W roku szkolnym 2011/2012 trwa trzecia edycja programu „Owoce w szkole”. Głównym celem programu jest poprawa stanu zdrowia oraz zmiana nawyków żywieniowych uczniów poprzez zwiększenie częstotliwości oraz ilości spożywanych warzyw i owoców. Działanie ma również wspomóc walkę z coraz częstszym zjawiskiem nadwagi i otyłości wśród dzieci.

Uczestnikami programu mogą być uczniowie szkół podstawowych klas I – III, którzy w ramach programu jednorazowo otrzymują bezpłatnie porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego warzywnego. Mogą to być: jabłka, gruszki, truskawki (w sezonie), marchew, rzodkiewka, słodka papryka albo soki owocowe, warzywne lub owocowo – warzywne. W ramach programu „Owoce w szkole” dzieciom udostępniane są owoce i warzywa przygotowane do bezpośredniego spożycia, wystarczająco rozwinięte, dojrzałe, zdrowe. Owoce i warzywa oraz soki nie mogą zawierać dodatku tłuszczu, soli, cukru lub substancji słodzących.

W II semestrze roku szkolnego 2011/2012 dzieci będą otrzymywały – przez okres 10 wybranych tygodni – łącznie 20 porcji owoców i warzyw, tj. 2 razy w tygodniu.

Środki na realizację programu „Owoce w szkole” pochodzą w 75% z Unii Europejskiej, a w 25% ze środków krajowych. Całkowity budżet programu w roku szkolnym 2011/2012 wynosi ok. 12,3 mln EUR (48,9 mln PLN).

W Małopolsce program cieszy się ogromną popularnością, na co wskazuje stale zwiększająca się ilość uczniów otrzymujących owoce i warzywa w szkole. W pierwszej edycji programu uczestniczyło 150 małopolskich szkół, do których uczęszczało 13 886 dzieci, natomiast na drugi semestr obecnego roku szkolnego umowy z dostawcami podpisało aż 1127 szkół, do których uczęszcza 81 826 dzieci.

Podobnie jak w latach ubiegłych realizacją programu zajmuje się Agencja Rynku Rolnego. Wszelkie informacje dotyczące programu „Owoce w szkole” można uzyskać w Oddziale Terenowym Agencji Rynku Rolnego w Krakowie, przy ul. Mogilskiej 104, 31-546 Kraków lub pod numerem telefonu: 012/ 424-09-50 oraz w Telefonicznym Punkcie Informacyjnym (22) 661-72-72.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze