Ogłoszenie UMiG Olkusz
W całej Polsce trwa dyskusja nad planowanymi przez rząd zmianami w systemie edukacji. Ogólne założenia są już znane – niemal pewnym jest, że gimnazja będą wygaszane, a uczniowie będą zdobywali wiedzę w ośmioletnich szkołach podstawowych i szkołach średnich.
Ciągle nie ma jednoznacznych deklaracji dotyczących szczegółów reformy, a samorządy, zdając sobie sprawę z napiętego harmonogramu prac do wykonania, prowadzą swoje działania w oparciu o ogólne wytyczne kuratorium oświaty. Podobnie jest w Gminie Olkusz, gdzie z dużym wyprzedzeniem rozpoczęto przygotowanie projektu sieci szkół. Wstępne propozycje przedstawione zostały radnym Komisji Oświaty, którzy wspólnie z kierownictwem Urzędu dokonali też wizytacji w placówkach edukacyjnych gminy, aby dokładnie sprawdzić warunki lokalowe każdej z nich.
Wytyczne, skierowane przez Małopolskiego Kuratora Oświaty Barbarę Nowak do wszystkich samorządów województwa małopolskiego, stanowią listę priorytetów, zgodnie z którymi należy planować nową sieć szkół. Są to przede wszystkim: bliskość budynku szkoły podstawowej od miejsca zamieszkania uczniów i prowadzenie zajęć w trybie jednozmianowym. Kurator wskazuje potrzebę starań o to, aby szkoły mieściły się w jednym budynku, choć zastrzega możliwość sytuowania szkół w dwóch budynkach. Samorządy mają tworzyć sieć szkół z uwzględnieniem prognoz demograficznych. Małopolski Kurator Oświaty wyraża też świadomość tego, że nie można uniknąć „likwidacji małych szkół, w których drastycznie zmniejsza się liczba dzieci, a kolejne lata nie wskazują na poprawienie wskaźnika demografii”.
Jak podkreśla Kurator, są to priorytety, które będą przez nią analizowane przy zatwierdzaniu złożonych przez samorządy projektów sieci szkół. Na ich podstawie w Gminie Olkusz już od dłuższego czasu trwają przygotowania, aby sprawnie przeprowadzić reformę szkolnictwa, bez – dopuszczalnej w wytycznych – likwidacji placówek, z troską o uczniów, nauczycieli i pracowników administracji.
Z przeprowadzonych analiz wynika, że na terenie Gminy funkcjonują szkoły, w których po reformie pozostanie niewielu uczniów. Zdarzają się też sytuacje odwrotne – szkoły mieszczące się w budynkach wystarczających dotąd uczniom sześciu klas są zbyt małe na przyjęcie dwóch kolejnych roczników.
– Część budynków jest zbyt mała na realizację nowego programu nauczania. Brak jest miejsca na zajęcia edukacyjne, ale także szatnię, stołówkę czy świetlicę. Mając na uwadze wytyczne kuratora, przygotowaliśmy wstępną propozycję organizacji sieci szkół, w której postawiliśmy również na to, aby uczniowie mieli możliwość zdobywania wiedzy w jak najlepszych warunkach, bez wyraźnych dysproporcji między mniejszymi placówkami i większymi. Chcemy też, aby zajęcia odbywały się do wczesnych godzin popołudniowych, co pozwoli uczniom realizować swoje pasje pozalekcyjne – mówi zastępca burmistrza Olkusza ds. społecznych Bożena Krok.
Koncepcja zakłada zmniejszenie obwodu Szkoły Podstawowej Nr 1, tak aby w budynku przy ul. Kantego uczniowie ośmiu klas uczyli się w trybie jednozmianowym. Część uczniów z obecnego obwodu SP Nr 1 przeszłaby do – znajdującej się bliżej ich miejsca zamieszkania – Szkoły Podstawowej Nr 4, która funkcjonowałaby w dwóch budynkach. Projekt zakłada też zmniejszenie obwodu Szkoły Podstawowej Nr 5 o uczniów z Pazurka, Podlesia i Kolonii Zimkówka, którzy podjęliby naukę w Szkole Podstawowej w Braciejówce. W budynku obecnej Szkoły Podstawowej Nr 6 funkcjonowałaby filia Szkoły Podstawowej Nr 5 z zajęciami dla uczniów klas 1-3. Obwody szkół podstawowych nr 2, 3, 9, 10 i w Zedermanie pozostałyby bez zmian. Szkoły w Sienicznie, Kosmolowie i Zawadzie, zgodnie z wstępną koncepcją, miałyby stać się szkołami filialnymi.
– Otrzymaliśmy z kuratorium ogólne wytyczne, zgodnie z którymi przygotowaliśmy wstępną propozycję sieci szkół po reformie oświatowej. Nasz projekt zyskał akceptację kurator Barbary Nowak i wiemy, że kierunek, jaki przyjęliśmy, jest kierunkiem właściwym. Nadal nie mamy odpowiedzi na wiele pytań i bacznie śledzimy doniesienia z Warszawy, gdzie nad reformą oświaty obradują posłowie. Dopiero po podpisie prezydenta pod ustawą będziemy wiedzieli, na ile nasza propozycja zgodna jest z ostatecznymi zapisami ustawy. Wtedy też chcielibyśmy szerzej propozycję sieci szkół konsultować z nauczycielami i rodzicami uczniów. Obecnie Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie pracuje nad ostatnimi szczegółami – dodaje Anna Kluczewska, dyrektor Samorządowego Zespołu Edukacji w Olkuszu.
Pierwsze czytanie projektów ustaw wprowadzających reformę oświaty zakończyło się w ubiegły wtorek wieczorem. Nadchodzące dni będą szczególnie ważne dla przyszłości polskiej edukacji, bowiem już niebawem posłowie w głosowaniu zadecydują o przyjęciu bądź odrzuceniu reformy.
– Pragnę zapewnić wszystkich mieszkańców, że planując zmiany w olkuskiej oświacie, bierzemy przede wszystkim pod uwagę dobro uczniów. Musimy zapewnić im dobre warunki do nauki, dbając o to, aby szkoły dysponowały odpowiednio dużymi i dobrze wyposażonymi klasami. Nie osiągniemy tego organizując zajęcia na korytarzach, likwidując biblioteki, świetlice czy pokoje nauczycielskie – a takie pomysły są nam przedstawiane. Doceniam zaangażowanie lokalnych polityków PiS, którzy dostrzegają niebezpieczeństwa reformy edukacyjnej. Życzyłbym sobie, aby z podobną energią swoje uwagi wypowiadali głośno w Warszawie. Nie będzie mojej zgody na to, aby za niedoskonałości ustawy napisanej w Warszawie winić lokalnych samorządowców i nauczycieli. Apeluję również do mieszkańców, by nie dawali wiary nieprawdziwym informacjom, jak choćby ta o likwidacji SP Nr 1. Gwarantuję, że przed podjęciem ostatecznych decyzji zostaną one omówione z zainteresowanymi środowiskami. Poczekajmy jednak na rozstrzygnięcia nadchodzących dni w Warszawie – komentuje burmistrz Roman Piaśnik. – Reforma oświaty dla nas wszystkich jest dużym wyzwaniem i sprostamy jej jako społeczność tylko w atmosferze dialogu i wzajemnego zrozumienia. Partykularne interesy, buntowanie jednych mieszkańców przeciwko drugim i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji z całą pewnością nam nie pomogą i prosiłbym, aby dać kres tym praktykom – dodaje włodarz Olkusza.
UMiG Olkusz
Miało być lepiej w ZKGKM a jest dużo gorzej. Od kilku dni autobusy ZKGKM w kierunku Osieka i Zawady kursują grubo opóźnione. Czasem zdarza się, że w ogóle nie jadą. Co się dzieje? Miał być nowy przewodniczący i nowe autobusy a naprawdę jest gorzej niż było. Dlaczego?
Ogłoszenie na stronie UMiG o posiedzeniu komisji oświaty.
PROGRAM POSIEDZENIA
Komisji Oświaty w dniu 15 grudnia 2016 roku – godz. 17.30
1.Otwarcie posiedzenia i przyjęcie jego programu.
2.Propozycje Członków Komisji Oświaty dot. sieci szkół na terenie Gminy Olkusz wypracowane po wyjazdowej Komisji Oświaty do placówek oświatowych w dniach 22 i 23 listopada 2016 roku.
3.Wolne wnioski.
http://www.umig.olkusz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=5179:13-12-2016-ogloszenia&catid=2&Itemid=339&lang=pl
[quote name=”Rodzice”]
Czytanie ze zrozumieniem się kłania!!! Aprobata to nie to samo co akceptacja.
„Jesteśmy po spotkaniu w kuratorium. Nasza propozycja sieci szkół spotkała się z APROBATĄ . Mamy jeszcze sporo wątpliwości, projekt ustawy nie precyzuje bowiem kilku kwestii. Na razie nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy odpowiedź.”
[/quote]
Znajomość języka polskiego także się kłania. Akceptacja to jak najbardziej synonim aprobaty. A poza tym post tak napisany, że nie wiadomo o co piszącemu właściwie chodzi.
[quote name=”trawisto?”][quote name=”Kto”]”Nasz projekt zyskał akceptację kurator Barbary Nowak i wiemy, że kierunek, jaki przyjęliśmy, jest kierunkiem właściwym. ” ………………………………………………………….To są słowa pani Anny Kluczewskiej , dyrektor SZE a poniżej ……………………………………………………………Partykularne interesy, buntowanie jednych mieszkańców przeciwko drugim i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji z całą pewnością nam nie pomogą i prosiłbym, aby dać kres tym praktykom – dodaje włodarz Olkusza. ……………. A rzeczywistość, jak pisze aadam , jest zgoła inna ,
PANI KURATOR NICZEGO NIE AKCEPTOWAŁA …
[/quote]
Czytanie ze zrozumieniem się kłania!!! Aprobata to nie to samo co akceptacja.
„Jesteśmy po spotkaniu w kuratorium. Nasza propozycja sieci szkół spotkała się z APROBATĄ . Mamy jeszcze sporo wątpliwości, projekt ustawy nie precyzuje bowiem kilku kwestii. Na razie nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy odpowiedź.”
Atak PIS na samorządy rozpoczęty! Ale my rodzice i tak wiemy kto ten chaos do szkół wprowadza i będziemy o tym pamiętali podczas wyborów samorządowych.
https://www.facebook.com/Rodzice-przeciwko-reformie-edukacji-883885225080636/?rc=p
do „www” szkołę w Sienicznie to zostawcie w spokoju. Nikt – prócz RODZICÓW i nauczycieli – nie będzie decydował o tym czy to będzie filia czy nie. Hehe my rodzice zgodzimy się na filię, a za rok zamkną nam szkolę…. NIEDOCZEKANIE ! Przypominam, że sołectwa też są mieszkańcami gminy i płacą podatki do tegoż budżetu. A w zamian za to mamy Z E R O inwestycji w sołectwie. Mamy prawo do OŚMIOKLASOWEJ podstawówki bo jak mało która wiejska szkoła podstawowa ma doskonałą ilość sal/pomieszczeń do tego celu. Dla ZRÓWNOWAŻENIA EMOCJI W DYSKUSJI proponuję ze szkoły na Pomorzanach i SP nr 5 zrobić filię SP 9 😆
Każdy ma jakieś Westerplatte……..
