waszeinterwencje

Kierowcy z powiatu olkuskiego podróżujący drogą wojewódzką nr 783 na odcinku od nowego ronda do Wolbromia są przerażeni rowami, jakie powstały przy okazji remontu tej trasy. Według naszych Czytelników, jednocześnie kierowców, odcinek ten jest bardzo niebezpieczny ze względu na zbyt głębokie rowy i małe pobocza. Są miejsca, gdzie wysokość rowu to około 2 metry. Kierowcy uważają, że szczególnie zimą będzie to stanowiło poważne zagrożenie, jeśli ktoś na przykład wpadnie w poślizg, a w efekcie „wyląduje” w rowie. Zarząd Dróg Wojewódzkich uważa, że wszystko jest w porządku i zgodnie z projektem. Zapytaliśmy, czy przewidziane są barierki energochłonne w najbardziej newralgicznych miejscach. Odpowiedź jest krótka – nie i z całą pewnością nie zadowala kierowców.

 

– Jazda tym odcinkiem to doznanie traumatyczne. Wystarczy moment nieuwagi, wpadnięcie w poślizg, albo próba ucieczki przed wyprzedzającym nieprawidłowo kierowcą, żeby przejechać się na tamten świat – denerwuje się nasz Czytelnik. – Czy projektant ma wyobraźnię i znał w ogóle ten odcinek? To jest nie do pomyślenia, żeby zafundować kierowcom taki stres. Ta droga jest niebezpieczna sama w sobie. W ostatnich latach doszło tam do wielu wypadków, również tragicznych dla jego uczestników. Miejscami pobocze jest symboliczne, a rów obok niego bardzo głęboki. Żeby nie być gołosłownym, przytoczę przykład znajomego, który jechał tym odcinkiem niedawno i wyskoczył mu przed auto dzik. Próbował go wyminąć i wjechał na „pobocze”, po czym wpadł do głębokiego rowu. Szczęśliwie nic poważnego mu się nie stało, ale auto jest całkowicie zniszczone – opowiada mieszkaniec powiatu olkuskiego. Pytań nasuwa się wiele i poprosiliśmy o odpowiedź na nie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, administratora tej drogi.

rowy nawolbrom2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Przegląd Olkuski”: Jaki jest powód wykopania tak głębokich rowów na remontowanym odcinku drogi wojewódzkiej nr 783?

Roman Leśniak, rzecznik prasowy ZDW w Krakowie: W związku z tym, że prowadzona inwestycja realizowana jest w oparciu o zatwierdzony przez Małopolski Urząd Wojewódzki projekt budowlany i decyzję o realizacji inwestycji drogowo – mostowej (ZRID) oraz inne decyzje będące elementami dokumentacji projektowej, zarządca drogi został zobowiązany do budowy rowów odwadniających o założonych parametrach, tj.: głębokości, szerokości i spadku podłużnym. Budowa rowów została wykonana prawidłowo, zgodnie z dokumentacją projektową. W stanie przedinwestycyjnym lub w przypadku remontu drogi nie ma obowiązku budowy rowów odwadniających, jednak w przypadku przebudowy drogi realizowanej w oparciu m.in. o pozwolenie wodnoprawne wzdłuż przebudowanych odcinków muszą znajdować się rowy odwadniające o nadanym takim spadku, aby wszystkie wody spływały do odbiornika. Nadanie odpowiedniego spadku wymusza w wielu przypadkach wykonanie rowów o dużej głębokości, zwłaszcza w terenie płaskim, tak jak ma to miejsce na przedmiotowym, zgłaszanym odcinku.

PO: Czy nie było możliwości, żeby wykonać na tym odcinku większe pobocza?
RL: Zgodnie z w/w dokumentacją projektową na przedmiotowych odcinkach przewidziano pobocza o szerokości 1,25 m. Taka szerokość poboczy zaprojektowana została w oparciu o obowiązujące przepisy oraz istniejący pas drogowy, na którym usytuowane muszą być wszystkie elementy drogi.

