Codziennie wielu mieszkańców powiatu olkuskiego dojeżdża do Krakowa do pracy lub na uczelnie. Stanie w korkach na drodze krajowej 94 to dla nich codzienność. Sytuacja niewątpliwie poprawi się zaplanowanej modernizacji dwóch odcinków traktu na trasie Olkusz – Kraków. W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzono oferty, jakie wpłynęły na przetarg dotyczący przebudowy odcinka Giebułtów – Modlnica na dwupasmówkę.
Do przetargu stanęły dwie firmy: Eurovia Polska S.A. oraz Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. pierwsza z tych firm zaproponowała cenę 39 883 999,68 złotych, a druga 35 490 199,95 złotych. Obydwie spółki zadeklarowały 28 miesięcy na zrealizowanie inwestycji od daty zawarcia umowy.
– Przebudowa odcinka DK 94 rozpocznie się od skrzyżowania w Giebułtowie a zakończy na węźle Modlnica, gdzie DK 94 skrzyżuje się z planowaną drogą ekspresową S52. Przebudowane na ronda dwupasowe będą także trzy skrzyżowania, co pozwoli na zwiększenie przepustowości odcinka DK 94 na długości ok. 1,7 km, poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 roku średnio na dobę przejeżdża na tym odcinku ponad 20 tys. pojazdów – informuje Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej krakowskiego oddziału GDDKiA.
Wykonawca zajmie się opracowaniem dokumentacji projektowej, a także uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i pozwolenia na budowę. Na to będzie miał 16 miesięcy od daty podpisania umowy. Etap dotyczący samej budowy ma zając 12 miesięcy od dnia przekazania placu budowy (bez wliczenia okresu zimowego od 15 grudnia do 25 marca).
Trwa jeszcze przetarg na rozbudowę olkuskiego odcinka drogi krajowej 94. Przedsięwzięcie zakłada przebudowę sześciu skrzyżowań, pięciu przepustów, dróg zbiorczych, budowę sygnalizacji świetlnych, ciągów pieszo – rowerowych i zatok autobusowych.
Fot. fotolia.com