kladka 1

Od połowy stycznia trwa remont kładki łączącej Skwer z ul. Na Skarpie. Według urzędników prace przebiegają bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Planowo całkowite wyłączenie z użytku traktu pieszego miało potrwać miesiąc. Właśnie mija drugi, a przejścia jak nie było, tak nie ma. I jak się zapowiada nie będzie go do końca czerwca.

– Początkowo wyłączenie kładki z użytku miało trwać krócej, natomiast całkowite zakończenie prac planowano na koniec tego roku. W tym czasie – w zależności od potrzeb związanych z trwającymi pracami – kładka miała być doraźnie zamykana. Po uzgodnieniu z wykonawcą prac okazało się, że całkowite zamknięcie kładki pozwoli na szybszą ich realizację – wyjaśnia Michał Latos, rzecznik prasowy Urzędu Miasta i Gminy Olkusz. To właśnie magistrat zlecił wykonanie generalnego remontu kładki. Wartość kompleksowych robót objętych umową pomiędzy gminą Olkusz a wykonawcą prac Firmą Nowak Mosty wynosi 1 254.720,18 zł brutto. W tym miejscu warto jednak dodać, że wynagrodzenie jest kosztorysowe i może jeszcze ulec zmianie.

Od 15 stycznia pracownicy firmy rozebrali schody na peron i nawierzchnię kładki, wykonali roboty ziemne związane z odkryciem stóp fundamentowych podpór i przyczółków, ułożyli nowy kabel zasilający od stacji TRAFO, oczyścili konstrukcję podpór i przęseł wraz z ich zabezpieczeniem antykorozyjnym, zdemontowali dotychczasowe lampy oświetleniowe oraz wykonali roboty zbrojarskie i betoniarskie związane z odtworzeniem stóp fundamentowych. Ponadto przez czas trwania remontu płytami ażurowymi została zabezpieczona skarpa od strony ul. Na Skarpie.

kaldka 6

– Prace wykonywane są zgodnie z uzgodnionym harmonogramem, a panujące w pierwszym kwartale bieżącego roku warunki atmosferyczne nie wpłynęły na jakość ani termin wykonywanych w okresie prac – zaznacza Jolanta Motyczyńska, wiceburmistrz Olkusza.

Według obowiązującej umowy, termin zakończenia wszystkich prac remontowych związanych z renowacją kładki upływa z końcem bieżącego roku, jednak wstępny harmonogram prac przedstawiony przez Nowak Mosty Sp. z o.o. zakłada, że trakt pieszy w nowej odsłonie będzie gotowy z końcem czerwca.

Mieszkańcy chcieliby wiedzieć, kiedy znowu będą mogli skorzystać z kładki, by nie nadkładać drogi. Najnowsze wieści płynące z magistratu nie są dla pieszych jednak najlepsze. – Planujemy, że kładka zostanie ponownie oddana do użytku zaraz po zakończeniu prac, a więc do końca czerwca. W międzyczasie udostępnione dla pieszych oraz rowerzystów zostało alternatywne przejście przez Emalię. Biorąc pod uwagę, że udostępnialibyśmy kładkę będącą de facto placem budowy, podjęta została decyzja o jej całkowitym zamknięciu do czasu zakończenia inwestycji – zaznacza Michał Latos.

kladka 7

Warto również dodać, że przejście pod remontowaną kładką nie jest możliwe już od dłuższego czasu. Wejścia były zabezpieczone, jednak zbieracze złomu dosyć szybko zajęli się metalowymi kratami. Obecnie w miejsce krat pojawiła się taśma. Kładka znajduje się na trzech różnych działkach i ma trzech różnych właścicieli. Część terenu jest własnością gminy Olkusz, część została oddana na wieczyste użytkowanie Polskim Kolejom Państwowym, a władającym trzecią działką jest Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Krakowie.

kladka 11

kladka 5

kladka 8

kladka 9

kladka 3

kladka 4

kladka 10

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
12 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
urzędnik przetargowy
urzędnik przetargowy
6 lat temu

