Po wielu głosach mieszkańców dotyczących coraz gorszego stanu technicznego kładki łączącej północną z południową częścią miasta, urzędnicy magistratu zdecydowali się wysłać pod wskazany adres ekipę remontową, która w doraźny sposób miała uzupełnić braki w nawierzchni. Największe dziury i pęknięcia zalepiono, jednak efekt końcowy prac zadowala niewielu.
Wciąż widoczne są ubytki w betonie i choć obecnie nie stanowią one realnego zagrożenie dla uczęszczających tym przejściem pieszych, to jednak w niedługim czasie mogą stać się przyczyną poważnego problemu. – Już na pierwszy rzut oka widać, że prace naprawcze można było wykonać lepiej. Na kładkę jeszcze raz skierowaliśmy odpowiednie służby. – Biorąc pod uwagę planowany na ten rok kapitalny remont, nie wydaje się rozsądne, by już teraz przeznaczać znaczne nakłady finansowe na doraźne naprawy – informuje Michał Latos, rzecznik prasowy olkuskiego urzędu.
Na razie będą to tylko rzeczone „prace naprawcze”, bowiem na generalny remont kładki jeszcze trochę poczekamy. Co prawda w budżecie gminy na remont pieszego traktu nad torami został zarezerwowany milion złotych, ale gmina ma nadzieję na chociaż częściowe sfinansowanie remontu ze środków zewnętrznych. Te w wydatnym stopniu mogą pomóc w kompleksowej renowacji kładki łączącej ul. Na Skarpie ze Skwerem. Mowa tutaj nawet o 3/4 kosztów związanych z niezbędnymi pracami. Jednym ze źródeł finansowania może być projekt pn. „Obniżenie emisyjności Gminy Olkusz poprzez budowę i przebudowę trasy rowerowej łączącej północną i południową część miasta”. Projekt ten został złożony przez magistrat do Zarządu Województwa Małopolskiego z końcem lipca ubiegłego roku, został pozytywnie oceniony i jednocześnie ujęty w wykazie przedsięwzięć uzgodnionych dla subregionu Małopolski Zachodniej. Obecnie jest opiniowany i czeka na decyzję wojewódzkich urzędników. Wyników spodziewać się możemy w połowie roku.
Innym sposobem finansowania mógłby być Gminny Program Rewitalizacji Olkusza na lata 2016-2026, o który UMiG również zabiega. Gdyby jednak nie udało się pozyskać dodatkowych funduszy, gmina planuje remont w ramach własnych możliwości. Konkretnych dat (poza informacją o bieżącym roku), na tę chwilę jednak brakuje.
– Oczywiście obecny wygląd kładki daleki jest od ideału, jednak mamy pewność, że sama konstrukcja traktu jest stabilna i nie zagraża bezpieczeństwu pieszych. Informacje o tym, że przejściu nad torami grozi zawalenie są nieprawdziwe – zapewnia Michał Latos.
Przejście przez kładkę, mimo że teoretycznie bezpieczne, nie należy do przyjemnych. Sporo nierówności, braki w nawierzchni, pordzewiałe i rozszczepione w kilku miejscach przęsła i barierki – z tym na co dzień muszą się mierzyć przechodnie. – Każdy widzi jak jest. Pewnie do zawalenia się tej konstrukcji jeszcze daleko, ale każde przejście tędy stanowi wyzwanie. Według mnie nie trzeba wiele: trochę farby, asfaltu i kilkunastu minut pracy spawacza. Ale wiadomo, potrzebne są też chęci i pieniądze – mówi Jarosław Kwiecień mieszkający nieopodal kładki.
Reasumując, na przejściu nad torami wkrótce jeszcze raz powinni się pojawić przedstawiciele służby drogowej w celu dokończenia rozpoczętej pracy łatania dziur i ubytków. Większego remontu traktu spodziewać się możemy najwcześniej za kilka miesięcy. Choć zgodnie z zapewnieniami magistratu do tego czasu uczęszczanie kładką nie będzie zagrażało bezpieczeństwu pieszych, to Ci ostatni muszą jednak uważnie patrzyć pod nogi.
Umiecie pisać to i czytać powinniście umieć… Jak byk napisali, że kładka będzie remontowana, a wy cały czas wałkujecie, że kasy nie ma i że remontu nie będzie… Smutny ten przegląd w komentarzach się zrobił. Byle się doczepić. Byle pocisnąć.
https://www.youtube.com/watch?v=hDvoqW781iI
Pytanie do redakcji : dlaczego usunęliście posta w którym była mowa tylko i wyłącznie otym ze w PLUSINFO jest info kładce ,? Przecież to jest takie głupawe działanie ze trudno porównać go do czegokolwiek , znizacie sie do poziomu mniej niż zero , był to komentarz ozn nr 4 , czego redakcja przeglądu sie obawia , w ten sposób kasując ten wpis okazujecie słabość okazując wyższość PLUSINFO a mnie wcale o to nie chodziło , niech Olkuszanie maja dostęp do wszystkich informacji , ehhhh , przecież jak na rynku jest Gazeta Wyborcza to nie jest zakazana Gzeta Polska , choć wcześniej tak mogło być i co ? Wyciągnijcie wnioski z tego prostego przykładu , pewnie i ten wpis skasujecie ,a w czym ze on jest dla Was niewygodnym ?
Ja oglądalem dobry 😉
[quote name=”QQła”]Rozumiem, ze koło swoich domów włodarze też doraźnie przyklepują asfaltowe kupy łopatą. Ta kładka nadaje się do wymiany na nowoczesną i bezpieczną. Nie wierzę, ze Olkusza nie stać na taką, skoro stać na choinkę i lodowisko.[/quote]
Sam sobie odpowiedziałes na pytanie. Własnie dlatego, ze stać na lodowisko to nie ma kasy na kładkę.
Dziękuję dobranoc.
Z uwagi na znaczną korozję elementów konstrukcyjnych kładki niezbędna jest ekspertyza techniczna rzeczoznawcy co do dalszej eksploatacji kładki, jej zakresu remontu lub przebudowy.
Rozumiem, ze koło swoich domów włodarze też doraźnie przyklepują asfaltowe kupy łopatą. Ta kładka nadaje się do wymiany na nowoczesną i bezpieczną. Nie wierzę, ze Olkusza nie stać na taką, skoro stać na choinkę i lodowisko.