Kiedy kierowcy doczekają się gruntownego remontu olkuskiego odcinka drogi krajowej 94? Zapowiadana od lat modernizacja po raz kolejny została przesunięta, a kierownictwo zarządcy drogi, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nie wie, kiedy prace będą mogły być rozpoczęte. Na razie wiadomo tyle, że prace projektowe zostały przerwane, a w najbliższym czasie możemy spodziewać się korekty sygnalizacji świetlnych.
Z propozycją wydzielenia lewoskrętów zwrócił się do GDDKiA w Krakowie olkuski poseł Jacek Osuch. – Interweniujący w moim biurze poselskim mieszkaniec wnosi o zmianę systemu sterowania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną DK 94 w Olkuszu z drogą wojewódzką 791 w kierunku Trzebini oraz 793 w kierunku Wolbromia. Istniejąca sygnalizacja świetlna na drodze krajowej nr 94, pomimo wydzielonych pasów do lewoskrętu w kierunku na Wolbrom i Zawiercie, nie posiada bezkolizyjnego sygnalizatora do skrętu w lewo. Doprowadza to do niebezpiecznych sytuacji – szczególnie w godzinach nasilenia ruchu tworzą się zatory na pasie lewoskrętu DK 94 w kierunku Miechowa. W godzinach szczytu oraz w weekendy wielu kierowców, aby uniknąć kilkuminutowego oczekiwania na możliwość skrętu w lewo na Wolbrom, udaje się na następne skrzyżowanie DK 94 z ul. Słowackiego i ul. Wiejską i tam zawraca. Powoduje to jednak powstanie w tym rejonie niebezpiecznych sytuacji. Wykonywana obecnie budowa obwodnicy Olkusza w przyszłości z pewnością przejmie ruch pojazdów ze Śląska w kierunku Miechowa, jednak zdaniem interweniującego mieszkańca GDDKiA powinna jak najszybciej ustawić tak sterowniki do sygnalizacji, aby umożliwiły one bezkolizyjny skręt w lewo na wspomnianych skrzyżowaniach. Jest to szczególnie istotne, gdyż ul. Kościuszki jest najbardziej obciążoną droga wojewódzką w Małopolsce. W związku z faktem, że czas rozpoczęcia kompleksowej przebudowy DK94 nie jest dotąd znany, wnoszę o wykonanie powyższych prac poprawiających bezpieczeństwo na skrzyżowaniach w 2013 roku w możliwie jak najkrótszym terminie – pisał poseł Osuch.
Dyrekcja krakowskiego oddziału GDDKiA przypomina, że przebudowa sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniu „krajówki” z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki oraz ul. Dwudziestu Straconych i ul. Mickiewicza wchodzi w zakres kompleksowej rozbudowy całego olkuskiego odcinka drogi krajowej 94 w Olkuszu. – Realizacja tych sygnalizacji zgodnie z opracowaną dokumentacją wymaga przebudowy układu drogowego drogi głównej wraz z drogami podporządkowanymi, wykonania nowej nawierzchni, wymianę urządzeń sterujących, sygnalizacyjnych wraz z osprzętem i korektę oznakowania pionowego i poziomego. Dokumentacja projektowa została przerwana przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji ZRID (zgoda na realizację inwestycji drogowej) ze względu na brak możliwości pozyskania środków na realizację zadania w przewidywalnym terminie. Mając na względzie potrzebę poprawy warunków ruchu na przedmiotowych skrzyżowaniach, Oddział Kraków podejmie działania w pierwszym półroczu w zakresie korekty programów sygnalizacji świetlnych uwzględniających wydzielone lewoskręty z drogi krajowej – pisze Jacek Gryga.
Zapytaliśmy w GDDKiA, co dokładnie wiadomo o zapowiadanej od dawna przebudowie „krajówki” w Olkuszu. – Prace projektowe zostały wstrzymane przed złożeniem wniosku o ZRID (zgodę na realizację inwestycji drogowej), przy 90 % zaawansowania. Koszt dokumentacji projektowej to ponad 860 tys. złotych. Nie wiadomo, kiedy mogą być wznowione prace projektowe oraz kiedy może się rozpocząć modernizacja. Jej szacunkowy koszt wynosi około 47 mln złotych – odpowiada Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej krakowskiego oddziału GDDKiA.
Przy okazji zwróciliśmy się do GDDKiA z pytaniem, jakie skierował do nas jeden z Czytelników. Olkuszanin podnosi, że skrzyżowanie „krajówki” z al. 1000 – lecia jest źle wyprofilowane. – Autobusy i samochody ciężarowe nie zawsze przy skręcie w prawo w al. 1000 – lecia mieszczą się na swoim pasie. Jeśli ktoś chce z tej ulicy wyjechać na drogę krajową, nie powinien na pasie do lewoskrętu dojeżdżać do samej linii przed przejściem dla pieszych, by nie zahaczył go jakiś tir wjeżdżający na al. 1000 – lecia. Czy istnieje zatem możliwość przesunięcia dalej od skrzyżowania (w stronę al. 1000 – lecia) sygnalizacji świetlnej oraz przejścia dla pieszych, tak, by duże pojazdy swobodnie mieściły się na prawoskręcie? – zapytał olkuszanin.
