wasze interwencje nowe

Jadąc z Olkusza do Wolbromia z przewoźnikiem JKA-Bus od 1 października br. jedni pasażerowie za jednorazowy przejazd na tej trasie płacą 4,50 zł, a inni 6,50 zł. Różne ceny biletów dotyczą również przystanków po drodze. Drożej płacą osoby jeżdżące busami przez Klucze, niż ci jadący przez Pazurek. Dlaczego?

Od chwili wprowadzenia podwyżek w naszej redakcji rozdzwoniły się telefony z pretensjami od pasażerów korzystających z usług firmy JKA-Bus. Pasażerowie żalą się, że za przejazd na trasie kilku kilometrów z Jaroszowca do Krzywopłot zmuszeni są płacić 4 zł, czyli o złotówkę więcej niż dotychczas. W skali miesiąca podwyżka jest odczuwalna. Ci, którzy jeżdżą tam i z powrotem bez biletu miesięcznego muszą teraz zapłacić 50, a nawet 60 zł więcej. – Dla mnie to naprawdę dużo. 4 zł za trzy przystanki to przecież rozbój w biały dzień – narzeka pasażerka, która chciała zachować anonimowość.

– Przez wiele miesięcy walczyłem z powiatowym wydziałem drogowym o zniesienie opłat za zatrzymywanie się na przystankach przy drogach powiatowych. Niestety nieskutecznie. Mimo odwołań zmuszony byłem zapłacić do kasy powiatu 15 tysięcy złotych. Dodatkowo w ostatnim czasie o ponad 40% wzrosły opłaty za ubezpieczenia komunikacyjne. Nie chcę nawet dodawać, że ceny paliw systematycznie też wzrastają o kilka groszy – przekonuje Artur Kordaszewski, właściciel firmy JKA-Bus. – Stąd te podwyżki. Chcę też nadmienić, że dystans, jaki pokonują kierowcy z Olkusza do Wolbromia, jest zróżnicowany. Kursy przez Klucze wynoszą 45 km, a te przez Pazurek 25 km. To prawie o połowę dłuższa trasa – dodaje przewoźnik rozpoznawalny również ze świadczenia usług na liniach Olkusz – Kraków, czy Olkusz – Żarnowiec.

Ponadto pasażerowie głośno domagają się przywrócenia na linii Olkusz – Wolbrom przez Klucze, Jaroszowiec, Cieślin, Bydlin, Krzywopłoty, Załęże i Zabagnie wieczornego kursu. Mowa tutaj o busie odjeżdżającym spod szpitala o godz. 20.45. Decyzją właściciela został on zawieszony do odwołania. Powód? Nierentowność. – Zdarzało się, że tym kursem jeździł sam kierowca – przekonuje Artur Kordaszewski. Tym sposobem jeśli ktoś w tygodniu wieczorem chce się dostać do jednej z miejscowości obsługiwanych przez tę linię, ma do wyboru dwie możliwości – 19.10 bądź 22.10.

Na drugiej linii Olkusz – Wolbrom, tej przez Pazurek i Gołaczewy ceny biletów, jak i rozkład jazdy nie uległy zmianom. – Na tej trasie nie muszę wnosić opłat za korzystanie z przystanków, bowiem jeździmy jedynie po drodze wojewódzkiej – zaznacza właściciel firmy JKA-Bus. Na obu tych liniach można nabyć bilet miesięczny, który nieco obniży koszta związane z podróżą. To prawdziwy rarytas mając na uwadze brak takich biletów na trasie do Krakowa.

Październikowa podwyżka cen biletów dotknęła również pasażerów korzystających z busów do Żarnowca przez Kąpiele Wielkie (średnio o złotówkę), natomiast kursy do Żarnowca przez m.in. Zarzecze zostały całkowicie zlikwidowane. Powody są identyczne jak te w przypadku busów na Wolbrom – obowiązek płacenia za przystanki oraz nierentowność linii.