[quote name=”przetargi.pl”]Przetargi w Polsce zawsze wyglądają podobnie- są jakby zgodnie z prawem trochę na zasadzie pokera, ale przeważnie rozgrywanego pod stołem. W normalnych krajach poprzedzają je wnikliwe i jawne analizy z zaproszonymi […][/quote]

Obecnie PZP wymusza stosowanie dodatkowych kryteriów przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Zatem najniższa cena nie zawsze oznacza najkorzystniejszą ofertę.
Poza tym to nie urzędnik tworzy projekt remontu czy budowy mostu, a zleca to firmie specjalizującej się w tym. Pozdrawiam.

przetargi.pl
przetargi.pl
6 lat temu

Przetargi w Polsce zawsze wyglądają podobnie- są jakby zgodnie z prawem trochę na zasadzie pokera, ale przeważnie rozgrywanego pod stołem. W normalnych krajach poprzedzają je wnikliwe i jawne analizy z zaproszonymi poszczególnymi konkurującymi wykonawcami. W Polsce bardzo rzadko się to zdarza. Pierwsze kryterium to oczywiście cena. Oficjalnie wygrywa najniższa jak powszechnie wiadomo. Niska cena zaś to niska jakość i tego nie da się przeskoczyć inaczej niż późniejszymi aneksami, i aneksami do aneksów co pozwala zleceniodawcy na „głębokie manewry” w materii przetargu. Ktoś kto od razu na starcie uczciwie przedstawia analizy kosztów nie ma szans na wygranie przetargu.
Urzędnik nie będący ekspertem dziedziny np. budowy czy remontu mostu czy każdej innej dziedziny ulega kryteriom abderyckim -dyletanckim, dając się manewrować piarowcom z firm stosujących lep niskiej ceny, albo po prostu (nie obrażając nikogo) kryteriom korupcyjnym. Najlepszy przykład to polskie autostrady w rękach chińskich firm. Cały szkopuł tkwi w traktowaniu kasy z budżetu, dla jednych jako „niczyja” dla innych jako dobro wspólne.
Jest takie mądre żydowskie przysłowie: „Tanio to znaczy drogo”, ale jego znaczenia już nie ma miejsca ani czasu objaśniać.

Janusz
Janusz
6 lat temu

[quote name=”Mietek”][quote name=”oszukany”]skoro „roboty przebiegają bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem” to jakim cudem z planowanego miesiąca zrobiło się 6 ?
kto tu gra w bambuko z mieszkańcami i w jakim celu ?[/quote]
Tzw. roboty dodatkowe – gdybyś znał ustawę PZP, wiedziałbyś zamiast lać wodę na lewo i prawo bez kompetentnej wiedzy. Jeżeli urzędnik z inwestycji przeprowadził postępowanie przetargowe, firma X zrobiła kosztorys, to znaczy że on obejmował takowe roboty, które mogą przedłużyć czas zakończenia inwestycji. Do tego zawsze możesz wystąpić z wnioskiem o udost. inf. pub. w sprawie terminu umowy![/quote]
”Mnietek” Ty wody mi nie lej ,bo to jeszcze nie święta śmigustowe i znam się na tym .Chłopie ten pół roczny remont kładki będzie kosztował tyle co dwie nowe kładki zrobione i zamontowane i odebrane przez młodych fachowców/nie emerytów/ U.D.T.Dodatkowo jeszcze fachowcy/emeryci rodem bolszoj/będą przedłużać i wymyślać jakieś wywody głupoty do celów kasowo-kieszeniowych.