PO: Czy planujecie Państwo zabezpieczenie tej drogi przy pomocy barierek energochłonnych?
RL: We wszystkich miejscach przedmiotowego odcinka, gdzie Projekt Docelowej Organizacji Ruchu przewidywał budowę barier energochłonnych, zostały one wbudowane. W pozostałych miejscach, zgodnie z tym projektem i obowiązującymi przepisami, nie przewiduje się budowy barier energochłonnych. Projekt Docelowej Organizacji Ruchu został wykonany przez Projektanta zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz uzgodniony i zatwierdzony ze wszystkimi wymaganymi Jednostkami, w tym Wojewódzką Komendą Policji w Krakowie. Zarządca Drogi jest zobowiązany do wbudowania wszystkich elementów znajdujących się w tym projekcie.

PO: Czy można liczyć na to, że barierki pojawią się w najbardziej newralgicznych miejscach, np. na zakrętach, gdzie dość często dochodziło do wypadków?
RL: Nie, nie przewidujemy dodatkowych barier energochłonnych.

Jakie jest wasze zdanie w tej kwestii? Zgadzacie się z kierowcami, którzy twierdzą, że rowy są bardzo niebezpieczne, czy z zarządcą drogi? Czy w wybranych miejscach powinny się pojawić dodatkowe barierki? Czekamy na Waszą opinię na www.przeglad.olkuski.pl!

rowy nawolbrom1

rowy nawolbrom1

rowy nawolbrom1

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
32 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Anton
Anton
10 lat temu

Nowa obwodnica od trasy 94 w stronę Wolbromia od dnia 27.11.2013 powstały nowe wykopaliska,wykopywanie krzewów i kładzenie kabli,dewastowanie trawników świeżo posianych a na drugi rok mają budować chodniki nastąpi dalsza dewastacja za nasze pieniądze, brawo.

tubylec
tubylec
10 lat temu

Te zdjęcia to są robione chyba za szyby samochodu. Powinny być tak zrobione żeby było widać te rowy. Ja nie jestem inżynierem, ale zdrowy rozsądek powinien wskazywać, że te rowy powinny być zabezpieczone tak, aby nie zagrażały bezpieczeństwu kierowców i pieszych. A tak ciekawe kto i według jakich norm tą drogę odebrał. wydaje mi się, że to osoby niekompetentne, a może te same które projektowły te rowy. Najłatwiej wykopać rów, a reszta to mnie nie obchodzi. Oczywiście tradycyjnie, winna jest Unia, tak się ostatnio wszyscy partacze tłumaczą.

fuck
fuck
10 lat temu

Co za dureń zrobił drugie zdjęcie zamiast rowu wyszedł rowek.
A tak w ogóle to się czepiacie jak powiedział guru w peruwiańskiej czapeczce (w wolnym przekładzie):
„Polska jest zadowolona a Polacy nie muszą”.

Inżynier
Inżynier
10 lat temu

Przedstawiciel ZDW ma niestety racje, gdyż w do tej inwestycji wymagane było pozwolenie wodnoprawne wg. którego woda deszczowa z jezdni jest ściekiem, którego ot tak nie można już puścić w las. Stąd woda opadowa musi być „zbierana” i odprowadzana w odpowiednich kierunkach. Wymusza to nadawanie odpowiednich spadków podłużnych rowów. Podziękujmy za wszystko ekologom, którzy zasiadają w Brukseli i chcą zrobić z Polski Eurorezerwat z motywami skansenu dawnych słowiańskich kultur 😀 . Sam tą drogą codziennie dojeżdżam do pracy i mszczę projektanta i przepisy jakie obecnie obowiązują. Aż z ciekawości przystanę i zmierzę szerokość poboczy. Bo na pewno nie mają one wszędzie wspomniane 1,25 m. Tylko gdzie przystanąć? aby do tego rowu nie wpaść.

misiek
misiek
10 lat temu

[quote name=”Tylko….”]Ach kolejny raz przekonuje się, że większość nie powinna nic tutaj wypisywać. Rowy są takie same jak w każdym innym miejscu podczas budowania drogi. Zapewne 80% osób, które coś tutaj piszą nawet nie wiedzą co to za droga. Ponad 50 lat wstecz podczas pierwszej budowy drogi prowadzącej w stronę Wolbromia wszystko wyglądało identycznie tylko z biegiem lat wszystko zarosło gniło i tworzyło warstwę za warstwą dają to co było jeszcze 2 lata temu. Za 2/3 lata stanie się dokładnie to samo trawa będzie rosła drogowcy będą ścinać i pozostawiać ten cały syf.[/quote]Tylko 50 lat temu drogą do Wolbromia popylały furmanki i nieliczne samochody.A cudowna obwodnica jest chyba węższa od wyżej wymienionej,a ruch
nieporównywalnie większy.Jeszcze raz gratulacje dla projektanta i wykonawcy.

