W tym roku miała rozpocząć się modernizacja odcinka drogi krajowej 94 przebiegającego przez Olkusz. Niestety, mieszkańcy i kierowcy na remont jeszcze poczekają. Na razie nie wiadomo, kiedy rozpoczną się prace. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która pokryje cały koszt modernizacji. Rok temu zakładano, że prace projektowe oraz pozwolenia i zgoda na wykonanie inwestycji, a także ogłoszenie przetargu, uda się zrealizować w 2010 roku. Wówczas w 2011 lub 2012 roku roboty byłyby zakończone. Teraz wiadomo już, że w tym roku przebudowa na pewno się nie rozpocznie.
Olkuski poseł Jacek Osuch skierował zapytanie o planowany remont do dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Jacka Grygi.
– Dokumentacja na przebudowę drogi w mieście musiała uzyskać odstępstwo Ministra Infrastruktury ze względu na mniejszą (nie normatywną) odległość między skrzyżowaniami. Uzyskanie tej zgody zajęło sześć miesięcy. Obecnym realnym terminem uzyskania decyzji na realizację inwestycji drogowej jest październik 2011 roku. W związku z powyższym, nie uda się rozpocząć procedury przetargowej na realizację robót w przyszłym roku. Inną kwestią jest finansowanie zadania. Nie mamy potwierdzonych środków na realizację zadań remontowych w tym roku – tłumaczy Jacek Gryga.
Projekt modernizacji „krajówki” ma być gotowy w kwietniu lub maju tego roku. Najważniejsze założenia remontu to sygnalizacje świetlne na wszystkich skrzyżowaniach. Wraz z już istniejącymi będzie ich łącznie osiem. Na skrzyżowaniu „krajówki” z ulicami Dwudziestu Straconych i Mickiewicza wprowadzona zostanie taka sama organizacja ruchu, jaka teraz obowiązuje na „krzyżówce” z ulicami Kościuszki i Rabsztyńską. Z jednego pasa będziemy skręcać w lewo, a drugi będzie służył do jazdy prosto i skrętu w prawo. Światła pojawią się dodatkowo na skrzyżowaniu drogi krajowej z ul. Gwarków i ul. Wspólną koło kopalni, ul. Kruszcową i ul. Długą w okolicach cmentarza. Na obu tych „krzyżówkach” powstaną też prawoskręty. Pozostałe dwie sygnalizacje pojawią się na skrzyżowaniu „krajówki” z ulicami Wiejskieą i Słowackiego oraz Polną i Wyszyńskiego.
Najwięcej wątpliwości budziło przejście dla pieszych pomiędzy ulicą Cegielnianą i Szkolną. – Istniejące przejście dla pieszych w poziomie zostanie zlikwidowane. Na drodze tej klasy raczej nie stosuje się tego typu rozwiązań z uwagi na bezpieczeństwo, a projekt rozbudowy tej drogi głównie ma na celu jego poprawę. W tym miejscu być może powstanie kładka dla pieszych, na pewno nie w ramach naszego projektu, ale jako osobna inwestycja – wyjaśnia Maciej Kotyś z Egis Poland, firmy wykonującej projekt modernizacji „krajówki”.
Gmina stanęła na stanowisku, że chętnie zgodzi się na nowe przejście, ale może go utrzymywać tylko w bieżącym zakresie. – Możemy ponosić bieżące koszty, czyli te związane z oświetleniem, odśnieżaniem i sprzątaniem. Na pewno nie wchodzi w grę stałe utrzymywanie tego przejścia – mówi Artur Kocjan, naczelnik Wydziału drogowego olkuskiego magistratu.
Jacek Osuch w sprawie modernizacji DK 94 wystosował interpelację do Ministra Infrastruktury, pytając głównie o przyczyny długiego oczekiwania na niezbędne decyzje z ministerstwa, koszt przebudowy „krajówki” czy możliwość montażu ekranów akustycznych. My znamy już odpowiedź na część pytań. Rok temu wartość całości robót szacowano na ok. 65 mln złotych, a zakres planowanych prac pozostał taki sam. O ekrany zapytaliśmy projektantów. – Ekrany akustyczne pojawią się w tych miejscach, gdzie są przekroczone normy hałasu, a teren jest zabudowany – dodaje Maciej Kotyś.
