W roku szkolnym 2012/2013  Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Olkuszu rozpoczęła realizację nowego projektu „Rozumiem, co czytam” , przeznaczonego dla uczniów klas II i III ze szkół podstawowych. Zajęcia mają charakter otwarty a udział w nich jest  bezpłatny.

Celem projektu jest doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, której opanowanie jest niewątpliwie przepustką do sukcesu na każdym poziomie nauczania i w zakresie każdego przedmiotu. Czytanie ze zrozumieniem to w dzisiejszym świecie podstawowa umiejętność, której opanowanie pozwala na aktywny udział w życiu społecznym i kulturalnym. Umiejętność ta towarzyszy uczeniu się, pracy zawodowej, prowadzeniu codziennych zajęć domowych, chwilom rozrywki oraz rozwiązywaniu wielu problemów życiowych. Czytanie ze zrozumieniem ma również wpływ na proces zdobywania wiedzy i informacji oraz stanowi podstawę samokształcenia prowadzonego przez całe życie. Istnieje więc potrzeba doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem, stąd pomysł prowadzenia tego rodzaju zajęć.

 

Na zajęciach dzieci, poprzez różne ciekawe zadania i ćwiczenia, doskonalą umiejętność czytania ze zrozumieniem, wyszukiwania w czytanym tekście istotnych informacji oraz logicznego myślenia i zapamiętywania. 29 września 2012 r., uczestnicy pierwszego spotkania m.in. rozwiązywali matematyczne zagadki, wyszukiwali w zdaniach nazw zwierząt, wykonywali rysunki według instrukcji oraz układali zdania z „rozsypanki wyrazowej”.

O terminie następnego, październikowego spotkania powiadomimy chętnych poprzez stronę internetową : www.biblioteka.olkusz.pl

Serdecznie zapraszamy!

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Malućki
Malućki
12 lat temu

Bo padnę! :). Nie żartuję, to coś dla mnie zupełnie nowego! Czytanie ze zrozumieniem? To jakaś nowa szkoła, jaja normalnie. Do tej pory, od czasu Gutenberga było tak, że bierze się książkę do ręki, albo się ją rozumie i czyta dalej, albo jej nie rozumie i bierze się za taką którą się rozumie, a ewentualnie do tej niezrozumianej wraca po czasie.
Jak ustalić co jest najważniejsze w książce i kto niby ma to robić? My, People, różnimy się między sobą, dla jednego ważne jest to, dla drugiego co inne, nie ma klucza, dziwny pomysł!?