W listopadzie 2016 roku PKP PLK ogłosiła przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej nr 62 od Charsznicy do Wolbromia. Ostatecznie postępowanie zostało unieważnione z powodu braku ważnych ofert. Teraz ogłoszono nowy przetarg, dwukrotnie większy, opiewający na około 100 milionów złotych. Wedle najnowszych planów prace remontowe obejmą również odcinek Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski.
Inwestycja obejmie więc wydłużony odcinek traktu kolejowego, który finalnie ma odzyskać dawny blask. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna, a przebudowie ulegną perony oraz przejazdy. Dodatkowo pasażerowie będą mogli liczyć na większą wygodę w obsłudze na stacji Wolbrom. Tam też planuje się budowę bezkolizyjnego przejścia dla pieszych pod torami. Nowy obiekt ma zastąpić dotychczasową kładkę. Ponadto PLK w Wolbromiu wymieni tory, rozjazdy oraz zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Mocno mają się też zmienić przystanki w Gajówce, Jeżówce, Zarzeczu i Chrząstowicach. Tam perony zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
Kompleksowa modernizacja odcinka od Charsznicy do Jaroszowca sprawi, że nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągów nawet dwukrotnie. Planowane prace na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych w Wolbromiu, Kalisiu, Zarzeczu i Chrząstowicach zwiększą też bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.
Przypominamy, że jak na razie to tylko ambitne plany. Projekt jest jak na razie na etapie przetargu. Dopiero po jego zakończeniu poznamy kolejność prac i przede wszystkim ich terminy, choć jak niedawno poinformował wiceminister Andrzej Bittel zakończenie wszystkich prac na linii kolejowej nr 62 planowane jest do 2023 roku.
Aktualnie spore zmiany można zauważyć na odcinku Olkusz – Bukowno – Sławków. PKP PLK od 2016 roku systematycznie modernizuje ten szlak, a całość inwestycji pochłonie około 40 mln zł. Już teraz na odcinku Bukowno – Sławków prędkość pociągów została podniesiona do 110 km/h, a po zakończeniu robót przy sieci trakcyjnej prędkość składów jeszcze wzrośnie.
A propo remontu dworca w Olkuszu.
Ponizej przesyłam linka, który mówi, że tylko dach wyremontują
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/pkp-przeprowadzi-remont-dworca-w-olkuszu-ale-tylko-drobne-prace-57589.html
Na zdjęciu jest tylko jeden tor. Tak będzie po modernizacji?
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowy-przetarg-na-prace-na-linii-tunel–olkusz-dwukrotnie-wiekszy-zakres-prac-85539.html
Bardzo chetnie chcialbym poznac zrodlo autora P. Piotra Kubiczek.
Co to za cudy u nas sie znowu zdarzaja w Olkuszu???
Nadmieniam, iz absolutnie wszystkie remonty dworcow i linii kolejowych zostaly juz rozpisane do 2023.
Nigdzie nie natrafilem by zamierzano w tym czasie remontowac dworcow z naszego powiatu ani tez chociazby planowac jakies przetargi.
Wiec Szananowny autorze prosze o podanie zrodla artykulu, o ktorym Pan pisze
Wspaniała wiadomość!!!! To bardzo dobra zmiana w naszym regionie, przynajmniej jej zapowiedź.
Brawo oby tak dalej