Kolejna z lokalnych instytucji postanowiła wdrożyć mobilne rozwiązanie dla mieszkańców naszego powiatu. Związek Komunalny Gmin „Komunikacja Międzygminna” uruchomił właśnie na swojej stronie internetowej nową funkcję. Mowa tutaj o aplikacji kiedyprzyjedzie.pl, dzięki której pasażerowie mogą sprawdzić, za ile minut na przystanku pojawi się autobus, na który czekają.

Idąc z duchem czasu władze Związku kontynuują wdrażanie nowoczesnych technologii służących pasażerom olkuskich autobusów. W celu poprawienia kontroli nad przewoźnikami, a co za tym idzie jakości usług, autobusy ZKM KM pod koniec zeszłego roku zostały wyposażone w nadajniki GPS. Funkcja ta umożliwiła teraz wdrożenie dodatkowych udogodnień dla pasażerów.

Niespełna kilkanaście dni temu pojawiła się nowa strona internetowa Związku, teraz zaś w ZKG”KM” zakończyło się wdrażanie aplikacji kiedyprzyjedzie.pl. Jest to innowacyjny system dynamicznej informacji pasażerskiej, który zapewnia mieszkańcom dostęp do informacji o rzeczywistych godzinach przyjazdu ich środków transportu, a przewoźnikom daje możliwość nadzoru nad realizacją rozkładów jazdy.

Już niebawem olkuscy pasażerowie będą mogli sprawdzić na swoich smartfonach, za ile minut w czasie rzeczywistym przyjedzie dany autobus. Nowa usługa dostępna będzie dla posiadaczy telefonów pracujących zarówno na systemie Android jak i Windows. Jak zapewniają władze ZKG KM, aplikacja ta stanowi bardzo bogate źródło informacji dla samego Związku. Dzięki niemu można optymalnie budować rozkład jazdy uwzględniając porę dnia, natężenie ruchu itp. W przyszłości system będzie mógł być podpięty do elektronicznych tablic umieszczonych na przystankach. 

Warto przypomnieć, że od września ubiegłego roku wszyscy użytkownicy smartfonów, którzy pobrali aplikację SISMS,  otrzymują komunikaty z ostrzeżeniami i alarmami dla całego powiatu. W ich telefonach pojawią się m.in. informacje o zbliżających się gwałtownych burzach, wichurach, katastrofach ekologicznych i skażeniach.

Dodatkowo, posiadacze aplikacji mogą szybko dowiedzieć się o poważnych awariach prądu czy gazu, a także o utrudnieniach w ruchu komunikacyjnym. Administratorem systemu jest Zespół Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych działający w olkuskim Starostwie.

Jakie Waszym zdaniem instytucje powinny przygotować swoją aplikacje na telefon? Czekamy na propozycje i zapraszamy do dyskusji na www.przeglad.olkuski.pl

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
3 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
baśka
baśka
6 lat temu

Z Romanem nikt na dłuższą metę nie wytrzyma, z jego despotyzmem i apodyktycznym podejściem do pracownika.

[quote name=”Kali”]Super pomysł, szkoda, że Pan Łukasz Kmita odszedł ze Związku coś zaczęło się zmieniać na dobre.[/quote]

Borówka
Borówka
6 lat temu

A rano do Boru nadal ani,ani…

Kali
Kali
6 lat temu

Super pomysł, szkoda, że Pan Łukasz Kmita odszedł ze Związku coś zaczęło się zmieniać na dobre.