Na to pytanie GDDKiA odpowiada krótko. – Lokalizacja jest zgodna z przepisami, nie można przesunąć sygnalizacji i przejścia – pisze Iwona Mikrut.
dziękuję,z wielkim zdziwieniem ,nawet zaskoczeniem,są skromnie ,ale są (kocie oczka) w miejscu wskazanym w moim opisie,nawet przeszła mi myśl droga redakcjo ,aby zrobić dział z uwagami dotyczącymi drobnych spraw,takich obywatelskich ,które można załatwić,bez uchwał,wniosków itd które można załatwić szybko,sprawnie i na temat, bez robienia afer czy zamieszania.Było by to miejsce gdzie osoby odpowiedzialne za powiat czy miasto mogły by zajrzeć czy mieszkańcy nie mają jakichś drobnych a ważnych spraw ,dla nas wszystkich..wiem,nasza olkuska mentalność,zaraz zrobiło by się oskarżanie pomawianie,forum polityczne.Szkoda jednak ,że nie umiemy znaleźć wspólnego języka
Brawo dla Pana Posła za zainteresowanie i prowadzone działania, podobnie jak dla pomagającemu mu Pana Radnego – lewoskręt jest w tym miejscu niezbędny.
Odnosząc siedo remontu – mam wrażenie, ze droga krajowa jak i Olkusz są na marginesie. Inwestuje się tam, gdzie jest dobra infrastruktura, gdzie są atrakcyjne tereny inwestycyjne, gdzie jest dobra komunikacja z lotniskami i kolejowa – mam na myśli Trzebinię i Chrzanów.
Z ukłonami
[quote name=”nocny marek”]drogi,odwieczny problem.jestem ciekawy ,czy ktoś z włodarz naszego regionu sprawdza inwestycje,do rzeczy,jesienią zakończono budowę odcinka(94) od alei 1000-lecia wraz z nowym skrzyżowaniem na Zagaje oraz kawałek w kierunku Sieniczna , pasy tam namalowane( po 4 mieś.)na wierzchołku górki są już prawie zmyte ,jadąc szczególnie w nocy już nie jeden kierowca w ostatniej chwili celował gdzie tu pas, droga wprowadza na lewy a 1 znak tam postawiony za późno informuje że są dwa pasy,były już dwie kolizje na tym rozszerzeniu drogi,miejsce takie można by oznaczyć (kocimi oczkami) lub jakoś podświetlić[/quote]
tak jest jak się kredą pasy maluje 😆
gwarancja pewnie nie obejmuje zestarzenia materiału :-*
drogi,odwieczny problem.jestem ciekawy ,czy ktoś z włodarz naszego regionu sprawdza inwestycje,do rzeczy,jesienią zakończono budowę odcinka(94) od alei 1000-lecia wraz z nowym skrzyżowaniem na Zagaje oraz kawałek w kierunku Sieniczna , pasy tam namalowane( po 4 mieś.)na wierzchołku górki są już prawie zmyte ,jadąc szczególnie w nocy już nie jeden kierowca w ostatniej chwili celował gdzie tu pas, droga wprowadza na lewy a 1 znak tam postawiony za późno informuje że są dwa pasy,były już dwie kolizje na tym rozszerzeniu drogi,miejsce takie można by oznaczyć (kocimi oczkami) lub jakoś podświetlić
Poprzedni p Burmistrz którejś wiosny zapewniał naiwnych ,że
lewoskręt na Wolbrom będzie w pażdzierniku.Ciągle czekamy na ten pażdziernik”.Oj naiwny ,naiwny ,naiwny ,jak dziecko we mgle.”…/Jan Kaczmarek/
Pan poseł Osuch od dawna się stara aby dokonano przebudowy Drogi Krajowej. Myślę, że mu się w koncu uda.
„…poseł Jacek Osuch. – Interweniujący w moim biurze poselskim mieszkaniec wnosi o zmianę systemu sterowania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną DK 94 w Olkuszu…”
Jakiś chłopek-roztropek ma decydować o systemie sterowania ruchem na olkuskich skrzyżowaniach ?
„…poseł Jacek Osuch. – Interweniujący w moim biurze poselskim mieszkaniec wnosi o zmianę systemu sterowania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną DK 94 w Olkuszu…”
Po 5-ciu latach posłowania takie sprawy powinny być załatwiane na zasadzie znajomości i lobbingu przed decyzjami (wcześniej należałoby poznać potrzeby regionalne) – wówczas byłyby wymierne efekty dla Olkuszan.
A nie drażniące decydentów bezsensowne interpelacje i zapytania dotyczące kolei np. po których na złość tylko buble wrzuca się Olkuszanom …
[quote name=”otomo”].. żeby w takim mieście było 11 świateł…. [/quote]
To nawet nie chodzi o ilość, ale dlaczego nie ma „zielonej fali” ??? To dopiero przerasta naszych inżynierów – pozabierałbym te tytuły matołom co nic nie zrobili po skończeniu szkoły..
Bogu dzięki że nie mają pieniędzy na przebudowę. Sześć dodatkowych sygnalizacji chcą dołożyć!! chyba ktoś porządnie upadł na głowę lub na rozumy się pozamieniał z …. żeby w takim mieście było 11 świateł…. Jeszcze trochę i będzie więcej niż przez Kraków do Tarnowa.
Dopiero wtedy będzie zanieczyszczenie jak co 500m będą wszyscy hamować i ruszać. Gratulacje dla jajogłowych
Wreszcie ktoś wpadł na genialny pomysł bo lewoskręty już dawno powinny być. Dzięki pośle Osuchu. PiS-u nie popieram, ale trzeba przyznać, że maja dobre pomysły. Gdyby nie ten Kaczyński, to bym na Osucha zagłosował. Bo Rzepka to takie „drobiazgi” to ma w du..pie 😛