hel6

Projekt Zespołu Szkół Nr 3 im. Antoniego Kocjana: „Akademia Nordic Walking” autorstwa Agaty Wdowik zwyciężył w Ogólnopolskim Konkursie Wydawnictwa Nowa Era i uzyskał grant na jego realizację. Jak realizowaliśmy założenia projektu?

Od początku roku uczyliśmy się prawidłowej techniki Nordic Walking. Zorganizowaliśmy na boisku szkolnym dwie edycje Akademii Nordic Walking – imprezy, na które zaprosiliśmy również osoby spoza szkoły ( mieszkańców Olkusza i uczniów ze szkól podstawowych). Doskonaliliśmy znajomość zasad bezpiecznego poruszania się w terenie, wyszukiwaliśmy ciekawe trasy, które można pokonać z kijkami a przede wszystkim doskonaliliśmy prawidłową technikę marszu.

hel7
Pokonaliśmy wiele kilometrów w pięknych okolicach. Najbardziej podobała nam się trasa w Beskidzie Niskim, kiedy dotarliśmy przez Górę Lubomir ( znajduje się tam obserwatorium astronomiczne) do schroniska na Polanie Kudłacze koło Myślenic.
Grupa naszych uczniów wystartowała w Rajdzie Szlakami Pustyni Błędowskiej pokonując z kijkami w trudnym, piaszczystym terenie dystans 7 kilometrów.

hel15

Jednak wszyscy czekali na najważniejszy wyjazd tego projektu. Najbardziej aktywni pojechali nad morze. 8 czerwca wyruszyliśmy do Władysławowa i na Hel. Plany, do których się przygotowywaliśmy przez kilka miesięcy były ambitne. Wspaniała, letnia pogoda sprzyjała naszym wędrówkom. Dzięki projektowi mieliśmy okazję po raz pierwszy uprawiać Nordic Walking na plaży!

hel 3

Przez 4 dni pokonaliśmy trasę z Władysławowa na Przylądek Rozewie, oraz od początku Polski – z Helu do Władysławowa. Nie było łatwo, ale od zakwasów ważniejsze były piękne widoki i wspaniale przygotowane, oznakowane trasy z których korzystaliśmy. Ale nie tylko chodziliśmy. Był czas również na zwiedzenie Władysławowa z Aleją Mistrzów Sportu, Centralnego Ośrodka Sportu w Cetniewie, latarni morskiej w Rozewiu a na Helu fokarium. Uczestnicy wyprawy stwierdzili, że Nordic Walking z pięknymi nadmorskimi widokami podwójnie cieszy. Obiecaliśmy sobie, że jeszcze z kijkami wrócimy nad morze.

hel 9

Dzięki tak wspaniałym wspomnieniom z realizacji naszego zwycięzkiego projektu „Akademia Nordic Walking” mamy jeszcze większą motywację do pracy nad następnymi. Bo to, że następne projekty powstaną nie ulega wątpliwości. W naszej szkole został stworzony bardzo sprzyjający klimat dla metody projektów, młodzież może dzięki nim realizować swoje pomysły, a tych nie brakuje!