Czy ktoś coś wie w sprawie nowych obwodów podstawówek? Czy zapadły już jakieś ostateczne decyzje?
Najlepsze rozwiązanie w kwestii szkół, korzystne dla uczniów oraz Urzędu. Zostawiamy szkoły, tylko przechodzą pod filie innych, a mianowicie: Sieniczno i Kosmolów będzie filią np. SP 9, Zawada będzie filią SP Gorenice lub SP Osiek. A więc nauczyciele 1-3 będą na stałe w szkole, a w pozostałych klasach z racji tego, że jest mało godzin będą uczyć w szkole głównej i w filii (coś takiego jak jest obecnie). Na trzech szkołach zaoszczędzi się na dyrekcji, której już nie trzeba będzie oraz na nauczycielach też można zaoszczędzić, gdyż nie dostaną dodatku wiejskiego.
Do „Robin”:
Sprawa wyszła na jaw, kiedy rodzice pojechali do Krakowa na rozmowę z panią kurator. Okazało sie, że prócz tej „akceptacji” podane tam przez p. Krok dane są inne niż faktyczne… Poseł Osuch na komisji oświaty w środe zarzucił jej to publicznie. Ci co tam byli słyszeli. Ciekawe jakie ona poniesie konsekwencje za to?
[quote name=”aadam”]…
(W artykule wiceburmistrz B. Krok podaje informację, że Kuratorium Oświaty w Krakowie zaakceptowało projekt proponowanych przez gminę zmian .Wiemy już,to nie prawda).[/quote]
Ta informacja o akceptacji przez KO reorganizacji sieci szkół w Olkuszu jest powtarzana w różnych kontekstach.Czy wiceburmistrz B. Krok świadomie posługuje się fałszywymi danymi, aby wprowadzić opinię publiczną w błąd? Jeśli tak, to karygodne!
[/quote]Wiekowi zrobić miejsce młodszym![/quote]
Stąd już tylko mały krok do okrzyku: „eutanazja”. Trochę szacunku. Może byłam Twoim nauczycielem? Mam nadzieję, że nie 🙁
[quote name=”Kto”]”Nasz projekt zyskał akceptację kurator Barbary Nowak i wiemy, że kierunek, jaki przyjęliśmy, jest kierunkiem właściwym. ” ……………………………………………………………………………………………………………………………………………To są słowa pani Anny Kluczewskiej , dyrektor SZE a poniżej …………………………………………………………………………………………………………………………………………….Partykularne interesy, buntowanie jednych mieszkańców przeciwko drugim i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji z całą pewnością nam nie pomogą i prosiłbym, aby dać kres tym praktykom – dodaje włodarz Olkusza. ……………. A rzeczywistość, jak pisze aadam , jest zgoła inna ,
PANI KURATOR NICZEGO NIE AKCEPTOWAŁA , Panie burmistrzu najwyższy czas na wyciagnięcie wniosków , Pan w takiej sytuacji chcąc zachować resztkę przyzwoitości czy godności powinien 1.zdymisjonować dyrektor Kluczewska ,
2.zdymisjonowac V-ce burmistrz Krok
3.PODAC SIE DO DYMISJI
Bo rozumiem ze autor tego artykułu sponsorowanego , jest niczemu nie winien[/quote]
Co do p. 2 i 3 – do tego trzeba mieć choć ździebko honoru…
[quote name=”Misobak”]Wczoraj była komisja oświaty , czy ktoś coś wie ?[/quote]
Ff
Wczoraj była komisja oświaty , czy ktoś coś wie ?
„Nasz projekt zyskał akceptację kurator Barbary Nowak i wiemy, że kierunek, jaki przyjęliśmy, jest kierunkiem właściwym. ” ……………………………………………………………………………………………………………………………………………To są słowa pani Anny Kluczewskiej , dyrektor SZE a poniżej …………………………………………………………………………………………………………………………………………….Partykularne interesy, buntowanie jednych mieszkańców przeciwko drugim i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji z całą pewnością nam nie pomogą i prosiłbym, aby dać kres tym praktykom – dodaje włodarz Olkusza. ……………. A rzeczywistość, jak pisze aadam , jest zgoła inna ,
PANI KURATOR NICZEGO NIE AKCEPTOWAŁA , Panie burmistrzu najwyższy czas na wyciagnięcie wniosków , Pan w takiej sytuacji chcąc zachować resztkę przyzwoitości czy godności powinien 1.zdymisjonować dyrektor Kluczewska ,
2.zdymisjonowac V-ce burmistrz Krok
3.PODAC SIE DO DYMISJI
Bo rozumiem ze autor tego artykułu sponsorowanego , jest niczemu nie winien
[quote name=”aadam”]A POlecznicy -ich robią ich zdaniem dobrą robotę niszcząc szkolnictwo !!!
