Powiat
W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, pracowników i funkcjonariuszy Policji oraz w związku z koniecznością podjęcia działań ograniczających rozprzestrzenianie się choroby zakaźnej COVID-19, Policja zaleca ograniczenie osobistych wizyt związanych z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu.
Wizyty w jednostkach Policji wiążą się często z koniecznością poruszania środkami komunikacji zbiorowej oraz przebywaniem wśród większej ilości nieznanych nam osób. Często oczekując na przyjęcie zgłoszenia w zamkniętych pomieszczeniach również jesteśmy narażeni na kontakt z obcymi osobami.
Mając na uwadze zdrowie interesantów i funkcjonariuszy oraz pracowników cywilnych a także względy bezpieczeństwa zalecamy ograniczenie osobistych wizyt w jednostkach Policji, związanych z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu.
Pamiętajmy, że aby powiadomić ją o zdarzeniu nie jest konieczna osobista obecność w komendzie czy komisariacie. Do Państwa dyspozycji pozostają numery telefonów jednostki Policji dostępne na stronach internetowych. Zalecamy także do kontaktu z dzielnicowymi, a także to zainstalowania i korzystania z aplikacji „Moja Komenda”, oraz w przypadku pilnych zgłoszeń alarmowych numery 112. Możliwe jest również przesłanie zgłoszenia pisemnie lub e-mailem (nie dotyczy sytuacji nagłych).
Pamiętajmy jednak, że w niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej – przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci.
Na umówioną wizytę należy przychodzić do Komendy punktualnie, pamiętając o obowiązku zakrywania ust i nosa. Niezbędne jest również zachowanie odpowiednich odstępów między osobami. Dostępnie są również środki do dezynfekcji rąk. Ponadto przed wejściem na teren komendy interesantowi dokonywany zostanie pomiar temperatury ciała.
Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu