Podstawówka w niewielkim Kwaśniowie była gospodarzem turnieju tenisa ziemnego pod hasłem IV Wio’mbledon Jurajski. Sportową imprezę połączono z zakończeniem panelu z projektu „Poznaję – ćwiczę – rozwijam – Projekt Rozwoju Lokalnej Oferty Edukacyjnej”. Jest on wdrażany przez Stowarzyszenie „Bractwo Szkolne” na rzecz Budowy Szkoły w Kwaśniowie.  Organizacja i partner projektu – miejscowa podstawówka otrzymali na ten cel prawie 50 tysięcy złotych.
Dzięki tym pieniądzom 45 uczniów z gminy Klucze od kwietnia do września  brało udział w zajęciach nauki gry w tenisa ziemnego „Wio’mbledon  Jurajski”. Zajęcia prowadził instruktor Rafał Krawczyk. Na zakończenie nauki  zorganizowano turniej w dwóch kategoriach:  uczniów szkół podstawowych i otwarte mistrzostwa gminy Klucze.

W zawodach wzięło udział 36 zawodników i zawodniczek. W kategorii podstawówek najwyżej uplasowały się dziewczęta: Roksana Huczek, Daria Kołodziej i Karolina Chłosta. Wśród chłopców najwyższe noty zdobyli:
Wojciech  Gawron, Wiktor Chłosta i Mateusz Gawron.
W otwartym turnieju  IV Wio’mbledon Jurajski  o tytuł mistrza Gminy Klucze walczyło 12 osób. Trzy najwyższe lokaty zdobyli: Tomasz Musiorski z Chechła, Jacek Siński  z Kwaśniowa i Mirosław Jażwiec.
Uczniowie brali również udział w mistrzostwach powiatu olkuskiego w tenisie ziemnym, które odbyły się w Olkuszu,  i zdobyli wszystkie miejsca na podium. W tej grupie znaleźli się trzej uczniowie SP w Kwaśniowie: Wojciech Gawron, Mateusz Gawron i Jakub Szymański.
– Celem, dla którego wdrażamy projekt, jest przede wszystkim poprawa oferty edukacyjnej dla uczniów szkół i przedszkoli z gminy Klucze  oraz wyrównanie szans edukacyjnych – wyjaśnia dyrektor szkoły Norbert Bień.
W ramach programu placówka realizuje również naukę języka angielskiego, zajęcia z logicznego myślenia, terapię wad wymowy oraz zajęcia rehabilitacyjne dla dzieci z wadami postawy.

Źródło: Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej w Kwaśniowie

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze