W ubiegłym roku zakończono modernizację ul. Parkowej w Olkuszu. Prace kanalizacyjne i drogowe trwały długo, co powodowało niezadowolenie kierowców. Efekty remontu do dziś nie zadowalają wszystkich użytkowników drogi.
Już na etapie remontu mieszkańcy miasta zwracali uwagę, że poszerzenie Parkowej powinno być priorytetem. Ulica ta jest dość ruchliwa. Gdy kierowcy jadący z południowej części Olkusza chcą ominąć korek na wiadukcie 29 Listopada, do centrum docierają właśnie przez ul. Parkową. Jeden z naszych Czytelników uważa, że teraz jest gorzej niż było. -Tą drogą jeżdżą też ciężarówki i zdarzają się problemy z mijaniem. Przed modernizacją, kiedy nie było krawężników od strony stadionu, auta, zwłaszcza duże, łatwiej i bezpieczniej mogły się minąć. Oczywiście wtedy nie było idealnie, ale teraz to prawdziwy problem. Bywa, że dochodzi do kłótni pomiędzy kierowcami, gdy ktoś nie chce ustąpić pierwszeństwa. Czy nie dałoby się poszerzyć ulicy? – pyta administratora Parkowej – za naszym pośrednictwem – mieszkaniec Olkusza.
Zarządcą drogi jest gmina Olkusz. Jej władze sprawę poruszoną przez olkuszanina widzą odmiennie: wąsko znaczy… bezpiecznie. – Ulica Parkowa ma szerokość 5 m i zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu objęta jest ograniczeniem tonażu do 3,5 ton. Obecnie panuje tendencja do zawężania szerokości dróg w miastach, ponieważ duże szerokości powodują odczucie nadmiernego bezpieczeństwa i zaufania do umiejętności własnych kierowców oraz – w konsekwencji – wzrostu prędkości pojazdów. Stara nawierzchnia ulicy Parkowej miała szerokość od 4,60 do 4,80 m – odpowiada rzecznik prasowy olkuskiego magistratu Michał Latos.
Jaka droga w mieście jest lepsza: wąska czy szeroka? Piszcie na www.przeglad.olkuski.pl!
A co z ulicą Kamyk ?? Tam jest jeszcze gorzej !! I jakiś palant progi pomontował 😥
Te, Latos.. Zrób sobie dojazd do chałupy 1,60.. A ludziom drogi zrób szerokie, bo mijanie się „na lakier” nie jest wcale przyjemne..
Parkowa wymaga poszerzenia o min. 1 metr !! Jestem ZA !!
Problemu nie widać, bo teren boiska jest „miastowy” czyli nie trzeba wykupywać czy dochodzić się o własność..
A z drugiej strony – dlaczego Parkową jeżdżą ciężarówki?? Jeszcze nie widziałem patrolu policji kontrolującego te jeżdżące tam – czy mają jakieś pozwolenia.. Wzięli by się do roboty a nie spali na ulicach 😆 😆
Króla Kazimierza Wielkiego też po remontach zwęzili być może nawet pod wpływem apelu Komisji Europejskiej a „łeby” jak się ścigały tak dalej się ścigają i tylko kierowcy busów i autobusów przeklinają takie pomysły 🙂
[quote name=”Jerry”]Za przeproszeniem, pierdzielicie w tych komentarzach. W całej Europie zwęża się drogi w miastach, o co apeluje nawet Komisja Europejska.[/quote]
Chyba Twoja Europa kończy się w Żuradzie! Tylko durne państwa jak nasze akceptują wszystkie durne pomysły KE. Zresztą miasta też akceptują każdy durny pomysł (p)osłów (vide ustawa śmieciowa)
Za przeproszeniem, pierdzielicie w tych komentarzach. W całej Europie zwęża się drogi w miastach, o co apeluje nawet Komisja Europejska. Znawcom tematu polecam lekturę: http://zielonewiadomosci.pl/tematy/miasto-2/szerokosc-zabija/
Zamiast z frustracją wyżywać się na każdym, kto się nawinie, może czas, żeby trochę poszerzyć swoje horyzonty i zawęzić ignorancję 🙂
jak nie będzie rzecznika to mniej niedorzeczności będzie …
To nie może być rzecznik ino odrzecznik, czli niedorzecznik.
Ten rzecznik urzędowy to ktoś bez pojęcia, nie ma pojęcia o zwykłym życiu.
Im węższe drogi tym bezpieczniejsze-to może należny jeszcze zwęzić np. o 1m czy 2 m. Wtedy zmieszczę się i może nawet bezkolizyjnie miną się dwa rowery . A na pozostałych drogach zostawić dziury powstałe po zimie , które też znacznie zmniejsza szybkość poruszających się samochodów. Też rzecznik to prawdziwy geniusz.
no wątpie by policjant który śpi pomógł… policjant nie powinien spać podczas pracy!
Efekt będzie taki, że zostaną zajeżdżone krawężniki. Co z tego, że jest szersza o 20-30 cm skoro ograniczona została krawężnikami. A co do rozwijania nadmiernych prędkości to jest multum sposobów aby ją ograniczyć – np. śpiący policjanci.