kladka11

Po wielu głosach mieszkańców dotyczących coraz gorszego stanu technicznego kładki łączącej północną z południową częścią miasta, urzędnicy magistratu zdecydowali się wysłać pod wskazany adres ekipę remontową, która w doraźny sposób miała uzupełnić braki w nawierzchni. Największe dziury i pęknięcia zalepiono, jednak efekt końcowy prac zadowala niewielu.

Wciąż widoczne są ubytki w betonie i choć obecnie nie stanowią one realnego zagrożenie dla uczęszczających tym przejściem pieszych, to jednak w niedługim czasie mogą stać się przyczyną poważnego problemu. – Już na pierwszy rzut oka widać, że prace naprawcze można było wykonać lepiej. Na kładkę jeszcze raz skierowaliśmy odpowiednie służby. – Biorąc pod uwagę planowany na ten rok kapitalny remont, nie wydaje się rozsądne, by już teraz przeznaczać znaczne nakłady finansowe na doraźne naprawy – informuje Michał Latos, rzecznik prasowy olkuskiego urzędu.

kladka9

Na razie będą to tylko rzeczone „prace naprawcze”, bowiem na generalny remont kładki jeszcze trochę poczekamy. Co prawda w budżecie gminy na remont pieszego traktu nad torami został zarezerwowany milion złotych, ale gmina ma nadzieję na chociaż częściowe sfinansowanie remontu ze środków zewnętrznych. Te w wydatnym stopniu mogą pomóc w kompleksowej renowacji kładki łączącej ul. Na Skarpie ze Skwerem. Mowa tutaj nawet o 3/4 kosztów związanych z niezbędnymi pracami. Jednym ze źródeł finansowania może być projekt pn. „Obniżenie emisyjności Gminy Olkusz poprzez budowę i przebudowę trasy rowerowej łączącej północną i południową część miasta”. Projekt ten został złożony przez magistrat do Zarządu Województwa Małopolskiego z końcem lipca ubiegłego roku, został pozytywnie oceniony i jednocześnie ujęty w wykazie przedsięwzięć uzgodnionych dla subregionu Małopolski Zachodniej. Obecnie jest opiniowany i czeka na decyzję wojewódzkich urzędników. Wyników spodziewać się możemy w połowie roku.

Innym sposobem finansowania mógłby być Gminny Program Rewitalizacji Olkusza na lata 2016-2026, o który UMiG również zabiega. Gdyby jednak nie udało się pozyskać dodatkowych funduszy, gmina planuje remont w ramach własnych możliwości. Konkretnych dat (poza informacją o bieżącym roku), na tę chwilę jednak brakuje.

– Oczywiście obecny wygląd kładki daleki jest od ideału, jednak mamy pewność, że sama konstrukcja traktu jest stabilna i nie zagraża bezpieczeństwu pieszych. Informacje o tym, że przejściu nad torami grozi zawalenie są nieprawdziwe – zapewnia Michał Latos.

kladka5

Przejście przez kładkę, mimo że teoretycznie bezpieczne, nie należy do przyjemnych. Sporo nierówności, braki w nawierzchni, pordzewiałe i rozszczepione w kilku miejscach przęsła i barierki – z tym na co dzień muszą się mierzyć przechodnie. – Każdy widzi jak jest. Pewnie do zawalenia się tej konstrukcji jeszcze daleko, ale każde przejście tędy stanowi wyzwanie. Według mnie nie trzeba wiele: trochę farby, asfaltu i kilkunastu minut pracy spawacza. Ale wiadomo, potrzebne są też chęci i pieniądze – mówi Jarosław Kwiecień mieszkający nieopodal kładki.

Reasumując, na przejściu nad torami wkrótce jeszcze raz powinni się pojawić przedstawiciele służby drogowej w celu dokończenia rozpoczętej pracy łatania dziur i ubytków. Większego remontu traktu spodziewać się możemy najwcześniej za kilka miesięcy. Choć zgodnie z zapewnieniami magistratu do tego czasu uczęszczanie kładką nie będzie zagrażało bezpieczeństwu pieszych, to Ci ostatni muszą jednak uważnie patrzyć pod nogi.

kladka10

kladka1

kladka2

kladka3

kladka4

kladka6

kladka7

kladka8

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
7 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
lol
lol
7 lat temu

Umiecie pisać to i czytać powinniście umieć… Jak byk napisali, że kładka będzie remontowana, a wy cały czas wałkujecie, że kasy nie ma i że remontu nie będzie… Smutny ten przegląd w komentarzach się zrobił. Byle się doczepić. Byle pocisnąć.

Kolejorz
Kolejorz
7 lat temu

Pytanie do redakcji : dlaczego usunęliście posta w którym była mowa tylko i wyłącznie otym ze w PLUSINFO jest info kładce ,? Przecież to jest takie głupawe działanie ze trudno porównać go do czegokolwiek , znizacie sie do poziomu mniej niż zero , był to komentarz ozn nr 4 , czego redakcja przeglądu sie obawia , w ten sposób kasując ten wpis okazujecie słabość okazując wyższość PLUSINFO a mnie wcale o to nie chodziło , niech Olkuszanie maja dostęp do wszystkich informacji , ehhhh , przecież jak na rynku jest Gazeta Wyborcza to nie jest zakazana Gzeta Polska , choć wcześniej tak mogło być i co ? Wyciągnijcie wnioski z tego prostego przykładu , pewnie i ten wpis skasujecie ,a w czym ze on jest dla Was niewygodnym ?

Felik 100
Felik 100
7 lat temu

Ja oglądalem dobry 😉

al
al
7 lat temu

[quote name=”QQła”]Rozumiem, ze koło swoich domów włodarze też doraźnie przyklepują asfaltowe kupy łopatą. Ta kładka nadaje się do wymiany na nowoczesną i bezpieczną. Nie wierzę, ze Olkusza nie stać na taką, skoro stać na choinkę i lodowisko.[/quote]
Sam sobie odpowiedziałes na pytanie. Własnie dlatego, ze stać na lodowisko to nie ma kasy na kładkę.
Dziękuję dobranoc.

inż.
inż.
7 lat temu

Z uwagi na znaczną korozję elementów konstrukcyjnych kładki niezbędna jest ekspertyza techniczna rzeczoznawcy co do dalszej eksploatacji kładki, jej zakresu remontu lub przebudowy.

QQła
QQła
7 lat temu

Rozumiem, ze koło swoich domów włodarze też doraźnie przyklepują asfaltowe kupy łopatą. Ta kładka nadaje się do wymiany na nowoczesną i bezpieczną. Nie wierzę, ze Olkusza nie stać na taką, skoro stać na choinkę i lodowisko.