12 października uczniowie Zespołu Szkół w Bukownie, którzy brali udział w kursie „Obsługa konsumenta”, uzyskali certyfikaty potwierdzające ich dodatkowe kwalifikacje. Kurs realizowany był w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce”, którego głównym celem jest wzmocnienie kształcenia zawodowego, skuteczniejsze powiązanie jego oferty z potrzebami rynku pracy oraz poprawa wizerunku tej strefy edukacyjnej.
Uczniowie Skałki w praktyczny sposób uczą się kompleksowej obsługi gościa w restauracji – od prac przygotowawczych przed przybyciem gości aż po samą obsługę, a tym razem mogli wzbogacić swą wiedzę i umiejętności o kolejne zajęcia.
Kurs z zakresu obsługi konsumenta wykazał, że nie tylko liczy się przygotowanie sali konsumenckiej, technika noszenia naczyń i tac czy zasady serwowania dań i napojów, należy pamiętać zawsze o kulturze obsługi.
Uczniowie – oprócz certyfikatów – wynieśli naukę: konsument to oczekiwany gość, który zawitał do naszego lokalu, aby w miłej atmosferze i w estetycznych pomieszczeniach spożyć posiłek przygotowany i podany przez miłych i życzliwych mu ludzi. Lokal gastronomiczny to namiastka gościnnego domu, w którym dobro gościa znajduje się na pierwszym miejscu, a ponieważ spotykamy osoby o nieznanych nam gustach, charakterach i przyzwyczajeniach – należy szczególnie zadbać o zaspokojenie ich potrzeb. Nadzwyczaj ważny jest sposób przygotowania stolika do konsumpcji, odpowiednia zastawa oraz stała troska o czystość i sprawne uprzątanie zastawy. Ten, który obsługuje nie może zapomnieć o uśmiechu, życzliwości, czy wyrozumiałości.
Tekst nadesłany przez Zespół Szkół w Bukownie