Od kilku dni pasażerowie miejskiej komunikacji mogą korzystać z nowych przystanków, zlokalizowanych na wiadukcie na ul. 29 Listopada w Olkuszu. Jeden z nich – dwustronny – jest zlokalizowany od strony ul. Dworskiej i ul. Parkowej (Olkusz Basen), a drugi przed skrzyżowaniem z ul. Szpitalną (Olkusz Dworek Machnickich). Pomysł spotkał się z uznaniem pasażerów oraz niezadowoleniem niektórych kierowców.
Przystanki odpowiedzią na prośby mieszkańców
O takie komunikacyjne rozwiązanie od dawna zabiegali sami mieszkańcy, argumentując, że pomiędzy szpitalem a „Skarbkiem” nie ma żadnego przystanku. Kilka miesięcy temu do władz miasta zwracał się w tej sprawie zarząd Związku Komunalnego Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu. Jego przewodniczący Łukasz Kmita podkreśla, że teraz pasażerowie zyskali dogodny dojazd do Ośrodka Sportowo-Wypoczynkowego na Czarnej Górze oraz centrum miasta, a największe osiedla (Młodych i Pakuska) zostały skomunikowane z ul. Dworską, Parkową czy właśnie centrum. Nowe przystanki będą obsługiwane „na żądanie”, czyli wyłącznie wtedy, gdy pasażer będzie oczekiwał w okolicy znaku D-15 lub wcześniej zasygnalizuje w pojeździe chęć opuszczenia autobusu. Na takie rozwiązanie jednomyślnie zgodzili się we wrześniu miejscy radni.
Przystanki „zakorkują” wiadukt?
Gdy tylko na wiadukcie pojawiły się znaki informujące o nowych przystankach, do naszej redakcji odezwali się kierowcy. – Usytuowanie dwóch przystanków autobusowych oraz dodatkowego przejścia dla pieszych przy przystanku utworzonym na początku wiaduktu znacznie utrudni komunikację. Między jednym a drugim przystankiem odległość wynosi ok 300 metrów Czas przejścia tego odcinka to około 3 minuty! Czy doczekamy się teraz przystanków co 300 metrów? Jeśli tak, to będę miał kilka propozycji co do ich ulokowania, tak, aby każdy miał przystanek praktycznie przed swoim domem. Proszę jeszcze zwrócić uwagę, że przystanek ulokowany za skrzyżowaniem z ul. Dworską spowoduje znaczne utrudnienia w ruchu, ponieważ wydzielone są tam dwa pasy: jeden do jazdy prosto i w prawo, a drugi do skrętu w lewo w ul. Dworską – napisał do nas jeden z mieszkańców.
Magistrat uspokaja, że ruch na wiadukcie nie będzie utrudniony. Naczelnik Wydziału Drogowo – Inwestycyjnego twierdzi, że sytuacja jest monitorowana. – W pierwszym dniu funkcjonowania przystanków przed skrzyżowaniem z ul. Szpitalną wysiadło 17 pasażerów, a w tym czasie dwa samochody wjechały w ul. Kościuszki. Ruch odbywa się płynnie. Poza tym technicznie jest możliwość ominięcia autobusu – twierdzi naczelnik Artur Kocjan. Warto dodać, że w związku ze wspomnianym przejściem dla pieszych na wiadukcie nie obowiązuje już ograniczenie prędkości do 70 km/h, ale jak w terenie zabudowanym 50 km/h.
Szef ZKG jest zdania, ze przystanki są naprawdę potrzebne, a szczególną popularnością cieszy się ten naprzeciw Dworku Machnickich. – W piątek do południa praktycznie na każdym kursie „M” z autobusu wysiadało kilka lub kilkanaście osób, które udawały się w kierunku targowiska lub rynku. Warto także zaznaczyć, że nowe przystanki są „na żądanie”, a postój pojazdu będzie się odbywał wyłącznie, gdy zasygnalizuje taką potrzebę pasażer. Już teraz zachęcamy wszystkich Mieszkańców, aby zamiast jechać do centrum swoim samochodem, skorzystali z komunikacji miejskiej. O tym, że nowe przystanki są potrzebne niech świadczy też fakt, że już pierwszego dnia Mieszkańcy spisywali sobie godziny odjazdów autobusów – mówi przewodniczący zarządu Związku Łukasz Kmita
Będzie jeszcze buspas
ZKG”KM” ma nadzieję, że w najbliższych miesiącach na wiadukcie powstanie także buspas (jednostronny, w kierunku centrum miasta), który ostatecznie zamknie sprawę nowej organizacji ruchu w tym rejonie. Przypomnijmy, że taką propozycję władze Związku argumentowały zatorami tworzącymi się w dni robocze, głównie w godzinach szczytu, a dzięki powstaniu buspasa skróceniu uległby czas podróży m. in. linią M.
