Przyzwyczajeni do rutynowego przebiegu lekcji – temat, notatka, zadanie, zadanie, następna lekcja, kolejna lekcja…, sprawdzian… i tak dalej,  i tak dalej…  – nie mogą zrozumieć, że na lekcjach nie można się nudzić. Zajęcia lekcyjne w Zespole Szkół w Bukownie udowadniają, że w sposób oczywisty łączy się wiedzę z pasją, umiejętności z kreatywnością, a lekcje nie tylko się podobają, ale i „smakują”.

Dowodem tych sądów stała się technologia gastronomiczna prowadzona przez panią Urszulę Zych, w klasie IV Technikum w zawodzie technik organizacji usług gastronomicznych. Temat „Ocena towaroznawcza i zastosowanie napojów alkoholowych” wprowadził uczniów w magiczny świat drinków bezalkoholowych i tych, z wykorzystaniem alkoholu.

W dn. 14 listopada br. sala zajęć praktycznych stała się mobilnym barem, a barmanami uczniowie klasy. Wśród nich bardziej doświadczeni, jak Damian Gęgotek czy Piotr Materka, którzy zdobyli w czerwcu 2013 r. I miejsce i tytuł dla Zespołu Szkół w Bukownie – Najlepsza Szkoła w III Ogólnopolskim Konkursie Barmańskim X-DRINK CUP 2013, który odbył się w Myślenicach. Inni po kursie barmańskim organizowanym w ramach projektu unijnego mogli udowodnić swe kwalifikacje, jeszcze inni zarażeni umiejętnościami kolegów, mogli przyrządzić popularne drinki, lub wykazać się inwencją twórczą, komponując swoje autorskie koktajle.

W ruch poszły butelki i shakery, które w powietrzu wykonywały ekwilibrystyczne akrobacje. Bez wątpienia to jeszcze nie był profesjonalny pokaz flair, ale dostarczył nie lada wrażeń, a jego efektem stały się kolorowe, smaczne drinki.

Naczynia do sporządzania drinków, kolejność prac barmana, sposoby wykonywania koktajli, ich dekoracja, sposób prezentowania nie będą już dla uczniów tajemnicą. Lekcja udowodniła, że wiedzę można połączyć z praktyką w ciekawy sposób.

Tekst: Zespół Szkół w Bukownie

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze