Wolbrom

Pomysł powstania nowego przystanku kolejowego bliżej centrum Wolbromia wchodzi w fazę ostatecznej realizacji. PKP Polskie Linie Kolejowe SA wyłoniły wykonawcę budowy dwóch nowych peronów jednokrawędziowych w miejscowości Wolbrom. 

Jak czytamy w ogłoszeniu o wyborze najkorzystniejszej oferty, budowy dwóch nowych peronów jednokrawędziowych, w km: 23,600 linii kolejowej nr 62 (Tunel – Sosnowiec Gł.) na szlaku Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski, w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”; na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie podjęło się przedsiębiorstwo Nowak-Mosty Sp. z o.o. z Dąbrowy Górniczej z ceną ofertową 14 914 018,91 zł brutto. Z ogłoszenia wynika, że zakończenie prac przewidywane jest najpóźniej do 30 grudnia 2023 r.

 Pojawiły się pogłoski, że środki przeznaczone na budowę nowych peronów można było przeznaczyć na budowę tak potrzebnego w Wolbromiu wiaduktu, który pozwoliłby zmniejszyć natężenie ruchu. Niestety – nie jest to prawda, bo rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025 – jak sama nazwa wskazuje, nie przewidywał realizacji innych zadań. Na wiadukt trzeba szukać środków gdzie indziej.

Mieszkańcy Wolbromia, mają nadzieję, że nowy przystanek to dopiero początek zmian w lokalnej komunikacji. Starsi pamiętają, że niegdyś kolej była najważniejszym środkiem komunikacji w kierunku Katowic i Kielc. Obecnie przydałoby się więcej połączeń, bo aktualnie ich ilość nie jest satysfakcjonująca.

Gdyby w niedługiej przyszłości obok nowego peronu powstał parking przesiadkowy, gdzie mieszkańcy okolicznych miejscowości mogliby zostawić samochody, a pociągów byłoby więcej, z pewnością niejeden pasażer chętnie przesiadłby się z własnego auta do wygodnego pociągu. A gdyby na dodatek udało się zrealizować obietnice polityków o połączeniu kolejowym Wolbromia z Krakowem – to byłoby dopiero udogodnienie!

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze