Jednego z naszych Czytelników zainteresowało, czym zajmuje się Wydział Promocji Miasta i Gminy w Olkuszu. Zadane przez niego pytania wysłaliśmy do dyrektora tej jednostki – Waldemara Czarnoty.

Pytanie 1: Dlaczego na Facebooku nie ma Olkusza? Wiem, że można Facebooka lubić lub nie, ale w tym wypadku trzeba tam być.

Odpowiedź: Od kwietnia 2012 roku na Facebooku jest tzw. funpage Punktu Informacji Turystycznej w Olkuszu, gdzie poza bieżącymi informacjami dotyczącymi imprez i wydarzeń, jakie mogą zainteresować turystów i mieszkańców Olkusza, są także informacje o najciekawszych atrakcjach turystycznych miasta i gminy Olkusz. Wspomniany funpage jest prowadzony przez pracownika Wydziału Promocji UMiG obsługującego Punkt Informacji Turystycznej w Olkuszu. Pragniemy zaznaczyć, iż pracownicy wydziału przygotowali  i przesłali materiały promocyjne o Olkuszu do kilkunastu  ogólnopolskich portali turystycznych.

 

Pytanie 2: Gdzie można uzyskać materiały promocyjne Olkusza takie jak broszury czy ulotki? Na ulicy Floriańskiej stoi nieczynny słupek mający chyba być infomatem i zamknięty na głucho punkt info.

Odpowiedź: Materiały promocyjne o Olkuszu można nieodpłatnie otrzymać w Wydziale Promocji UMiG Olkusz, Rynek 1, p. 310 i 312 w godzinach pracy Urzędu oraz w Punkcie Informacji Turystycznej (PIT) ul. Floriańska 8. Tam można otrzymać również materiały o województwie małopolskim. Materiały promocyjne o Olkuszu opracowane i wydane przez Wydział są także dystrybuowane w olkuskich muzeach oraz wybranych punktach noclegowych i gastronomicznych na terenie miasta i gminy Olkusz. Punkt Informacji Turystycznej jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, w sezonie letnim (od czerwca do września również w soboty i niedziele od 10.00-16.00). Zatem stwierdzenie „zamknięty na głucho” jest niezgodne z prawdą.
Program obsługujący infokiosk jest administrowany przez Lidera programu „Małopolski System Informacji Turystycznej”, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Uwagi dotyczące niewłaściwego funkcjonowania infokiosku można składać w PIT ul. Floriańska 8 lub bezpośrednio w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie. Uprzejmie informujemy, iż awaria infokiosku została zgłoszona przez Wydział Promocji UMIG do firmy zajmującej się serwisem ww. urządzenia.

Pytanie 3: Co zrobił w pierwszym kwartale tego roku Wydział Promocji? Czy powstały jakieś nowe wydawnictwa? Jakie imprezy zostały zorganizowane?

Odpowiedź: Działania naszego wydziału w I kwartale br. były różnorodne.
Wspieraliśmy, będąc współorganizatorem, następujące imprezy:
– Koncert Kolęd w Parafii pw. Św. Maksymiliana Kolbe w wykonaniu
  orkiestry im. T. Moryto z Łącka.
– I Targi Edukacyjne w MOK Olkusz,
– zorganizowaliśmy wspólnie z MOK Konkurs Plastyczny „Lubię Olkusz” dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów,

