Internauci już wybrali i wszystko jest jasne – teledysk do piosenki „Potrzebujesz mnie, więc jestem”, zrealizowany przez naszą redakcję dla Stowarzyszenia Res Sacra Miser, znalazł się wśród pięciu najlepszych kampanii zachęcających do przekazywania 1 procenta podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego w kategorii internet. Konkurs już po raz trzeci zorganizował Tygodnik Newsweek i Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Uznanie internautów zyskał też plakat wykonany w ramach akcji przez olkuskie Stowarzyszenie. Teraz laureatów wybierze jury, a już wkrótce o naszej wspólnej inicjatywie przeczytacie w Newsweeku.
Przypomnijmy, że zgodnie z zasadami konkursu najbardziej kreatywne kampanie reklamowe zostaną wybrane w ośmiu kategoriach: plakat lokalny, plakat ogólnopolski, internet, prasa lokalna, prasa ogólnopolska, spot i radio – spot oraz akcje specjalne. Pierwszej oceny dokonali internauci. Zgodnie z ich wolą w każdej z kategorii wytypowano po pięć najlepszych kampanii. Teledysk zrealizowany dla Res Sacra Miser przez „Przegląd Olkuski” dzięki zebranym głosom znalazł się na drugim miejscu, zaś plakat Stowarzyszenia – na miejscu czwartym. Teraz wszystko w rękach jurorów.
Komisja ekspertów – 11-osobowe jury, ocenia wszystkie projekty pod kątem komunikatywności, kreatywności i ekspresji. Laureaci będą wybrani do 25
kwietnia, jednak wyniki zostaną ogłoszone 20 maja. Wcześniej wszystkie zakwalifikowane do drugiego etapu kampanie zostaną zaprezentowane na
łamach tygodnika Newsweek. Według informacji Stowarzyszenia Res Sacra Miser, publikacja jest zaplanowana na 4 maja.
A potem? – Trzymamy kciuki, żebyśmy spotkali się na gali laureatów – mówi w uśmiechem wiceprezes Stowarzyszenia Mateusz Wysocki. Dla całej
organizacji to ważne osiągnięcie. – Nie mogliśmy uwierzyć, że udało nam się przejść do drugiego etapu – dodaje Wysocki. Jak zaznacza, to dodatkowa motywacja, by za rok znów w taki nietuzinkowy sposób zachęcać mieszkańców do dzielenia się swoim 1 procentem podatku, który i tak musieliby oddać Fiskusowi. Jeśli to może pomóc organizacji podejmować kolejne inicjatywy dla potrzebujących wsparcia dzieci – takie jak w teledysku – to właśnie o to chodziło. A nagroda i prestiż publikacji w ogólnopolskim tygodniku? – to satysfakcja i powód do dumy przy okazji…
Piosenka „Potrzebujesz mnie, więc jestem” powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Res Sacra Miser z Olkusza. W jej realizację włączyła się nasza redakcja. Utwór zaśpiewało czworo przyjaciół Stowarzyszenia, a „Przegląd” nagrał teledysk, który promuje akcję „1%” i w skrócie ukazuje pracę Stowarzyszenia z dziećmi. Teledysk można oglądać na stronach „Przeglądu Olkuskiego” i Stowarzyszenia.