OSZCZĘDNOŚCI ! 28.11.2016 r. nasze środowisko, zdesperowane i oburzone sposobem postępowania władz samorządowych z mieszkańcami gminy, złożyło pismo do Rady Dzieci i Młodzieży Rzeczypospolitej Polskiej przy Ministrze Edukacji Narodowej w Warszawie. Pismo to zawiera 11 załączników, które dokumentują walkę o przedszkole i szkołę. Samorząd Uczniowski SP w Sienicznie również napisał do Rady swój list. Podpisali go wszyscy uczniowie. Pisma te zostały przekazane Pani Minister Annie Zalewskiej. Dyrektor Departamentu Współpracy z Samorządem Terytorialnym, Pan Sławomir Adamiec, na prośbę Pani Minister zapoznał się dogłębnie z naszą sprawą.30.11.2016 r. złożone zostało pismo do Pani Kurator Barbary Nowak, Małopolskiego Kuratora Oświaty.5.12.2016 r. przedstawiciele naszego środowiska na zaproszenie Pana…………
(W artykule wiceburmistrz B. Krok podaje informację, że Kuratorium Oświaty w Krakowie zaakceptowało projekt proponowanych przez gminę zmian .Wiemy już,to nie prawda).[/
A POlecznicy to kto , bo ja mam z tym problem , czy to radni myślący tak jak ich góru Polek czy może poplecznicy jednej z partii : PO , a może jedni i drudzy ?
A POlecznicy -ich robią ich zdaniem dobrą robotę niszcząc szkolnictwo !!!
OSZCZĘDNOŚCI ! 28.11.2016 r. nasze środowisko, zdesperowane i oburzone sposobem postępowania władz samorządowych z mieszkańcami gminy, złożyło pismo do Rady Dzieci i Młodzieży Rzeczypospolitej Polskiej przy Ministrze Edukacji Narodowej w Warszawie. Pismo to zawiera 11 załączników, które dokumentują walkę o przedszkole i szkołę. Samorząd Uczniowski SP w Sienicznie również napisał do Rady swój list. Podpisali go wszyscy uczniowie. Pisma te zostały przekazane Pani Minister Annie Zalewskiej. Dyrektor Departamentu Współpracy z Samorządem Terytorialnym, Pan Sławomir Adamiec, na prośbę Pani Minister zapoznał się dogłębnie z naszą sprawą.30.11.2016 r. złożone zostało pismo do Pani Kurator Barbary Nowak, Małopolskiego Kuratora Oświaty.5.12.2016 r. przedstawiciele naszego środowiska na zaproszenie Pana Dyrektora S. Adamca pojechali do MEN. Przedstawili tam sytuację, w jakiej znalazły się szkoły podstawowe gminy Olkusz, w tym szkoła w Sienicznie.
http://przeglad.olkuski.pl/index.php/artykuly/aktualnosci/15077-zmiany-w-oswiacie-pierwsze-propozycje-wladz-olkusza
(W artykule wiceburmistrz B. Krok podaje informację, że Kuratorium Oświaty w Krakowie zaakceptowało projekt proponowanych przez gminę zmian .Wiemy już,to nie prawda).
17 listopada w Przeglądzie ukazała relacja z sesji autorstwa p. Woźniczko, a więc czysto dziennikarska, a nie oficjalna, urzędowa. Dopiero dwa tygodnie później zdecydowano się „puścić farbę” na temat tajnych(?), planów zmian w olkuskiej oświacie i opublikowano to ogłoszenie, podpisane enigmatycznym: UmiG. Z treści zniknęła wzmianka na temat szkoły w Zedermanie, ale cała reszta pozostała taka, jak w pierwszym artykule prasowym. I znowu cisza – nikt nic nie wie, choć zainteresowanych są całe rzesze, działa wyłącznie poczta pantoflowa, a wymiany poglądów można dokonać jedynie na forum PO albo facebooku. Szkoły są dobrem społecznym, więc wyłączenie z dyskusji wszystkich z nimi związanych – rodziców i ich dzieci, nauczycieli i pozostałych pracowników – to zdumiewające sobiepaństwo i demonstracyjne olewanie zasady dialogu społecznego. Podsycany i budowany jest konflikt, zamiast porozumienia, do którego można dojść prostą drogą – wystarczy zachować jawność wszelkich działań i nauczyć się rozmawiać nie z pozycji feudalnego pana, ale „wynajętego” za społeczne pieniądze, służebnego wobec wyborców, realizatora społecznych i społecznie akceptowalnych celów. No, ale zastosowanie takiej metody wymaga posiadania klasy, kompetencji, dobrej woli i czystości intencji. I, rzecz jasna, zrozumienia istoty pojęcia „demokracja”.
[quote name=”Ela”]Obecna reforma jest idiotyczna a jeszcze bardziej idiotycznym pomysłem jest zmniejszenie obwodu sp.1. Czy oby to troska o dzieci? Absolutnie nie. Moje dziecko mieszkające na Górniczej musiałoby dojeżdżać busem do szkoły (myślę o ul. Korczaka). Obecnie 5 minut zajmuje mu dojście do szkoły. Ponadto każda większa zmiana w życiu młodego człowieka a taką jest też zmiana szkoły jest ogromnym stresem. Czy Panie urzędniczki pomyślały o tym?[/quote]
A dlaczego dzieci z Korczaka i Polnej muszą? Są gorsze od twojego? My też mamy szkołę na miejscu!
Planowana reforma jest idiotyczna z zupełnie innych powodów!
[quote name=”konsultant społeczny”]”Nadal nie mamy odpowiedzi na wiele pytań i bacznie śledzimy doniesienia z Warszawy, gdzie nad reformą oświaty obradują posłowie. Wtedy też chcielibyśmy szerzej propozycję sieci szkół konsultować z nauczycielami i rodzicami uczniów. „
Konsultacje społeczne to konsultacje między posłami, kuratorem, władzami lokalnymi,dyrektorami….szary obywatel,nauczyciel, rodzic?