Koordynowaliśmy imprezy pod patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz, m.in. Forum Przewodników Turystycznych, Olkuska Noc Młodych Naukowców, Grę miejską „Żołnierze wyklęci”, konkursy literackie Klubu „Zielone Światło”. Wydział zaktualizował i wydał „Zeszyt ćwiczeń do edukacji regionalnej w gimnazjum” a także książeczkę promocyjną „Gwarek z Olkusza”, którą od 3 lat otrzymują na Mikołaja wszystkie 6- latki z terenu miasta i gminy. W ramach pracy bieżącej współpracujemy ze szkołami, z MOK Olkusz, z MOSiR Olkusz, Powiatową i Miejską Biblioteką Publiczną w Olkusz czy Stowarzyszeniami działającymi w MiG Olkusz, opracowujemy i wykonujemy gadżety promujące Olkusz. Obsługujemy Biuletyn Informacji Publicznej, koordynujemy udzielanie odpowiedzi Burmistrza MiG Olkusz w ramach dostępu do Informacji publicznej oraz prowadzimy Punkt Informacji Turystycznej w Olkuszu. Bierzemy udział w pracach nad opracowaniem Strategii Rozwoju Miasta i Gminy Olkusz na lata 2014-2022. Wydział opracował cykl specjalistycznych artykułów popularnonaukowych, jakie ukazały się na łamach numeru czasopisma „Renowacje i zabytki” poświęconego Olkuszowi.

Specyfiką wydziału jest praca nad zadaniami, które rozciągnięte są w czasie nawet na kilka miesięcy. Jeśli chodzi o wydawnictwa, zarówno w Wydziale, jak  i  Punkcie Informacji Turystycznej nieodpłatnie można otrzymać opracowane i wydane w 2012 roku wydawnictwa
– folder „Rabsztyn” (nakład 8000 egz.)
– folder „Olkusz” (nakład 8000 egz.)
– folder „Muzeum Afrykanistyczne” (nakład 8000 egz.)
– cykl 10 tzw. zawieszek informacyjnych (nakład 20.000 egz.)
– broszura „Muzeum Afrykanistyczne” (nakład 1000 egz.)
– broszura „Bazylika św. Andrzeja” (nakład 1000 egz.)

Zarówno w PIT, jak i samym Wydziale również nieodpłatnie można otrzymać wydawnictwa przygotowane w latach ubiegłych m.in. cykl 7 folderów „Wędrówki Olkuskie”, film promocyjny o Olkuszu, plan i mapę miasta, folder „Olkusz” i inne.

Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem:
– „Wyprawki dla pierwszoklasistów”- promocyjnej teczki, w której m.in. znajduje się Zeszyt ćwiczeń „Moje miasto Olkusz” do edukacji regionalnej w klasach I-III, którego Wydział promocji jest także współtwórcą.
– broszury edukacyjno-promocyjnej o Rezerwacie Pazurek wspólnie z Nadleśnictwem Olkusz.
– Książeczek promocyjnych o Muzeum Twórczości Władysława Wołkowskiego a także o Muzeum Pożarnictwa Ziemi Olkuskiej,
– wznowienia książeczki promocyjnej „Legendy srebrnego grodu” (I wydanie 2010r),
– wznowienia cyklu 5 zakładek do książek promujących najważniejsze zabytki i atrakcje turystyczne miasta i gminy Olkusz (I wydanie w 2012 roku)
– wydania folderu „Olkusz” w języku angielskim i niemieckim

Przez znaczną część pierwszego kwartału pracowaliśmy nad organizacją uroczystości związanych z obchodami 150. rocznicy śmierci płk. F. Nullo, jakie odbyły się 5 maja. Poza opracowaniem plakatów i zaproszeń oraz koordynacją całej imprezy, w ramach obchodów Wydział Promocji opracował i wydał drukiem ulotkę „Powstanie Styczniowe na ziemi olkuskiej” (nakład 5000 egz.), która była bezpłatnie rozdawana przed i w trakcie uroczystości, a obecnie jest dostępna w PIT. Wydział opracował i zorganizował (wspólnie z Powiatową i Miejską Biblioteką Publiczną w Olkuszu” wystawę „Pamięć Francesco Nullo i bohaterów Powstania Styczniowego na ziemi olkuskiej” oraz zorganizował konkurs literacki „Dlaczego pamiętamy o Francesco Nullo” (wspólnie z SP 4).