theon
theon
10 lat temu

Ale pie….sz chłopcze bez sensu, przecież to coś nawet nie wygląda jak normalna droga tylko dalsza część skateparku v 😀

DO  TYLKO
DO TYLKO
10 lat temu

kretyn to Ty jesteś:
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430 z późn. zm.).
Ścieżki rowerowe
§ 46. 3 .Przy przebudowie lub remoncie drogi klasy G i dróg niższych klas dopuszcza się wyznaczenie przy prawej krawędzi jezdni pasa dla rowerów o szerokości nie mniejszej niż 1,5 m. Pas dla rowerów powinien być oddzielony od sąsiedniego pasa ruchu znakami poziomymi.
§ 47. 1.Szerokość ścieżki rowerowej powinna wynosić nie mniej niż:
1) 1,5 m – gdy jest ona jednokierunkowa,
2) 2,0 m – gdy jest ona dwukierunkowa,
3) 2,5 m – gdy ze ścieżki jednokierunkowej mogą korzystać piesi.
2.Szerokość ścieżki rowerowej należy ustalać indywidualnie, jeżeli oprócz prowadzenia ruchu rowerowego pełni ona inne funkcje.
Wkurzyłeś mnie teraz. Ciąg dalszy nastąpi.

Tylko....
Tylko....
10 lat temu

Zapewne jesteś kolejnym zwolennikiem wodza, któremu wszystko przeszkadza, zaraz napiszesz, że to Burmistrz miasta Olkusz zlecił kopanie takich rowów. Ignorancja i ciemnota to jedyna i niebezpieczna wada polaka. Zamiast wysunąć swoje argumenty dotyczące przebudowy tej drogi robisz pośmiewisko z samego siebie, a na koniec dodam, że rowy nie zabijają tylko głupota i nieudolność (moderacja). Pozdrawiam, życzę zdrowia i kończę tą rozmowę ponieważ nie ma co się kopać z koniem.

Tylko....
Tylko....
10 lat temu

Rany boskie co za (moderacja)! Człowieku ogarnij się chociaż trochę, przedstawiłem ci sytuację jak droga wyglądała w latach 50 i wszystko, a ty będziesz mi wypisywała jakieś farmazony o jakiś minusach. Poczytaj trochę o drogach Wojewódzkich, systemach budownictwa, parkach narodowych (Zapewne nawet nie wiesz , że przebiega tam rezerwat). Kolejny idiotyzm ścieżka rowerowa, kolego tym tekstem dobiłeś chyba wszystkich może na A4 też powinna być 😆 Uważasz mnie za jakiegoś inwestora, ogarnij się inwestor zabrał gruby szmal i ma w d*** frajerów z jakiegoś gminnego portalu.

misiek
misiek
10 lat temu

Gdzie te pobocza?

ksw
ksw
10 lat temu

Projektanci z bożej łaski.Zamiast projektować przyszłościowo,OBWODNICA taka,jakby miały po niej jeżdzić furmanki.Ustawa podaje minimalne wymiary,ale po co się trudzić. To tacy sami FACHOWCY,którzy projektują oznaczenia poziome na jezdniach.Skrzyżowanie a na nim pasy,które żeby pojechać prosto i nie najechać na linię trzeba ustawić się pod kątem 45 stopni.Gratulacje.

DO  TYLKO
DO TYLKO
10 lat temu

a propos: SWÓJ NICK WZIĄŁEŚ Z REKLAMY? …. TYLKO…… ZABRAKŁO POMYŚLUNKU PRZY PROJEKTOWANIU I UZGADNIANIU PARAMETRÓW TEJ DROGI? NIE POMYSLAŁEŚ, ŻE PRZYDAŁABY SIĘ ŚCIĘŻKA ROWEROWA Z WOLBROMIA DO OLKUSZA? ZAMIAST ROWÓW PO OBU STRONACH? JAK JUŻ ROBIĆ TO DOBRZE I Z GŁOWĄ! SKORO MA TO TYLE KOSZTOWAĆ. NIE KUPISZ NAS BLICHTREM ŚWIATEŁEK WZDŁUŻ DROGI. ŻĄDAMY TERAZ ZABEZPIECZEŃ W POSTACI BARIEREK ENERGOCHŁONNYCH. A TO KOSZTUJE NIESTETY!