Gmina Olkusz, gdy była jeszcze zarządcą ul. 29 Listopada, podpisała umowę z firmą na wykonanie projektu buspasa. Na skutek nowelizacji ustawy o drogach publicznych wiadukt znów jest administrowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie i to właśnie ta instytucja opiniuje kolejną komunikacyjną inwestycję.
Czy przystanki na wiadukcie to trafiony pomysł? Czekamy na Wasze opinie!
Jestem kierowcą i niejednokrotnie „cierpię” w tych korkach, jednak przystanek na wiadukcie jest dobrym pomysłem pod warunkiem, że byłby to przystanek na wjeździe do centrum (tam gdzie jest obecnie) i PRZEDE WSZYSTKIM oznaczony liniami poziomymi na jezdni. Zatrzymanie tam autobusu raczej nie spowolni ruchu. Natomiast przystanek obok basenu jest skrajnie niebezpieczny, bonie dość, że zaraz za skrzyżowaniem, gdzie z podporządkowanych trzeba żwawo wyjeżdżać, to jeszcze na zjeździe z górki. Ponadto w tym miejscu asfalt jest „śliski”, co dodatkowo utrudnia zatrzymanie. Pomysł niezły, ale nie przemyślany, czyli jak zwykle
[quote name=”pakuska”][quote name=”Ernest”]Dzisiaj jadąc al. 1000-lecia zauważyłem, że P Kmita o godź. 14,50 był już poza pracą na ul. Osieckiej. Czyżby P Kmita miał takie małe wynagrodzenie za pracę, albo tak mało roboty, że może wcześniej z niej wychodzić. Co o tym mówi Kodeks Pracy i proszę nie mówić, że tren Pan ma nienormowany czas pracy !!!!!!! Czy taka postawa ma być wzorem dla Olkuszan???[/quote]
Ernest p.Kmita to nie pierwszy sekretarz PZPR,że ma siedzieć za biurkiem od 9.00-17.00.To jest praca że parę godzin dziennie musi być w terenie sprawdzać ulepszać i kontrolować.PRACUJE NIERAZ PO 12 GODZIN.TAK TO ERNEŚĆIKU WYGLĄDA.[/quote]
Jakieś brednie. Ulepsza, kontroluje, a co on McGaiwer lub pomysłowy Dobromił.
[quote name=”Ernest”]Dzisiaj jadąc al. 1000-lecia zauważyłem, że P Kmita o godź. 14,50 był już poza pracą na ul. Osieckiej. Czyżby P Kmita miał takie małe wynagrodzenie za pracę, albo tak mało roboty, że może wcześniej z niej wychodzić. Co o tym mówi Kodeks Pracy i proszę nie mówić, że tren Pan ma nienormowany czas pracy !!!!!!! Czy taka postawa ma być wzorem dla Olkuszan???[/quote]
Ernest p.Kmita to nie pierwszy sekretarz PZPR,że ma siedzieć za biurkiem od 9.00-17.00.To jest praca że parę godzin dziennie musi być w terenie sprawdzać ulepszać i kontrolować.PRACUJE NIERAZ PO 12 GODZIN.TAK TO ERNEŚĆIKU WYGLĄDA.
Dzisiaj jadąc al. 1000-lecia zauważyłem, że P Kmita o godź. 14,50 był już poza pracą na ul. Osieckiej. Czyżby P Kmita miał takie małe wynagrodzenie za pracę, albo tak mało roboty, że może wcześniej z niej wychodzić. Co o tym mówi Kodeks Pracy i proszę nie mówić, że tren Pan ma nienormowany czas pracy !!!!!!! Czy taka postawa ma być wzorem dla Olkuszan???