Oni to se mogą skonsultować najwyżej w domu z mężem/żoną kolor tornistra który kupią dziecku do szkoły 😆 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 :D[/quote]
Idea konsultacji jest nieco inna.
Rzetelnie prowadzone konsultacje to okazja do rozmowy dla WSZYSTKICH, dla których dany temat jest lub może być ważny.
Rzuć okiem na ostatni wpis: https://www.facebook.com/konsultacjeolkusz
„Nadal nie mamy odpowiedzi na wiele pytań i bacznie śledzimy doniesienia z Warszawy, gdzie nad reformą oświaty obradują posłowie. Wtedy też chcielibyśmy szerzej propozycję sieci szkół konsultować z nauczycielami i rodzicami uczniów. „
Konsultacje społeczne to konsultacje między posłami, kuratorem, władzami lokalnymi,dyrektorami….szary obywatel,nauczyciel, rodzic?
Oni to se mogą skonsultować najwyżej w domu z mężem/żoną kolor tornistra który kupią dziecku do szkoły 😆 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
[quote name=”Ela”]Chciałabym zaznaczyć że z Górniczej na Korczaka to nie 800m, a około 2 km. Jeśli chodzi o uczenie dzieci pracowitości i samodzielności to na pewno nie polega to na spacerowanie 2km do szkoły jak to jeden w jednym z komentarzy wskazano. Może warto zwrócić uwagę, że w Sp1 duża większość dzieci to dzieci z innych obecnie obowiązujących obwodów i miejscowości.[/quote]
Jestem ojcem dziecka mieszkającego na Polnej i też chciał bym żeby moje dziecko miało 50m do szkoły! Ale tej opcji jakoś nikt nie bierze pod uwagę. Z Górniczej na nullo „jest daleko”, a z Polnej „blisko”. Szkołę tuż obok mamy – przywrócić nam SP 7 !!!
to dobrze że wraca „stara” podstawówka.Szkoła dla dzieci powinna być jak najbliżej domu, Dzieci mając 12-14 lat to jeszcze cielątka i dobrze że są w zasięgu wzroku rodziców i sąsiadów.
Państwo się skupiacie na infrastrukturze, a szkoda, że lokalne media nic nie piszą na temat założeń programowych owej reformy
” Otrzymaliśmy z kuratorium ogólne wytyczne, zgodnie z którymi przygotowaliśmy wstępną propozycję sieci szkół po reformie oświatowej. Nasz projekt zyskał akceptację kurator Barbary Nowak i wiemy, że kierunek, jaki przyjęliśmy, jest kierunkiem właściwym. Nadal nie mamy odpowiedzi na wiele pytań i bacznie śledzimy doniesienia z Warszawy, gdzie nad reformą oświaty obradują posłowie. Dopiero po podpisie prezydenta pod ustawą będziemy wiedzieli, na ile nasza propozycja zgodna jest z ostatecznymi zapisami ustawy. Wtedy też chcielibyśmy szerzej propozycję sieci szkół konsultować z nauczycielami i rodzicami uczniów. Obecnie Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie pracuje nad ostatnimi szczegółami – dodaje Anna Kluczewska, dyrektor Samorządowego Zespołu Edukacji w Olkuszu.” – dopiero po klepnięciu można sprawę konsultować z nauczycielami i rodzicami??? Chyba najpierw wypadałoby zapytać zainteresowanych, których sprawa dotyczy…..A nie najpierw lecieć do Kuratora ze swoim projektem, a dopiero potem udawać, że się cokolwiek konsultuje…
Ten artykuł to zwykła propaganda. Zero konsultacji ze społeczeństwem…..
[quote name=”Ela”]Chciałabym zaznaczyć że z Górniczej na Korczaka to nie 800m, a około 2 km. Jeśli chodzi o uczenie dzieci pracowitości i samodzielności to na pewno nie polega to na spacerowanie 2km do szkoły jak to jeden w jednym z komentarzy wskazano. Może warto zwrócić uwagę, że w Sp1 duża większość dzieci to dzieci z innych obecnie obowiązujących obwodów i miejscowości.[/quote]
Szanowna Pani Elu: Z Górniczej na Korczaka jest 1,6 km….przy ładnej pogodzie pieszo też można dojść … poza tym żyjemy w XXI wieku…każdy ma dziś samochód, jeżdżą autobusy….a na czym polega uczenie dzieci pracowitości?
Na tym żeby szkoła była blisko 30 metrów od domu? Nie… na tym żeby dziecko samo potrafiło do niej dotrzeć (nawet busem lub autobusem jeśli nie pieszo – to wymaga dojścia na przystanek, poszukania godziny odjazdu w rozkładzie jazdy, wsiąść w odpowiedni autobus i wysiąść na odpowiednim przystanku…w ten sposób dziecko uczy się zaradności życiowej)….Dzieci ze wsi mają trudniej bo mają do szkoły 10 km + dojście na przystanek kilometr … więc nie ma powodów do narzekania 😆
A czy ktoś wie kiedy w SP nr 2 na os. Młodych będzie elektroniczny dziennik dostępny dla rodziców uczniów tej szkoły? Tam to dopiero ktoś powinien zrobić porządek!
[quote name=”kaczka”][quote name=”mama”]Aa może by tak przy okazji reformy wysłać nauczycieli mających uprawnienia emerytalne na zasłużony odpoczynek?! Ponadto może Pan Burmistrz w końcu odpowie na pytanie dlaczego nie chce powrócić do obwodów szkół podstawowych sprzed powstania gimnazjów?[/quote]
Skoro Pan Burmistrz pracowników wysyła na emeryturę to niech nauczycieli też powysyła! Niech w tym towarzystwie ktoś odważy zrobić się porządek.[/quote]
Wiekowi zrobić miejsce młodszym!
