waszeinterwencje

Czy na olkuskich osiedlach liczba pojemników na śmieci jest wystarczająca? Niektórzy mieszkańcy twierdzą, że kontenerów jest za mało. Do naszej redakcji napisał jeden z mieszkańców ul. Sławkowskiej w Olkuszu. – Dlaczego przy naszych blokach są cztery kontenery na odpady zmieszane, a po jednym na papier, plastik i odpady biodegradowalne? Kontenery są prawie zawsze zapchane do pełna, więc jak tu segregować? Czy taka polityka zachęca, czy zniechęca do segregowania? – zastanawia się olkuszanin.

Systemem gospodarowania odpadami zajmuje się gmina. Zapytaliśmy więc w olkuskim UMiG, kto decyduje o ilości pojemników ustawianych przy blokach. Dowiedzieliśmy się, że tę kwestię reguluje Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Zgodnie z jej zapisami, to zarządca nieruchomości lub jej właściciel ma wyznaczyć miejsce na kontenery. Musi także podać liczbę pojemników na odpady segregowane i zmieszane. – Miejsca te winny być utrzymywane przez właściciela nieruchomości lub zarządcę w odpowiednim stanie technicznym, porządkowym i sanitarnym – wyjaśnia rzecznik prasowy olkuskiego magistratu Michał Latos.

W magistracie zapewniają, że wszelkiego rodzaju problemy związane z odbiorem odpadów z terenów nieruchomości wielorodzinnych są na bieżąco przekazywane burmistrzowi przez zarządców tych nieruchomości. – W wypadku zwiększonego lub zmniejszonego zapotrzebowania na pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych, po uzyskaniu informacji od zarządcy nieruchomości, pojemniki są dostawiane lub usuwane we wskazanym miejscu. To zarządca decyduje o miejscu postawienia pojemników, ich ilości i rodzaju. Rozbieżność w ilościach pojemników do gromadzenia odpadów segregowanych i zmieszanych wynika m. in. z doświadczeń i obserwacji samych zarządców nieruchomości i jest wynikiem zapotrzebowania mieszkańców – twierdzi Michał Latos.
   
Zapytaliśmy też o problem z pojemnikami przy ul. Sławkowskiej. Według urzędu są tam zlokalizowane dwa punkty do gromadzenia odpadów komunalnych (zmieszanych i segregowanych). Rzecznik prasowy zapewnia, że jeśli mieszkańcy chcą mieć więcej pojemników, powinni zgłosić to bezpośrednio zarządcy nieruchomości. Ten z kolei winien wystąpić do gminy o dostawienie dodatkowych kontenerów.

Jak oceniacie liczbę pojemników na odpady i stan miejsc, w których są ustawione? Zachęcamy do dyskusji na www.przeglad.olkuski.pl!

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
ghorghe
ghorghe
10 lat temu

jestem mieszkańcem ulicy sosnowej u nas jest inny problem dotyczy ciągłego podrzucania śmieci przez innych mieszkańców i przedsiębiorców (czyt. sklepikarzy) do kontenerów na odpady nie segregowane. Głównie od piątku wieczór do poniedziałku rano podjeżdżają samochody, podczas zwrócenia uwagi kierowca odpowiada, że przecież te kontenery są właśnie do takich odpadów.
kolejnym problemem są oczywiście sami mieszkańcy. nie wszyscy segregują odpady. i tu rodzi się pytanie o odpowiedzialność zbiorową? dlaczego 70% procent mieszkańców miało by ponieś większe koszta wywozu odpadów bo spółdzielnie nie są w stanie znaleźć odpowiedniego rozwiązania logistycznego (najprościej nakazać ludziom segregować lub odwrotnie nie zależnie od ich woli)? czy ktoś sprawdził czy ilość osób w deklaracji zgadza się ze stanem faktycznym?
opisanie kontenerów też jest problemem (przynajmniej u nas)