[quote name=”monika d.”]Ja nie jestem kierowcą i też jeżdżę M ale w przeciwieństwie do innych używam głowy do myślenia i nie kieruję się jedynie własną wygodą, a Kmita nie zrobił tego dla ludzi tylko dla taniego poklasku i ratowania własnego tyłka, ponieważ już 1 wniosek został złożony do prokuratury na niego. A to dopiero początek![/quote]
w jakiej sprawie był ten wniosek do prokuratury?
[quote name=”nie kumam”]a dlaczego przystanek akurat na wiadukcie, ,zeby dziatwa blisko miała na basen ? przecież to ni w 5czy 9 dla mieszkanców parkowej,dworskiej czy piusudskiego. Przystanek powinien by w zatoczce, a zatoki powyzej parkowej/ kawiarni.[/quote]
Na czerwonych światłach na skrzyżowaniu jak stoisz to nic się nie dzieje a za autobusem jak staniesz chwilę to zaraz żle Ci się robi.teraz kumasz a jak jeszcze nie kumasz to zobacz np w CZECHACH w Starej Pradze jak stoją osobowe za autobusami przy przystankach na wąskich starych drogach.
a dlaczego przystanek akurat na wiadukcie, ,zeby dziatwa blisko miała na basen ? przecież to ni w 5czy 9 dla mieszkanców parkowej,dworskiej czy piusudskiego. Przystanek powinien by w zatoczce, a zatoki powyzej parkowej/ kawiarni.
[quote name=”cyrk”][quote name=”monika d.”]Ja nie jestem kierowcą i też jeżdżę M ale w przeciwieństwie do innych używam głowy do myślenia i nie kieruję się jedynie własną wygodą, a Kmita nie zrobił tego dla ludzi tylko dla taniego poklasku i ratowania własnego tyłka, ponieważ już 1 wniosek został złożony do prokuratury na niego. A to dopiero początek![/quote]
”monika d ”najlepiej,to kup sobie rower
,bo zawsze Ci będzie zle,bo to,bo tamto Dla 99% mieszkańców wygoda a dla jednej zle,bo za często autobus się zatrzymuje,Rower ”monika d” pewnie też Ci będzie zle ,bo za dużo samochodów na ulicy i nie ma czym oddychać ”monika d”[/quote]
/monia d/ co wymagasz teraz jak 25 lat wstecz fachowcy wybrańcy powiatu myśleli tylko i wyłącznie o korycie,koncie obfitym i kieszeni pełnej dukatów.O planach zagospodarowania przestrzennego obwodnicach nie myśleli tylko i wyłącznie jeden cel kasiora
[quote name=”monika d.”]Ja nie jestem kierowcą i też jeżdżę M ale w przeciwieństwie do innych używam głowy do myślenia i nie kieruję się jedynie własną wygodą, a Kmita nie zrobił tego dla ludzi tylko dla taniego poklasku i ratowania własnego tyłka, ponieważ już 1 wniosek został złożony do prokuratury na niego. A to dopiero początek![/quote]
PO PIERWSZE,TO NADAL MAMY SOCJALISTYCZNE DROGI,MOSTY ZBUDOWANE 60 LAT TEMU ORAZ PRZYSTOSOWANIE DO INNEGO RUCHU SAMOCHODOWO-FURMANKOWEGO.NOWE DROGI,MOSTY,ESTAKADY SĄ TERAZ BUDOWANE NOWOCZEŚNIEJ ORAZ DOPRACOWANE DO DUŻEGO RUCH
[quote name=”monika d.”]Ja nie jestem kierowcą i też jeżdżę M ale w przeciwieństwie do innych używam głowy do myślenia i nie kieruję się jedynie własną wygodą, a Kmita nie zrobił tego dla ludzi tylko dla taniego poklasku i ratowania własnego tyłka, ponieważ już 1 wniosek został złożony do prokuratury na niego. A to dopiero początek![/quote]
”monika d ”najlepiej,to kup sobie rower
,bo zawsze Ci będzie zle,bo to,bo tamto Dla 99% mieszkańców wygoda a dla jednej zle,bo za często autobus się zatrzymuje,Rower ”monika d” pewnie też Ci będzie zle ,bo za dużo samochodów na ulicy i nie ma czym oddychać ”monika d”
Ja nie jestem kierowcą i też jeżdżę M ale w przeciwieństwie do innych używam głowy do myślenia i nie kieruję się jedynie własną wygodą, a Kmita nie zrobił tego dla ludzi tylko dla taniego poklasku i ratowania własnego tyłka, ponieważ już 1 wniosek został złożony do prokuratury na niego. A to dopiero początek!
