Powiat
Podczas poniedziałkowego spotkania w Urzędzie Miasta i Gminy w Olkuszu odbyła się uroczystość podpisania umów na realizację zadań dofinansowanych w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: w wydarzeniu uczestniczyli samorządowcy z całego Powiatu Olkuskiego, a Urząd Wojewódzki reprezentował II wicewojewoda małopolski Ryszard Śmiałek.
„Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2025 rok blisko 180 milionów złotych trafi do województwa małopolskiego na remont, budowę, przebudowę bądź rozbudowę blisko 124 kilometrów lokalnych dróg w ramach 161 zadań. Samorządy z powiatu olkuskiego zrealizują łącznie 6 zadań. Dzięki temu, wyremontowanych zostanie ponad 6 kilometrów dróg lokalnych. Łączna kwota, na jaką podpisujemy dziś umowy, to ponad 6 milionów złotych” – mówił wicewojewoda Śmiałek. W spotkaniu udział wzięli również m.in. radna Sejmiku Województwa Małopolskiego Lidia Gądek oraz dyrektor Biura Wojewody Małopolskiego Łukasz Krzysztofik.
Największe wsparcie finansowe w powiecie olkuskim otrzymała Gmina Olkusz, która została wsparta kwotą 1 436 101 złotych na przebudowę trzech odcinków ulicy Żeromskiego. Spore dofinansowanie trafiło także do Powiatu Olkuskiego: na remont drogi powiatowej w Hucisku przyznano bowiem 1 426 693 złote.
Pozostałe samorządy również uzyskały znaczące wsparcie: Gmina Bolesław otrzymała 1 001 376 złotych na budowę nowej drogi gminnej w Krzykawie, Bukowno pozyskało 416 970 złotych na przebudowę drogi gminnej 120094K, Gmina Trzyciąż zrealizuje z kolei remont drogi gminnej 120490K w Zagórowej oraz Imbramowicach dzięki dofinansowaniu w wysokości 840 106 złotych, a gmina Wolbrom przeznaczy 906 865 złotych na przebudowę drogi gminnej 120690K w Kalisiu.
Przypominamy, że Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg funkcjonuje od 2018 roku: w tym czasie w Małopolsce udało się zmodernizować łącznie niemal 1,5 tysiąca kilometrów dróg gminnych i powiatowych. Łączna wartość wsparcia, jakie trafiło do naszego regionu, przekroczyła natomiast 1,5 miliarda złotych. Dzięki podpisanym w poniedziałek umowom, poprawie ulegnie stan kolejnej infrastruktury drogowej, co przyczyni się do zwiększenia komfortu oraz bezpieczeństwa mieszkańców powiatu olkuskiego.
wciąż są podstawowe skrzyżowania w tych małych ojczyznach bez przynajmniej pasów (więc może nareszcie domalują)
a resztę działań z zastanowieniem, bo takie i dzisiaj można wyczytać:
https://gazetakrakowska.pl/zalewisko-pochlania-nowa-droge-kosztowala-miliony-czynna-byla-dwa-miesiace-kilka-centymetrow-i-beda-dwie-obwodnice-boleslawia/ar/c1p2-27401455