DO  TYLKO
DO TYLKO
10 lat temu

NIE MINUSUJ CIĄGLE. JEST NIEDZIELA RANO, IDŹ LEPIEJ DO KOŚCIOŁA I POMÓDL SIĘ ZA DUSZE WSZYTKICH TYCH KTÓRYCH TE ROWY ZABIJĄ.

DO  TYLKO
DO TYLKO
10 lat temu

JAK ZJEDZIESZ NA POBOCZE GDY POJEDZIE ERKA ALBO STRAŻ POŻARNA? WPADNIESZ DO ROWU!
A NORMY PROJEKTOWE PODANE PRZEZ RZECZNIKA ZARZĄDU DRÓG WOJEWÓDZKICH SĄ MINIMALNYMI SZEROKOŚCIAMI A NIE OBOWIĄZUJĄCYMI. A PONADTO ZA POBOCZEM NIE MOŻE BYĆ BEZPOŚREDNIO GŁĘBOKIEGO ROWU TYLKO PAS ZIELENI STANOWIĄCY WŁAŚNIE POBOCZE DROGI. JAKI MASZ STAŻ W PROJEKTOWANIU DRÓG?

DO  TYLKO
DO TYLKO
10 lat temu

I NIE MINUSUJ WSZYSTKICH KTÓRZY TĘ DROGĘ KRYTYKUJĄ. TO I TAK NIE ZMIENI FAKTU, ŻE JA SPARTOLIŁEŚ

DO  TYLKO
DO TYLKO
10 lat temu

ODEZWAŁ SIĘ URAŻONY PROJEKTANT?
NIE JEŹDZISZ TĄ DROGĄ CODZIENNIE TYLKO JĄ PROJEKTOWAŁEŚ WIĘC SIĘ NIE BROŃ

Tylko....
Tylko....
10 lat temu

Po za tym spora część drzew została usunięta i optycznie wszytko się zmieniło. Zobaczycie jak to będzie wyglądało przy pierwszych opadach śniegu. Bardzo proszę się nie stresować i nie opowiadać o czarnych wizjach związanych z zmniejszeniem populacji. Autor bardziej powinien zwrócić uwagę na to, iż droga powinna być szersza i lepiej oświetlona w pewnych miejscach nie wspominając już o chodnikach, które w przyległych miejscowościach zaczynają i kończą się gdzie im się żywcem podoba. Ogólnie inwestycja jest jak zwykle… no ale to Polska.

Tylko....
Tylko....
10 lat temu

Ach kolejny raz przekonuje się, że większość nie powinna nic tutaj wypisywać. Rowy są takie same jak w każdym innym miejscu podczas budowania drogi. Zapewne 80% osób, które coś tutaj piszą nawet nie wiedzą co to za droga. Ponad 50 lat wstecz podczas pierwszej budowy drogi prowadzącej w stronę Wolbromia wszystko wyglądało identycznie tylko z biegiem lat wszystko zarosło gniło i tworzyło warstwę za warstwą dają to co było jeszcze 2 lata temu. Za 2/3 lata stanie się dokładnie to samo trawa będzie rosła drogowcy będą ścinać i pozostawiać ten cały syf.

Janek Kurdybanek
Janek Kurdybanek
10 lat temu

Te rowy chyba projektował ten sam (moderacja) co zaprojektował obwodnicę Olkusza pod oknami mieszkańcom Osiedla Młodych i Pakuski.Brawo!!!!!!!!!!!!!!!

kierowca bombowca
kierowca bombowca
10 lat temu

zasypac te rowy, umocnić skarpe i pas dla drobnoustrojów lub żólwi gotowy.