Jak zwykle , najwięcej do powiedzenia mają KIEROWCY !. Nic im nie pasuje ! Samochodami , pod dom , mało do klatek schodowych nie wjeżdżają , a niezmotoryzowanym zarzucają , że zbyt są wygodni i przystanków autobusowych co 300 m żądają ! Przystanki są w tych miejscach bardzo potrzebne ! Brawo Panie Przewodniczący Kmita ! Nareszcie coś dla ludzi ! ” M ” to świetne połączenie i naprawdę coraz popularniejsze, bo i cena dobra i punktualnie jeżdżą ( tutaj ukłon w stronę kierowców autobusów linii ” M ” 🙂 .
Ponieważ pojawiły się głosy rozsądku to dodam od siebie bo rozmawiałam z ZDW w Krakowie
na ten temat i taki stan jest nie do przyjęcia.Kocjan za to co powiedział i że oddano do użytku
przystanki bez oznaczenia poziomego to powinien być zwolniony i to dyscyplinarnie.Po za tym przy Parkowej odległość od barierki do pasów jest za mała żeby zmieścił się tam autobus,poza tym wjazd na wiadukt jest w terenie pochyłym przy złych warunkach pogodowych hamowanie będzie bardzo niebezpieczne.To że Kmita wpadł na taki pomysł to nic dziwnego to populista bez wyobraźni.Przystanek mógł powstać 1 przed sklepami z zatoką
przed wjazdem na K.Wielkiego i to było by wystarczające i bezpieczne!
Od ruszania autobusów z tego przystanku dziura w drodze rośnie 2x szybciej jak każdego roku … zastanawiam się kiedy tym razem przywiozą trochę asfaltu i gumowcami go udeptają … a może się im poszczęści i doczekają jak śnieg i lód problem rozwiążą
@ciekawy, @misiek – tak, technicznie to jest możliwe wszystko, ale niestety nie mozna zgodnie z kodeksem omijać autobusu w tych miejscach.. Kocjan pomylił się z powołaniem – takich bzdur nie wolno mówic, bo mlodzi kierowcy tylko na to czekają.. Czy Kocjan będzie za nich płacił mandaty ??
A policja się nie wypowie z bardzo prostej przyczyny – policja nie zna przepisów.. Jak widzicie sami jeżdżą fatalnie po mieście, to jak mogą od innych wymagać ??
Brakuje w miejscach przystanków „linii przystankowej”..
A omijanie pojazdu po powierzchni wyłączonej z ruchu i na ciągłej też jest technicznie możliwe?
„Poza tym technicznie jest możliwość ominięcia autobusu – twierdzi naczelnik Artur Kocjan.” – tzn. jak panie naczelniku? Wyminąć stojący autobus? Stojący na przystanku? Przed lub za pasami (zależnie od przystanku)? Czy pozwala na to kodeks drogowy? Czy omijanie autobusu wysadzającego ludzi na przystanku przy przejściu dla pieszych jest dopuszczalne? Może ktoś się wypowie, ponieważ ja pamiętam że tego typu zachowanie jest wykroczeniem drogowym. Mogę się mylić-proszę o weryfikację. Może policja się wypowie?
Przy przystanku ze zdjęcia drugiego spokojnie można bez większych nakładów zrobić zatoczkę. Co prawda niewiele to zmieni bo wiadukt korkuje się w drugą stronę ale zawsze coś.
A dlaczego nie zdecydowano wymalować pasów w środku wiaduktu. Można by też tam zlokalizować dodatkowy przystanek.