Chciałabym zaznaczyć że z Górniczej na Korczaka to nie 800m, a około 2 km. Jeśli chodzi o uczenie dzieci pracowitości i samodzielności to na pewno nie polega to na spacerowanie 2km do szkoły jak to jeden w jednym z komentarzy wskazano. Może warto zwrócić uwagę, że w Sp1 duża większość dzieci to dzieci z innych obecnie obowiązujących obwodów i miejscowości.
[quote name=”mama”]Aa może by tak przy okazji reformy wysłać nauczycieli mających uprawnienia emerytalne na zasłużony odpoczynek?! Ponadto może Pan Burmistrz w końcu odpowie na pytanie dlaczego nie chce powrócić do obwodów szkół podstawowych sprzed powstania gimnazjów?[/quote]
Skoro Pan Burmistrz pracowników wysyła na emeryturę to niech nauczycieli też powysyła! Niech w tym towarzystwie ktoś odważy zrobić się porządek.
Pani Burmistrz Krok jeszcze się nie nauczyła, że na pewnych stanowiskach nie można wykorzystywać władzy do promowania własnych znajomych. Nauczyciele z jej dawnego Gimnazjum powinni się pogodzić ze swoim losem , a nie szukać protekcji. Oddać budynek pod IV LO.
[quote name=”mama”]Ponadto może Pan Burmistrz w końcu odpowie na pytanie dlaczego nie chce powrócić do obwodów szkół podstawowych sprzed powstania gimnazjów?[/quote]
Bo są niezgodne z reformą oświaty zaproponowaną przez rządy Kaczyńskiego?
Aa może by tak przy okazji reformy wysłać nauczycieli mających uprawnienia emerytalne na zasłużony odpoczynek?! Ponadto może Pan Burmistrz w końcu odpowie na pytanie dlaczego nie chce powrócić do obwodów szkół podstawowych sprzed powstania gimnazjów?
Brońcie,Szkoły nr 1 , Szkoły nr 4, nr 6-Pomorzany i innych. Pomieszczenia po Gimnazjum nr 3 powinno się wydzierżawić Staroście pod IV Liceum. Przeciez Gimnazjum nr 3 ( być może w przyszłości filia SP4 ) nie ma własnej sali gimnastycznej, placu zabaw, boiska itd. Pomieszczenia w szkole to nie wszystko. Zwykła mizeria sportowa.
[quote name=”kluczewska b.”]Zastępca Krokowa chce po prostu utrzymać gimnazjum nr 3, w którym pracowała i gdzie ma koleżanki za wszelką cenę, tak naprawdę jest sama przeciw rodzicom, dzieciom, mieszkańcom, nauczycielom, ale kto jej tam skoczy – zrobi, jak będzie chciała.Taką to mamy demokrację…[/quote
Kotnisowa jest dyrektorom gimnazjum nr 3 a prywatnie to matka szefowej wydz propagandy umig piszącego art sponsorowane butmiszcza , czy w takim przypadku biorąc pod uwagę powyższy wpis nie powinnismy mowić o nepotyzmie , a gdzie obietnice Piasnika z kampani , odwołajmy go .natychmiast , tyle wpadek i ośmieszania sie to nigdy , za żadnego innego burmistrza nie było
[quote name=”Ela”]Obecna reforma jest idiotyczna a jeszcze bardziej idiotycznym pomysłem jest zmniejszenie obwodu sp.1. Czy oby to troska o dzieci? Absolutnie nie. Moje dziecko mieszkające na Górniczej musiałoby dojeżdżać busem do szkoły (myślę o ul. Korczaka). Obecnie 5 minut zajmuje mu dojście do szkoły. Ponadto każda większa zmiana w życiu młodego człowieka a taką jest też zmiana szkoły jest ogromnym stresem. Czy Panie urzędniczki pomyślały o tym?[/quote]
z Górniczej na Korczaka busem? chyba żartujesz…spacerkiem dla zdrowia 🙂 przecież to 800 metrów 😆
Dzieci ze wsi dojeżdżają po 10-15km i jakoś dają radę ….taki spacerek dobrze mu zrobi…trzeba dziecko nauczyć dyscypliny i pracowitości a nie lenistwa droga mamusiu 😀
Rodzice , dyrektorzy i nauczyciele obwodów szkoły podst. jedynki jak i szkoły czwórki, juz powinni protestowac i słać pisma do kuratorium. Korczaka jest najbardziej oddaloną ulicą w tej części miasta.
Zastępca Krokowa chce po prostu utrzymać gimnazjum nr 3, w którym pracowała i gdzie ma koleżanki za wszelką cenę, tak naprawdę jest sama przeciw rodzicom, dzieciom, mieszkańcom, nauczycielom, ale kto jej tam skoczy – zrobi, jak będzie chciała.Taką to mamy demokrację…
Obecna reforma jest idiotyczna a jeszcze bardziej idiotycznym pomysłem jest zmniejszenie obwodu sp.1. Czy oby to troska o dzieci? Absolutnie nie. Moje dziecko mieszkające na Górniczej musiałoby dojeżdżać busem do szkoły (myślę o ul. Korczaka). Obecnie 5 minut zajmuje mu dojście do szkoły. Ponadto każda większa zmiana w życiu młodego człowieka a taką jest też zmiana szkoły jest ogromnym stresem. Czy Panie urzędniczki pomyślały o tym?
