– W Żuradzie nie wszystkie domostwa otrzymały harmonogram odbioru śmieci – ja nie dostałem, a sąsiad i owszem. Dlaczego mieszkańcy otrzymali je wybiórczo? – zadzwonił do nas mieszkaniec Żurady, pytając także o to, w jaki sposób gmina (poza dostarczaniem harmonogramów do domów) informuje mieszkańców o terminach odbioru śmieci.
Magistrat przyznaje, że pewne niedociągnięcia mogły się zdarzyć. – W związku z trwającym okresem przejściowym między ustaniem jednej, wejściem w życie nowej umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów, w tym jednym miesiącu mogły zdarzyć się pewne utrudnienia w dystrybucji harmonogramów. Nie powinny się one powtórzyć w przyszłości. Gmina Olkusz podpisała jednak umowę z serwisem Moje Odpady, dzięki czemu dostęp do harmonogramów odbioru odpadów oraz instrukcji segregacji stał się prostszy niż dotąd – odpowiada rzecznik prasowy UMIG Olkusz Michał Latos.
Wspomniany serwis Moje Odpady jest dostępny pod adresem https://olkusz.moje-odpady.pl/ Można także zainstalować na telefonie aplikację (ze Sklepu Play lub App Store). W aplikacji są dostępne aktualne harmonogramy oraz instrukcja segregacji śmieci. Przez aplikację możliwe jest również zgłoszenie dzikiego wysypiska, robiąc zdjęcie, które zostanie przekazane do urzędu z informacją o lokalizacji.
Nie wszyscy jednak korzystają z internetu. Rzecznik zapytany o to, czy harmonogramy w formie papierowej docierają regularnie do każdego domostwa w gminie Olkusz twierdzi, że tak (oprócz tego jednego miesiąca przejściowego). Poza tym – jak zapewnia magistrat – firma zajmująca się odbiorem śmieci daje informacje do prasy, a harmonogramy są przekazywane także sołtysom.