Prawda jest taka że nowy przewodniczący coś zaczyna robić w całym tym Związku, a przynajmniej próbuje. Do tej pory mam wrażenie że nie działo się tam nic! Każdy dotychczasowy zarząd czy tam przewodniczący czy kto by tam jeszcze nie był brał swoje pieniążki i siedział cicho byleby się nie narażać nikomu, żadnych pomysłów, żadnych działań. Nie jestem zwolennikiem PIS, wręcz przeciwnie, ale jedno muszę przyznać przew. Kmicie – coś próbuje, proponuje nowe rozwiązania. Młody jest, dostał swoją „działkę” w gminie więc ma okazję aby w końcu czymś się zasłużyć, wykazać jako lokalny polityk czy też działacz. Czy jego pomysły są dobre czy złe, to się okaże z czasem. Ale dopóki nie sprawdzimy to się nie dowiemy czy dane rozwiązanie na dłuższą metę było trafione. Ja bym mu dała szansę i przede wszystkim czas…pożyjemy, zobaczymy.
Aha! Dołączam do pytania dot. przystanku na Osieckiej k. TBS.
Dziś ok 12 ej biały osob WE blokował pieszych przed wejściem do Skarbka.
żeby jeszcze chcieli zrobić jakieś porządne dojście ze szpitala do CPR na Piłsudskiego Tyle nieużytków w tej okolicy, a ludzie przez kamieniołom muszą chodzić.
[quote name=”Cudny Komendant.”]Dziś ok 9 ej przed wejściem do Skarbka nie było żadnego z 4 ech aut zawsze tam blokujących
pieszych.To cud.[/quote]
Pan Komendant Lasek to dobry wybór. Dotychczasowi komendanci byli tylko z nazwy. Wychodzili z założenia, nie wychylać się, wziąć pensyjkę, spokojnie do domciu i wszystko gra. A Pan Marek Lasek ma wojskową emeryturę i wszyscy mu mogą na gwizdać. Nie boi się, robi swoje i ja te działania popieram.
Dziś ok 9 ej przed wejściem do Skarbka nie było żadnego z 4 ech aut zawsze tam blokujących
pieszych.To cud.
[quote name=”Olek Pakuściński”]Radnego P. to najczęściej możesz spotkać na fejsbuku zamiast na osiedlu wśród wyborców.[/quote]
NO,BO To jest wina Jarosława Kczyńskiego i PiS(P.Osucha,p.Kmity) zgodnie z wypowiedzią Stefana Niesiołowskiego w kropce nad ”i”u Moniki Olejnik.
Radnego P. to najczęściej możesz spotkać na fejsbuku zamiast na osiedlu wśród wyborców.
[quote name=”kierowca”]kiedy przystanek na ul Osieckiej w pobliżu bloku tbs co obiecał bezradny radny p. Panek. Panie radny Kmita ratuj opinię koledze!!!
PS. Pani radny P.. dziękujemy za wyjazd z ul. A. Krajowej[/quote]
On wam to załatwi jak Bronek Talar w filmie – DOM. Tu się zgina dziób pingwina.
kiedy przystanek na ul Osieckiej w pobliżu bloku tbs co obiecał bezradny radny p. Panek. Panie radny Kmita ratuj opinię koledze!!!
PS. Pani radny P.. dziękujemy za wyjazd z ul. A. Krajowej
Przystanki jak najbardziej ok, ale pasów to tam być nie powinno bo spokojnie można przejść na drugą stronę ulicy POD WIADUKTEM!
[quote name=”Zaoczny”]Dziś ludzie w autobusie mówili, że busy chyba będą rezygnować. Chyba, że tak straszą. Mka teraz jest super…[/quote]
Jak biorą w ręce(nie smolne) 'ZKM-KM’ odpowiedni zarządcy,to mieszkańcy maja pożytek i pracownicy też coraz lepiej funkcjonują.
Dziś ludzie w autobusie mówili, że busy chyba będą rezygnować. Chyba, że tak straszą. Mka teraz jest super…
Odkąd są nowe przystanki ciaśniej zrobiło się w emce. Ludzi jest więcej i wysiadają głównie na końcu wiaduktu. Pomysł fajny. Czekamy na buspas.