Olkusz
Jak bumerang wraca temat Wydziału Komunikacji i Transportu. Dwa tygodnie temu do naszej redakcji wpłynęła interwencja od Czytelniczki, która skarżyła się na problemy przy internetowej rejestracji swojej wizyty. Jak wynika z właśnie otrzymanej przez nas odpowiedzi, urzędnicy przepraszają za możliwe utrudnienia i proszą mieszkańców o wyrozumiałość.
Wydział Komunikacji i Transportu to jeden z najbardziej obleganych wydziałów olkuskiego Starostwa. Ze względu na charakter załatwianych tam spraw, obsługuje on dziennie dziesiątki petentów. Dwa tygodnie temu do naszej redakcji wpłynął mail od Czytelniczki, która skarżyła się na funkcjonowanie tej jednostki. Obszernie opisała ona w swoim liście sytuację związaną z internetową rezerwacją wizyty w wydziale. Z jej relacji wynikało, iż na stronie internetowej Starostwa można było dokonywać elektronicznych rezerwacji, których niestety nie dało się później zrealizować w rzeczywistości.
– W dniu 10 października zarejestrowałam wizytę dotyczącą odbioru dowodu rejestracyjnego. Miałam się zgłosić w wydziale 19 października o godzinie 16:00. Dwa dni później pojawiła się informacja o wstrzymaniu bezpośredniej obsługi mieszkańców. Próbowałam się dowiedzieć telefonicznie, czy moja rezerwacja jest nadal aktualna, ale nie udało mi się dodzwonić do urzędu. Postanowiłam więc wybrać się na umówioną wizytę w ustalonym dniu. Na miejscu okazało się, że placówka jest już zamknięta – opowiada Czytelniczka swoim liście.
Jak nie trudno się domyśleć, wywołało to jej złość, gdyż – jak podkreśla – nie dostała wcześniej informacji o anulowaniu jej rezerwacji. Z relacji opisanej przez Czytelniczkę wynikało ponadto, że na stronie internetowej nadal można było dokonywać rezerwacji na godziny, w których wydział już nie pracuje. Postanowiliśmy zweryfikować te doniesienia.
Odpowiedź Starostwa
Jak informuje Starostwo Powiatowe w Olkuszu, w dniu 14.10.2020 r. na ich stronie pojawiła się informacja dla mieszkańców o ograniczeniu bezpośredniej obsługi mieszkańców ze względu na pogarszającą się sytuacje epidemiczną. Obecnie kontakt osobisty jest możliwy w szczególnych przypadkach wyłącznie po uzgodnieniu telefonicznym z odpowiednim pracownikiem wydziału. W związku z powyższym zmieniona została również możliwość internetowej rezerwacji wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu. Można je teraz umówić – z częstotliwością co 30 minut – od poniedziałku do piątku do godziny 14:00.
Przedstawiciele Starostwa informują, że w dniu 19 października internetową rezerwację po godzinie 14-tej posiadało 6 osób. – Urząd informował telefonicznie wszystkie te osoby o zmianie czasu obsługi, jednak jedna z osób, do której wielokrotnie próbowano się dodzwonić, nie odbierała telefonu. Pozostałe osoby zostały odpowiednio poinformowane o sytuacji i nowym terminie załatwienia sprawy. Dyrektor Wydziału Komunikacji po złożeniu wyjaśnień w przedmiotowej sprawie został pouczony o konieczności skutecznego informowania mieszkańców przez pracowników Wydziału o nowym terminie załatwienia sprawy, jeżeli wystąpią podobne sytuacje – tłumaczy Marcin Wójcik, Sekretarz Powiatu Olkuskiego.
Trudna sytuacja w urzędzie
– W chwili obecnej w Wydziale Komunikacji i Transportu borykamy się z bardzo trudną sytuacją kadrową, gdyż większość załogi jest wykluczona z pracy z powodu absencji chorobowej wywołanej wirusem SARS Cov-2 oraz objęciem kwarantanną części pracowników. Na stronie internetowej Starostwa Powiatowego został zamieszczony odpowiedni komunikat, że Wydział Komunikacji i Transportu funkcjonuje od dnia 21.10.2020 ze znacznymi utrudnieniami w obsłudze Klientów. Utrudnienia te mogą skutkować wydłużonym czasem obsługi oraz ograniczeniem liczby rozpatrywanych wniosków – mówi Marcin Wójcik.
Przedstawiciele powiatu proszą wszystkich mieszkańców o wyrozumiałość i ograniczenie wizyt w urzędzie do tych najpilniejszych. Zachęcają też do załatwiania większości spraw, które nie wymagają bezpośredniej wizyty w urzędzie, poprzez kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem platform elektronicznych. W przypadku nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju wystarczy dokonać zgłoszenia nabycia, podobnie jak zbycia pojazdu, co można zrobić składając wniosek z załącznikami do skrzynki podawczej lub listownie, bez konieczności wizyty w urzędzie. Stosowne wzory wniosków dostępne są na stronie internetowej Starostwa www.sp.olkusz.pl.
– Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość wszystkich Mieszkańców, którzy korzystają z usług urzędu, a w szczególności z usług Wydziału Komunikacji i Transportu – czytamy w odpowiedzi, nadesłanej do naszej Redakcji.
„Obecnie kontakt osobisty jest możliwy w szczególnych przypadkach wyłącznie po uzgodnieniu telefonicznym z odpowiednim pracownikiem wydziału”
Od dwóch dni próbuje się dodzwonić na 3 podane numery telefonu i nikt ich nie odbiera więc wyżej zacytowane słowa starostwa to bzdura.
A auto, które kupiłem stoi uziemione bo nie mogę go przerejestrować na Polskie blachy.
Sytuacja, obsługi w wydziale komunikacji nawet przed pandemia to koszmar. Czas oczekiwania do okienka w normalny dzień waha się między 2-5h