Olkuska firma „Lulanko” zajęła trzecie miejsce w ogólnopolskim rankingu e-Gazele Biznesu. Spółka zajmuje się m.in. tworzeniem tzw. białych szumów, kołysanek i piosenek dla dzieci.

Ranking e-Gazele Biznesu to zestawienie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm zajmujących się sprzedażą drogą elektroniczną. Wyróżnienia przyznawane są przez dziennik „Puls Biznesu”. Autorem zestawienia jest firma badawcza ARC Rynek i Opinia. Ranking powstaje w oparciu o analizę danych finansowych małych i średnich firm prowadzących handel przez internet, o przychodach poniżej 100 mln złotych. Firmy musiały w ubiegłym roku uzyskać minimalny przychód w wysokości 50 000 złotych oraz wzrost przychodów za 2018 rok w porównaniu z 2017 rokiem. „Lulanko” osiągnęło wynik na poziomie 1 952,94 proc.

-Bardzo mnie cieszy, że udało nam się zwyciężyć w naszym województwie i zająć trzecią notę w Polsce w rankingu E-Gazel. Najbardziej jednak cieszy mnie to, że wygrywamy w „plebiscycie” rodziców, na najlepsze białe szumy na Youtubie. Komentarze w stylu „mój maluch zasną dzięki Wam w 2 minuty” czy „ratujecie mi życie, dziękuję” i to w kilkunastu językach, to jest coś, z czego jesteśmy najbardziej dumni – mówi właściciel firmy Paweł Wojciechowski.

Od suszarki po kołysanki

„Lulanko” istnieje od pięciu lat, a tworzy go – jak czytamy na stronie firmy – „silna ekipa 3 osób”. Skąd pomysł na taki biznes? -Zaczęło się od rozmowy ze znajomym, świeżo upieczonym ojcem, który opowiadał o usypianiu swojego dziecka. Niby nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, że usypiał maluszka…szumem suszarki do włosów! Od razu zaświeciło mi się światełko w głowie – świetny pomysł na biznes. Ralph W. Emerson mawiał ,,Całe życie jest eksperymentem. Im więcej eksperymentów przeprowadzisz, tym lepiej.” Miałem szczęście, nie musiałem długo eksperymentować. Założyłem kanał na YouTube o nazwie ,,Lulanko”. Pierwszy szum suszarki do włosów (który nagrałem dyktafonem!) okazał się prawdziwym hitem! Specjalizujemy się w białych szumach, m.in.: szumach urządzeń AGD, szumach natury, ulicy. Usypiamy dzieci nie tylko białymi szumami, ale także kołysankami oraz muzyką głębokiego snu. Dlaczego dzieci usypiają przy białych szumach? Odpowiedź jest prosta – szumy te przypominają maluszkom dźwięki jakie słyszały w łonie matki. Dzięki temu dzieci bardzo szybko się uspokajają, relaksują, a w rezultacie usypiają w kilka minut – opowiada Paweł Wojciechowski. Przypomina, że zasypianie to umiejętność, więc trzeba jej dziecko nauczyć. Dlatego na Lulankowym blogu stawiają też na edukację rodziców. Uczą, jak podchodzić do dziecka, jak z nim rozmawiać i jak rozumieć jego potrzeby. 

Debiutancki materiał na YouTubie ma już prawie 10 milionów wyświetleń. Firma ma w swojej ofercie ponad 1350 filmów.

Aż trzech na czterech rodziców uznaje szumy firmy Lulanko za wartościowe, lajkuje je i korzysta z nich regularnie. — Na YouTubie widać to jak na dłoni, bo mamy dostęp do szczegółowych statystyk. Zawsze bardzo mocno się wspieramy radami zaprzyjaźnionych lekarzy pediatrii, położnych i pielęgniarek, ale obecnie największą wartością są dla nas wskazówki fanów, klientów i subskrybentów. Zostawiają nam je w komentarzach, prywatnych wiadomościach i w analityce ruchu. Dlatego może to zabrzmi banalnie, ale najważniejsze jest dla nas zadowolenie klientów — przyznaje Paweł Wojciechowski.     

Kołysanki dla dzieci stały się także hitem wśród dorosłych, cierpiących na bezsenność. Do tego „Lulankowe” produkty pomagają także w leczeniu szumów usznych, pełniąc w ten sposób dodatkową rolę – muzykoterapii.

Edukacja to podstawa

„Lulanko” to nie tylko firma, ale i fundacja. Jej głównym celem jest edukacja i pomoc w opiece i wychowywaniu dzieci – zarówno dla rodziców, jak i pracowników przedszkoli, szkół oraz ośrodków opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych. – Czytając wypowiedzi naszych klientów zdałem sobie sprawę z istoty wychowania dzieci. Czasem czytając ,,rodzicielskie rady” łapałem się za głowę, czasem biłem brawo. To nasunęło mi kolejną myśl – załóż fundację. Po co? Aby wspierać, edukować i inspirować rodziców oraz osoby zaangażowane w opiekę oraz wychowanie dzieci. Dzielić się wiedzą z zakresu nie tylko snu dziecka, ale całego wychowania. Przyczynić się do ochrony zdrowia i bezpieczeństwa dzieci. Fundacja kieruje się celami wyznaczonymi przez wartości takie jak: poszanowanie poczucia wartości u dzieci, integralności osobistej dzieci, dialog z dziećmi oparty na obustronnym szacunku – wylicza Paweł Wojciechowski. W tym celu firma stawia przede wszystkim na różnorodną edukację w sieci, opartą w duzej mierze na artykułach i materiałach wideo.

„Lulanko” tworzy też inne kanały na YouTubie. Obecnie pracuje m.in. nad Piesio TV z autorskimi piosenkami i teledyskami dla dzieci oraz Golden Sunset Relaxing Meditation Music z muzyką relaksacyjną dla zestresowanych rodziców. Piosenki i teledyski emituje także telewizja, min. na kanałach 4Fun Kids oraz Top Kids Junior.

Warto dodać, że twórca firmy „Lulanko” Paweł Wojciechowski wspólnie z bratem Karolem prowadzi również Noble Group Wojciechowski zajmująca się sprzedażą rzęs Noble Lashes oraz szkoleniami przyszłych stylistek rzęs. Firma znana w wielu krajach dwa lata temu została liderem e – Gazel Biznesu.

Fot.Lulanko

Wiola Woźniczko Olkusz

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Normalny olkuszanin
Normalny olkuszanin
5 lat temu

Widać wszystko czego dotkną się bracia Wojciechowscy, zamienia się w sukces! 🙂
Gratulacje, oby tak dalej, trzymam kciuki!!