Stały Czytelnik PO
Stały Czytelnik PO
10 lat temu

[quote name=”Ojciec Podgrzybek”]Niniejszym ufundowałem własną, anonimową nagrodę dla najbardziej odjechanego dziennikarza olkuskiego. W tym tygodniu laureatem zostaje autor tytułu artykułu „Zabójcze rowy”!
Proszę podać numer konta, na które mógłbym przelać 10 zł[/quote]
Jak ci coś nie pasi czytuj rycerza niepokalanej, albo inne brukowce 😀

PlatfOrma
PlatfOrma
10 lat temu

[quote name=”pkp”]Polakożercy ustalili ,że ma nas być 15 mln.Jasne?[/quote]
To nawet by się zgadzało, caly PIS wynocha z Polski do watykanu lub na Madagaskar! 😆

dete
dete
10 lat temu

Sprzedam dzwig do 5t idealnie nadaje się do wyciagania samochodów z rowu,zarobek gwarantowany.

iwan
iwan
10 lat temu

W zimie jak się ktoś wpier……..do rowu to go na wiosnę odnajdą.Tak się u nas myśli o bezpieczeństwie.Projektant i osoba zatwierdzająca przebudowę powinni dostać nagrodę przyjaciel śmierci.

dna
dna
10 lat temu

Wykopali rowy jak pod Grunwaldem. Czyżby się obawiali najazdu Krzyżaków ?

pkp
pkp
10 lat temu

Polakożercy ustalili ,że ma nas być 15 mln.Jasne?

ala
ala
10 lat temu

To nie są rowy tylko gotowe już grobowce ! Jeżdżę tą drogą codziennie i za każdym razem jest to traumatyczne przeżycie dla mnie. W Zarzeczu byłam świadkiem jak starsza kobieta bała się iść chodnikiem od przystanku na Olkusz i nie dziwię się bo wystarczy moment np.utrata równowagi żeby wpaść i się pogrzebać -bo upadku z takiej wysokości na te betonowe płyty raczej się nie przeżyje . Skandal !

MYŚLIWY
MYŚLIWY
10 lat temu

Wy nic nie rozumiecie! Rowy zostaną wypełnione wodą, bo to ma być fosa przed dziką zwierzyną atakującą kierowców oraz przed grzybiarzami. A może powstały w celu utrudnienia kierowcom zatrzymywania się na poboczu w celu załatwiania swoich potrzeb? Nie wyobrażam sobie co się stanie gdy się komuś auto zepsuje a tu nie ma odpowiednich poboczy.

zgryźliwy
zgryźliwy
10 lat temu

tez sie Przegląd obudził,,, ludziska o rowach przeciwczołgowych ,waskiej jezdni i ciasnym rondzie pisali na forum juz pół roku temu, jak jeszcze była w budowie, a on teraz dopiero zajarzył , Sam zaliczył (?) bo nie wierze że dopiero teraz jechał drogę zobaczyc.

S.S.
S.S.
10 lat temu

[quote name=”Ojciec Podgrzybek”]Niniejszym ufundowałem własną, anonimową nagrodę dla najbardziej odjechanego dziennikarza olkuskiego. W tym tygodniu laureatem zostaje autor tytułu artykułu „Zabójcze rowy”!
Proszę podać numer konta, na które mógłbym przelać 10 zł[/quote]
To ja dołożę kolejne 10!

Czekam na tytuły w stylu: „Coca-cola chciała mnie zabić” i inne zapożyczenia z Super Expressu.

van
van
10 lat temu

Zgadzam się całkowicie z tym że te rowy to totalne nieporozumienie na koszt podatnika .Nikomu nie życzę zaliczenia tych rowów zarówno pieszym jak jak i zmotoryzowanym użytkownikom obwodnicy. W lekkim piaszczystym terenie , takie rowy są zbyteczne i niebezpieczne. Jedynie pozostaje nadzieja że w krótkim czasie natura zniweluje tą zasadzkę i po deszczu rowy samoczynnie się wyregulują na odpowiednią głębokość.

Ojciec Podgrzybek
Ojciec Podgrzybek
10 lat temu

Niniejszym ufundowałem własną, anonimową nagrodę dla najbardziej odjechanego dziennikarza olkuskiego. W tym tygodniu laureatem zostaje autor tytułu artykułu „Zabójcze rowy”!
Proszę podać numer konta, na które mógłbym przelać 10 zł