Choroby czy upośledzenie sprawiają, że niektóre dzieci rzadko osiągają sukcesy. Bardzo ciężko pracują nad każdym zadaniem, które ich rówieśnikom nie sprawia większej trudności. Tym bardziej trzeba doceniać ich wysiłki. Pomysł jak to zrobić w miły i atrakcyjny sposób, znalazło nasze gimnazjum. Jak co roku,  już po raz piąty, został zorganizowany Turniej Integracyjny „Rusz głową, kopnij nogą”. Do wspólnej zabawy zostali zaproszeni uczniowie klasy IV, V i VI Szkoły Podstawowej Nr 2 oraz uczniowie Gimnazjum Nr 1, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

W mikołajkowych zmaganiach uczestniczyło 29. uczniów. Turniej podzielono na trzy części. Na początek wszystkich uczestników czekało „łamanie głowy”, czyli krótki test wiedzy składający się z rebusów, prostych działań arytmetycznych  i rozsypanek literowych. Kolejny etap to kończenie znanych polskich przysłów, odgadywanie zagadek, rozpoznawanie znanych miejsc na fotografii oraz rozpoznawanie smaków.
Uczestnicy mieli też okazję wykazać się sportowymi umiejętnościami w konkurencjach, które  były dostosowane do  możliwości fizycznych i wieku uczestników. Przy gorącym dopingu koleżanek i kolegów każdy rzucał woreczkiem do kosza, kozłował piłkę w mini slalomie oraz strzelał kijem hokejowym do bramki. Cały turniej umilała świąteczna muzyka, a wiele radości uczestnikom sprawiło przybycie świętego Mikołaja, który przyniósł ze sobą kosz słodyczy.

 

Mikołajki dla tych dzieci to nie tylko dzień, w którym otrzymuje się prezenty, ale dzień, na który czekają z niecierpliwością. W tym dniu każde dziecko jest wytrwałe w swoich działaniach i wierzy, że odniesie sukces. To jest ich czas, w którym czują się wyjątkowo, bowiem „Nie ma nic przyjemniejszego na świecie, od dawania komuś radości”

To wyjątkowa impreza, w której nie ma przegranych. Każdy uczestnik otrzymuje podarunek i pamiątkowy dyplom. Organizatorami i pomysłodawcami turnieju są: mgr Marzena Pałka, mgr Gabriela Leisner, mgr Klaudia Guzik i mgr Ewa Kwaśniewska

Dołącz do dyskusji

Zaloguj się się aby komentować
  Subskrybuj  
Powiadom o