-40 min. i co pół godziny.
[quote name=”ozgrozo”]A jak ten nie mądry pomysł nie wypali to radny Andrzej W. zwróci z własnej kieszeni ten milion ? Proponuję od razu głosowanie o dymisję radnego zanim znowu jak to bywa w takich sytuacjach stanie się jakaś afera/tragedia. :sad:[/quote]
Ale Pan Radny Andrew.W powie jak żyć za 3 kafla złociszy diety 😥 😥 😥 😥
Odnośnie spalin przywrócić pekaes a na tory tiry jak chceta być w europie.
A jak ten nie mądry pomysł nie wypali to radny Andrzej W. zwróci z własnej kieszeni ten milion ? Proponuję od razu głosowanie o dymisję radnego zanim znowu jak to bywa w takich sytuacjach stanie się jakaś afera/tragedia. 🙁
Nie są to pierwsze miliony na studium wydane – ja pamiętam opracowania na szybką kolej przez Gminę Olkusz i starosty na drogę do autostrady w Krzeszowicach a zapewne było ich więcej w różnych tematach które tylko wydaniem dużych pieniędzy na studium się kończyły …
Po pierwsze pomysł dobry tylko jakieś 10 lat spóźniony studium własnie powinno być już wtedy a teraz już powinna byc realizacja póki są pieniądze z unii. A tak zanim powstanie studium skończy sie kasa i nici bedą z realizaccji. Po drugie obawiam się że jakby trasa powstała to i tak by pociągi po niej nie jeździły weźmy trasę do Katowic 3 pociągi na dzień jeżdzące przeszło godzinę kto tym ma jeździc. Więc może radziłbym reaktywację linii kolejowej najpierw do Katowic bo ona już jest i Panu Burmistrzowi Olkusza i Panu Staroscie dogadanie sie ( a nie dogryzanie sobie na wzajiem w prasie i internecie) nad zorganizwoaniem dla mieszkańców Powaiatu olkuskiego porządnego połączenia kolejowego do katowic, z ktorego mogli by wszyscy wygodnie i konfortowo dojeżdżać do pracy a nie kisisć sie w busiku. Można w takie przedsięwzięcie wciągnąc włodarzy zarówno Wolbromia jak i Sławkowa i myślę że by się to udało. Bo gdyby zorganizowąc kilkanaście połączęn na dobe, które by szybko i wygodnei docierąły do Katowic to ludzie szybko wróciliby do koleji i połączenie samo by się utrzymywało. I jak tu osiągnelibyśmy sukces to można to samo zrobić z Krakowem. Jednakże widząc jak nasi włodarze zamiast wpołpracować lubią sobie dogryząc i nawzajem oskarżać obawiam się, zę wszystko jak zwykle skończy sie na pieknej nie zrealizwoanej idei.
Prawie dwa lata myślenia nad koncepcją.
W takim czasie to pociągi powinny ruszyć a nie palcem po mapie kreślać…
Polecam zobaczyć jak w państwie środka się buduje
http://www.rp.pl/Spoleczenstwo/180129578-Robotnicy-wybudowali-stacje-kolejowa-w-9-godzin.html
Szkoda, że pan radny nie zna realiów budowy w dzisiejszych czasach linii kolejowej od podstaw. Tu potrzebny jest zdrowy rozsądek, a nie wydawanie publicznych pieniędzy na mrzonki. Lepiej jest zastanowić się nad rozsądnym sposobem połączenia obecnie istniejących linii kolejowych, które i tak wymagają remontów wraz z infrastrukturą.