Mietek
Mietek
6 lat temu

[quote name=”Janusz”][quote name=”tempo”]Remont pekińskiego wiaduktu w Chinach – Sanyuan w listopadzie 2015 trwał…43 godziny. W tym czasie na plac budowy przewieziono i zamontowano 1300 ton nowych elementów. Remont kładki w Olkuszu 6 miesięcy.[/quote]
Tak zgadza się ale remont chińskiego wiaduktu był tańszy,a kładka w OLKUSZU przez pół roku remontu poniesie duże koszty.[/quote]
Bo była w tak tragicznym stanie, że widocznie taki czas jest wymagany do remontu tego złomu. Gdyby zrobili w miesiąc i coś by pieprznęło, narzekałbyś w nast. artykule, że odwalona fuszerka. PS. nie jestem z Olkusza i kładka mnie nie interesuje.

Mietek
Mietek
6 lat temu

[quote name=”oszukany”]skoro „roboty przebiegają bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem” to jakim cudem z planowanego miesiąca zrobiło się 6 ?
kto tu gra w bambuko z mieszkańcami i w jakim celu ?[/quote]
Tzw. roboty dodatkowe – gdybyś znał ustawę PZP, wiedziałbyś zamiast lać wodę na lewo i prawo bez kompetentnej wiedzy. Jeżeli urzędnik z inwestycji przeprowadził postępowanie przetargowe, firma X zrobiła kosztorys, to znaczy że on obejmował takowe roboty, które mogą przedłużyć czas zakończenia inwestycji. Do tego zawsze możesz wystąpić z wnioskiem o udost. inf. pub. w sprawie terminu umowy!

Janusz
Janusz
6 lat temu

[quote name=”tempo”]Remont pekińskiego wiaduktu w Chinach – Sanyuan w listopadzie 2015 trwał…43 godziny. W tym czasie na plac budowy przewieziono i zamontowano 1300 ton nowych elementów. Remont kładki w Olkuszu 6 miesięcy.[/quote]
Tak zgadza się ale remont chińskiego wiaduktu był tańszy,a kładka w OLKUSZU przez pół roku remontu poniesie duże koszty.

123
123
6 lat temu

A czy będzie możliwość zejścia na peron?

...
...
6 lat temu

Wielu samorządowców stosuje technikę rozpoczynania wielu inwestycji naraz pod koniec kadencji, które chcąc nie chcąc jakby z automatu (bo jest ich dużo) wydłużają czas realizacji. Chodzi o to aby owo wydłużenie i ich mnogość wypadło w okresie kampanii wyborczej tak aby wykraczały w następną kadencję „na zakładkę”. Ludzie wtenczas niejako z automatu głosują na danego samorządowca na zasadzie: ” A jak zaczął to niech już skończy.” To stary znany trik wyborczy.

Młody
Młody
6 lat temu

18 styczeń 2018 roku
„Całość prac zaplanowanych na najbliższy czas wyceniono na 1 254 720,18 zł. – Liczymy, że kompleksowy remont uda się zakończyć w wakacje – mówi Roman Piaśnik, burmistrz Olkusza. Do tego czasu piesi muszą liczyć się z utrudnieniami. – Na początku przyszłego tygodnia rozpoczną się prace, które będą wymagały całkowitego wyłączenia kładki z ruchu na okres około jednego miesiąca.”

Tak wówczas powiedział burmistrz, teraz milczy a jego urzędnicy nie tylko wyłączenie kładki prostują ale i do kosztów innych przygotowują :

„W tym miejscu warto jednak dodać, że wynagrodzenie jest kosztorysowe i może jeszcze ulec zmianie.”

Wiejska Legenda
Wiejska Legenda
6 lat temu

Czyli był harmonogram, który nijak nie opiewał na jednomiesięczny czas wykonania prac.
Czyli, ktoś świadomie rozpowszechnił nieprawdę.

oszukany
oszukany
6 lat temu

skoro „roboty przebiegają bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem” to jakim cudem z planowanego miesiąca zrobiło się 6 ?
kto tu gra w bambuko z mieszkańcami i w jakim celu ?

tempo
tempo
6 lat temu

Remont pekińskiego wiaduktu w Chinach – Sanyuan w listopadzie 2015 trwał…43 godziny. W tym czasie na plac budowy przewieziono i zamontowano 1300 ton nowych elementów. Remont kładki w Olkuszu 6 miesięcy.