Chcesz uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytanie? Nie wiesz, do kogo się z nim zwrócić? Napisz do nas! Zachęcamy do zadawania pytań, które w imieniu Czytelników przekazujemy kompetentnym osobom. Odpowiedzi zamieszczamy na naszych łamach. Nie komentujemy odpowiedzi, a wnioski pozostawiamy Czytelnikom.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
7 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Adamek Olkuszanin
Adamek Olkuszanin
10 lat temu

Poza tym:
Aktualnie pracujemy nad przygotowaniem:
– „Wyprawki dla pierwszoklasistów”- promocyjnej teczki, w której m.in. znajduje się Zeszyt ćwiczeń „Moje miasto Olkusz” do edukacji regionalnej w klasach I-III, którego Wydział promocji jest także współtwórcą.
– broszury edukacyjno-promocyjnej o Rezerwacie Pazurek wspólnie z Nadleśnictwem Olkusz.
– Książeczek promocyjnych o Muzeum Twórczości Władysława Wołkowskiego a także o Muzeum Pożarnictwa Ziemi Olkuskiej,
– wznowienia książeczki promocyjnej „Legendy srebrnego grodu” (I wydanie 2010r),
– wznowienia cyklu 5 zakładek do książek promujących najważniejsze zabytki i atrakcje turystyczne miasta i gminy Olkusz (I wydanie w 2012 roku)
– wydania folderu „Olkusz” w języku angielskim i niemieckim

Ja SAM zrobiłbym to w 2 dni, a tam cały wydział „haruje” od miesięcy

Adamek Olkuszanin
Adamek Olkuszanin
10 lat temu

zlikwidować, zwolnić, a kasę na biedne dzieci

ornitolog
ornitolog
10 lat temu

a wróble ćwierkają, że ten Wydział Promocji ma być zlikwidowany w urzędzie miasta??? co się stanie z pracownikami i przede wszystkim z promocją naszego miasta?

Polak mały
Polak mały
10 lat temu

Do znawca
Szanowny pan się nie zna. Owszem wygląd miasta ma znaczenie, dletego własnie jest przeprowadzana rewitalizacja rynku. Nie da się tego zrobic w jeden dzień. krytykowanie długości remontu jest bezpodstawne. Krakowski rynek też był rozkopany kilka lat. Olkusz ma się czym szczycic. Największym skarbem sa 400 letnie jedyne na świecie grajace organy. Fatalna promocja w tym temacie powoduje, że Olkuskie organy bardziej znane są w Japoni, niz w Polsce a nawet i w samym Olkuszu. Na darmowe koncerty przychodzi około 100 osób, w wiekszości te same osoby.

znawca
znawca
10 lat temu

Proszę Państwa to jest komedia a nie promocja… 😆 Najpierw trzeba mieć co promować ! a co można w Olkuszu promować ? Po co tu przyjedzie turysta w wakacje skoro otwarcie pięknego rynku będzie dopiero we wrześniu czyli po wakacjach a rozkopana ulica Górnicza straszy od miesięcy podobnie jak budynek byłego starostwa stoi odrapany w rynku będąc jest piękną „wizytówką” miasta…
Miastu potrzebny jest punkt reagowania kryzysowego…takie miejsce w którym można załatwić ludzkie sprawy…jest wiele takich spraw….są licznie opisywane w Przeglądzie Olkuskim…choćby prosta sprawa że po ulicy leje się woda….że wszędzie brudno a na przystankach autobusowych kosze pełne śmieci…. Trzeba posprzątać śmieci ! Trzeba wziąć wiadro z farbą i pomalować budynek w rynku który straszy !!! Na tym polega dbanie o wizerunek i promowanie miasta a nie na drukowaniu ulotek które mało kto czyta 😆

nie promują ...
nie promują ...
10 lat temu

[quote name=”Dyl_Sowizdrzał”]Promowanie Olkusza wyłącznie w Olkuszu !
Pogratulować konsekwencji i inwencji. Z taką ekipą w XXV wiek. Burza mózgowców trwa, a tyłki przyrastają do stołków.[/quote]

coś w tym jest

Dyl_Sowizdrzał
Dyl_Sowizdrzał
10 lat temu

Promowanie Olkusza wyłącznie w Olkuszu !
Pogratulować konsekwencji i inwencji. Z taką ekipą w XXV wiek. Burza mózgowców trwa, a tyłki przyrastają do stołków.