Dzięki za zmianę repertuaru, jak będę się chciał następnym razem wybrać do kina to na pewno nie do Olkusza
Sory Alehandro ale tylko Bydlinka jeszcze nie pęka a Ci co niby pokazali fuszerkę robili to tylko pod publiczke -drogę mają obecnie całkiem „gdzieś”
kobieto nie wiesz co mowisz chyba. Za nasze pieniadze robia takie fuszerki, ktore jednej zimy nie moga wytrzymac. Gdzie nie popatrzec to dziura na dziurze. Mnie nie obchodzi kto sobie robie kampanie a kto nie. najwazniejsze, ze ludzie dali sygnal tym cymbalistom pod krawatami, ze koniec fuszerek i oddawania niedokonczonych drog. Sory kolesiówo, ale nie masz racji.
po tej pokazówce przedwyborczej z nożyczkami to teraz chyba żaden samorząd nie zdecyduje się na inwestycje drogowe 😥 Ci szaleńcy twierdzili że woleli drogę przed remontem 😮 i dostali szalone poparcie no to kto się teraz będzie bawił w wydawanie pieniędzy na drogi lepiej je” przechulać i jeżdzić po dziurach -bo tak naród wybrał”
Laks, i oto chodzi. Bo kto bedzie ogladał te nasze kosztowne zabytki? a tak jest szansa, że ktoś przyjedzie, resor zlamie zarobi mechanik, viktoria,sofa….
Gratuluję pomyślunku ze światłami – 4 km przez Olkusz pojedziemy pół godziny. A kto rozsądny ten będzie wolał jechać przez miasto, bo krócej, szybciej i oszczędniej będzie niż taką pseudoobwodnicą.
Czyli mamy światłokorki na 94 i większy ruch w całym Olkuszu.
Gratiluję myślicieli w Generalnej Dyrekcji.
Mieszkam w Olkuszu od 30 lat w tym mieście włodarze myślą jak wydoić Sobie największą pensję !!! A miasto jest im obce ,przy takim zarządzaniu Olkuszem nie będziemy nigdy miastem, tylko gminą poddaną politykom ,którzy nie chcą świateł bo było by zbyt przejrzyście .AUTOBUSÓW NIE MA z prawdziwego zdarzenia mamy XXI wiek .Burmistrz nie chce komunikacji miejskiej .To po co sygnalizacja ?Inne ościenne gminy utrzymują komunikację starają się o dotacje z Unii Europejskiej na autobusy niskopodłogowe -ekologiczne,spalające gaz ziemny .U nas włodarzom jest ciepło na stołkach i che im się spać.Nic nie wymyślą! Pan poseł zrobił Sobie foto na starym Olkuszu jak była remontowana dwupasmówka,a nie zauważył gdzie jest przystanek dla wysiadających ,a gdzie jest przejście dla pieszych na ulicę Wspólną.A urzędnicy myślą ,że WSPÓLNA jest na TVN .Drodzy czytelnicy wybory powinny być obowiązkiem ,każdego Olkuszanina inaczej będziemy miastem zbędnym na mapie tego kraju .BP
żeby przejechać przez Olkusz będzie trzeba 20 min… 😮 ja dałbym światła jeszcze między skrzyżowaniami 😆
dlaczego mysli sie o kładce a nie przejsciu podziemnym ? rozumiem ze pan burmistrz woli wierzchem, ale dla wiekowych mieszkancow tej dzielnicy raczej przejscie podziemne wskazane.
poseł Osuch z PiS napisał pismo, żeby naprawić drogę przez Olkusz;
premier Tusk z PO i burmistrz Rzepka zasiedli z flamastrami w ręku: szast-prast! będą dwie jezdnie, kładka dla pieszych i ekrany dźwiękochłonne!
Nie mamy potwierdzonych środków na realizację zadań remontowych w tym roku – tłumaczy Jacek Gryga (bezpartyjny)
i komu tu wierzyć?
Załączony obrazek przypomina mi o tym, jak pięknie tego roku zima wygląda w Olkuszu.
Zwłaszcza na osiedlach, gdzie napadało całkiem sporo śniegu. Szkoda tylko, że nikt nie kwapi się do zadbania o chodniki. Ale załóżmy, że da się zrozumieć to że na moim osiedlu ani razu nie widziałem kogoś z łopatą, kto odśnieżałby chodniki. No, raz mi się zdarzyło zobaczyć panią z łopatą, ale to się chyba nie liczy, bo tylko przyglądała się, jak pada śnieg.
Ale sytuacja na chodniku do Carrefoura i koło Biedronki (pomiędzy światłami do mcd i światłami na dworzec autobusowy) jest naprawdę TRAGICZNA. Zastanawiam się, czy ktoś w ogóle za to odpowiada?
To temat, który naprawdę może zaciekawić mieszkańców Olkusza, bo każdy z nas, nawet poruszając się ciągle autem, musi przejść chociażby ten mały kawałek na swoim osiedlu pieszo.
Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie?
i wreszcie będzie to droga szybkiego ruchu.
Można by jeszcze dołożyć światła na zjeździe do Cabały , Olewina , na Skałę, w lesie w prawo na Sienicznie i przy motelu przed Zedermanem. No i mielibyśmy komplet świateł w Olkusie.
juz jesieniom robili remonty,a teraz juz sa efekty w postaci dzior ,ciekaw jestem czy o nowym remoncie wie juz CBA,
Zamiast tych nastu świateł w Olkuszu proponuję umieścić jedno wielkie czerwone przed wjazdem do miasta 🙂