[quote name=”Antyreformator”]Myślicie, że tych, którzy wprowadzają tą reformę oświatową interesuje w jaki sposób samorządy poradzą sobie logistycznie z ich wprowadzeniem? Mają to w „głębokim poważaniu”! Ich głównym celem jest tzw „wychowanie nowego człowieka” na ichnią, PiS-owską modłę polegającą głównie na prowadzenie takiej „polityki historycznej”, w której to PiS Kłamliwą propagandę „…[/quote]
nikt nie umniejsza roli Wałęsy…w programie nauczania pisze „bohaterowie Solidarności” więc nie zapomniano o nich…..tak samo jak „żołnierze wyklęci”…trudno by ich wszystkich wymieniać…były ich dziesiątki jeśli nie setki więc zarzut nietrafiony….za peo uważasz że nie było i nadal nie ma propagandy antypisowskiej w liberalnych mediach? nie oszukujmy się…jest…a jakiego człowieka próbowano wychować w światopoglądzie liberalnym? propagowano kulturę liberalną…antykatolicką…mówiono o związkach tzw. partnerskich (tej samej płci i adopcji przez nich dzieci….ufff….dobrze że tego nie zalegalizowali…)…odbywały się parady równości na których geje i lesibjki paradowały pół nago…filozofia Gender… zatem to co proponuje PiS jest o niebo lepsze (nie mówię że idealne) niż ta krucjata antykatolicka ze zgnilizną moralną….
Myślicie, że tych, którzy wprowadzają tą reformę oświatową interesuje w jaki sposób samorządy poradzą sobie logistycznie z ich wprowadzeniem? Mają to w „głębokim poważaniu”! Ich głównym celem jest tzw „wychowanie nowego człowieka” na ichnią, PiS-owską modłę polegającą głównie na prowadzenie takiej „polityki historycznej”, w której to PiS będzie wybiórczo manipulować historią. Czyli np nastąpi zdeprecjonowanie roli Wałęsy w wydarzeniach Sierpnia 80, a wywyźszenie udziału w nich Kaczyńskich. Ich faktyczna rola w tamtych wydarzeniach była znikoma…O „Zamachu Smoleńskim” mimo braku konkretnych na to dowodów już nakręcono film, a pani Zalewska już zapewne drukuje w nowym podręczniku oddzielny o tym rozdział…
Kłamliwą propagandę proPiS-owscy dziennikarze uprawiają również nie tylko na stricte PiS-owskich gazetach, czy portalach takich jak W.Sieci, czy Niezależna.pl, ale na zawłaszczonej w styczniu Telewizji Publicznej, w której to dawny Dziennik emitowany jest pod nazwą Wiadomości. Ordynarną propagandą i manipulacjami przerósł Dziennik z lat stanu wojennego!
Za tzw komuny dostęp do prawdy był trudny, podziemne gazety opisujące prawdziwą historię np o Katyniu, drukowane w ukryciu czytali nieliczni i pod strachem.. Teraz mamy wolny internet, więc kłamstwa tak łatwo nie „przejdą”…
A co da likwidacja gimnazjów? Niech razem z reformą wprowadzą konkretne zmiany…np. obowiązkowe mundurki z tarczą na ramieniu i identyfikatory…i niech na przerwach dzieci chodzą w kółko parami…niech nabywają praktyczne umiejętności np. żeby gniazdko umiał naprawić, albo kran przykręcić….tak kiedyś było….uczono praktycznych życiowych umiejętności a nie tylko wiedzy…i nauczyciel to był KTOŚ….autorytet dla ucznia…a dziś? „Uczeń mówi: a co on mi może zrobić”? Faktycznie…niewiele może…nawet krzyknąć mu nie wolno 😛 Kiedyś w szkole był porządek i dyscyplina …uczniowie się nauczyciela bali i siedzieli w ławce cichutko jak myszki….a dziś? dzieci w tych szkołach są rozpieszczone…do szkoły przyjeżdżają samochodami lepszymi niż nauczyciel….i noszą komórki za 1500 zł …a w portfelu 5 stów kieszonkowego na drobne wydatki….Tatuś i mamusia wszystko da…uczyć im się nie chce…rozleniwieni są….a później skończy takie cielątko szkołę i za granicę wyjeżdża….”bo on nie będzie pracował za 1300 zł ” 😆 …niech w wolontariacie pracują…niech się nauczą szacunku dla każdej złotówki i pokory bo w życiu nie ma nic za darmo tylko trzeba ciężko pracować…. To powinna być szkoła życia….Tak powinna wyglądać prawdziwa reforma prawda? 😆
Szkoła podstawowa nr 1 do likwidacji w niedalekiej przyszłości , dzieci z klas l-III z obwodu sp 5 na pomorzany do sp nr 6 , przesunięcie obwodów tak aby utworzyć nówą szkole nr 7 w budynkach gimnazjum nr 3 , tak w wielkim skrócie wyglada reforma pi olkusku , to nikt inny tylko zarząd gminy Olkusz taka decyzje próbuje przeforsować bo to on przedstawia propozycje kuratorowi małopolskiemu po konsultacjach z rodzicami i nauczycielami , tylko ze burmistrz zapomniał porozmawiać z nami , takie działanie burmistrza świadczą dobitnie o zamiarach likwidacji sp nr 1 , słyszałam juz i takie głosy z urzędu ze sp 1 to stara szkoła bez przyszłości , mało sal lekcyjnych czy laboratoryjnych i należy ja zlikwidować , tak nieudolnego zarządu ,rozmawiającego z ludem poprzez artykuły sponsorowane to w histori Olkusza nie było , no chyba ze ten równie lewicowy jak dzisiejszy , a te bzdury ktore pisze kwej czy jakiś tam inny ktoś to cytowana lewacka propaganda promująca gender , małżeństwa jednopłciowe czy uzgodnienie płci , akurat wymieniłem te dziwactwa bo one pokazują dobitnie ze gdyby nie reforma szkolnictwa PiS u , to za 10 lat mielibyśmy je w Polsce na porządku dziennym , a te brednie ktore cytujecie ,wprost prowadzą do tego ,
Nie byłoby plotek i negatywnych emocji, gdyby działania gminy były poparte konsultacjami z bezpośrednio zainteresowanymi szkołami. Pani burmistrz „po trupach dąży do utrzymania pracy dla swoich koleżanek i był!oby to nawet godne pochwały, gdyby nie robiła tego kosztem innych nauczycieli!
[quote name=”www”]…
Po co rozwalać 2 szkoły jak można dzieci z SP5 tam zostawić, a z Pomorzan dowozić 2 kilometry dalej do SP9, gdzie bez problemu się pomieszczą. W tym Urzędzie to nikt nie myśli.[/quote]
Wy czytacie teksty w ogóle czy bijecie pianę dla smaku bąbelków w ustach? Przecież jak byk jest napisane, że szkoła ma być jak najbliżej, a nie z dowożeniem 2 kilometry dalej. Tak wymyślił pis, a nie „ten urząd”. Głosowaliście na pis to teraz nasze dzieci będą się uczyć bzdur o Wałęsie, potem, że ojciec nie może się zajmować dzieckiem, bo to patologia, a o seksie dowiedzą się tyle, że antykoncepcja jest źródłem rozpusty wśród kobiet, które są bardziej podatne na choroby, bo pozbawia się je zdrowotnego męskiego nasienia.
Nie, to nie jest dowcip. To są prawdziwe przykłady poglądów ludzi tworzących obecną reformę. Polecam sprawdzić.[/quote]
Tak się składa, że najpierw trzeba sprawdzić odległości. Takie same są pomiędzy szkołą na pomorzanach a SP1 i SP5. W SP1 się nie pomieszczą, to jest cisza. A więc w SP5 się też nie pomieszczą, dlatego niech dadzą ich na smerfy. Jedną szkołę faworyzować, a drugą rozbijać? Ta decyzja jest zależna od naszych władz. Równie dobrze, można na pomorzanach zrobić filię SP1.
Na to, czy ustawa przejdzie i w jakiej formie już nie mamy wpływu.
Ale na pewno mamy wpływa na to, w jaki sposób poukładamy sobie te sprawy na naszym podwórku.
Potrzebna jest tylko dobra wola ze strony władz i wszystkich, dla których temat jest ważny.
[quote name=”rodzic 35″]Czy to prawda, że w SP4 na Nullo klasy I-III a w budynku na Korczaka tam, gdzie teraz G 3 od IV – VIII. O tym nic nie piszecie. Można ktoś sypnie parę zdań.[/quote]
Logiczne, że tam gdzie było gimnazjum idą starsze dzieci (większe kible, ławki itd.). Głupotą byłoby robić odwrotnie 😀
[quote name=”www”]…
Po co rozwalać 2 szkoły jak można dzieci z SP5 tam zostawić, a z Pomorzan dowozić 2 kilometry dalej do SP9, gdzie bez problemu się pomieszczą. W tym Urzędzie to nikt nie myśli.[/quote]
Wy czytacie teksty w ogóle czy bijecie pianę dla smaku bąbelków w ustach? Przecież jak byk jest napisane, że szkoła ma być jak najbliżej, a nie z dowożeniem 2 kilometry dalej. Tak wymyślił pis, a nie „ten urząd”. Głosowaliście na pis to teraz nasze dzieci będą się uczyć bzdur o Wałęsie, potem, że ojciec nie może się zajmować dzieckiem, bo to patologia, a o seksie dowiedzą się tyle, że antykoncepcja jest źródłem rozpusty wśród kobiet, które są bardziej podatne na choroby, bo pozbawia się je zdrowotnego męskiego nasienia.
Nie, to nie jest dowcip. To są prawdziwe przykłady poglądów ludzi tworzących obecną reformę. Polecam sprawdzić.
[quote name=”mamik”]Głupota żeby dzieci z Oś.Glinianki jeżdziły na Pomorzany do szkoły.Dawniej w szkole Nr.5 mieściły się klasy od I-VIII a teraz nie,z jakiego powodu.Czyj to wymysł.Rodzice nie zgadzajcie się z taką decyzją.[/quote]
Według tego co pisało wcześniej, w SP5 dzieci się zmieszczą. Tylko na pomorzanach się nie zmieszczą wszystkie klasy.
Po co rozwalać 2 szkoły jak można dzieci z SP5 tam zostawić, a z Pomorzan dowozić 2 kilometry dalej do SP9, gdzie bez problemu się pomieszczą. W tym Urzędzie to nikt nie myśli.
Dalej głosujcie na PiS 🙂 Niedługo będą nowym pociągiem do Augustowa dojeżdżać ! 🙂
Głupota żeby dzieci z Oś.Glinianki jeżdziły na Pomorzany do szkoły.Dawniej w szkole Nr.5 mieściły się klasy od I-VIII a teraz nie,z jakiego powodu.Czyj to wymysł.Rodzice nie zgadzajcie się z taką decyzją.