– Co my mamy teraz zrobić? – pytają pasażerowie. – Dla wielu z nas korzystanie z usług pana Kordaszewskiego to jedyna szansa na dostanie się do miejsca pracy – dodają rozżaleni klienci przewoźnika. – Proponuję dogadać się między sobą i wnieść oficjalną prośbę do samorządowców o wsparcie w utrzymaniu linii. Próbowałem nie raz i nie dwa razy. Nigdy nikt nie chciał pomóc – przyznaje Artur Kordaszewski. – Nie będę przecież wiecznie dokładał do interesu – kończy właściciel firmy JKA-Bus, który po rezygnacji konkurencji, stał się monopolistą w świadczeniu usług transportowych na ww. trasach.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
11 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Pasażer
Pasażer
7 lat temu

tom mylisz się samorzadowcy gdyby tylko chcieli to mają duzo do powiedzenia I dziwi mnie że po tylu napisanych pismach i interwencji ze strony pasażerów w Starostwie nic z tym nie robią. Busy są przepełnione i pasażerowie mają na to dowody w postaci filmików i zdjęć Taki przepełniony bus na drodze staje sie nieprzewidywalny. Stwarza niebezpieczeństwo nie tylko dla pasażerów ale też innych uczestników na drodze Chyba nie chcemy powtórki z wypadku w Nowy Mieście nad Pilicą. A w każdej chwili może do tego dojść!!!!! A może to jedyny sposób aby ktoś się w końcu tym zainteresował ?
Jeśli nikt się tym tematem nie zainteresuje będziemy dzwonic do Małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego .Może po kilku interwencjach ITD Panu właścicielowi zacznie się opłacać Bo z tego co wiem to grozi to nawet cofnięciem koncesji na przewóz osób

Anonim
Anonim
7 lat temu

[quote name=”Ktosia”]Panie Kordaszewski to może jeżeli Panu się tak bardzo nie opłaca trasa Wolbrom -Olkusz to może Pan całkiem zrezygnuje z tej trasy i da się pan wykazać innej firmie przewozowej która z pocałowaniem ręki podejmie tą trasę Od kiedy Pan podjął tą trasę są cały czas problemy i a pan cały czas narzeka Są kursy które są bardziej opłacalne godz( 5 ,6,7,8,13,15,16) a są kursy które są mniej opłacalne ale trzeba to jakoś pogodzić Ostatnio Pan chciał zlikwidować kurs o 22 z Olkusza którym pracownicy wracają z pracy i który jest prawie zawsze pełny Czegoś tu nie rozumiem . Pan nam robi usługę a nie łaskę .Pozdrawia[/quote]

Dokładnie tak, są linie które są wręcz przepełnione. I wtedy też kurs jest nie opłacalny? Może gdyby Pan Kordaszewski choć raz przejechał się busem w godzinach, w których busy są przepełnione to inaczej wypowiadałby się na temat braku opłacalności. Kurs busem Olkusz – Katowice jest tańszy niż Olkusz – Wolbrom.. Ceny biletów na trasie Olkusz – Katowice są tańsze niż na trasie Olkusz – Wolbrom. I przewoźnicy jeżdżący na Katowice nie podnoszą cen w związku np. ze wzrostem Wiec jakoś nie chce mi się wierzyć że Pan musi „wiecznie dokładać do interesu”.

tom
tom
7 lat temu

[quote name=”Marysia”]Wszyscy przewoznicy płacą paliwo,opłaty komunikacyjne itd.ale tylko podwyżka jest w busach JKA .co o tym mysleć,a jeszcze teraz wprowadzono karty za które trzeba zapłacic 20 złotych ,no niestety jedyny przewożnik na trasie olkusz-wolbrom i robi co chce,Może samorzadowcy coś z tym zrobią.Zrospaczeni pasazerowie nie mają wyjścia i płacą bo to jedyny przewoznik na tej trasie[/quote]
A co mają samorządowcy do operatora linii? Wchodzę na daną linię i dyktuję ceny. Jak komuś nie pasuje to niech jeździ sobie swoim samochodem, to wtedy zobaczy co to znaczy mieć samochód.

Marysia
Marysia
7 lat temu

Wszyscy przewoznicy płacą paliwo,opłaty komunikacyjne itd.ale tylko podwyżka jest w busach JKA .co o tym mysleć,a jeszcze teraz wprowadzono karty za które trzeba zapłacic 20 złotych ,no niestety jedyny przewożnik na trasie olkusz-wolbrom i robi co chce,Może samorzadowcy coś z tym zrobią.Zrospaczeni pasazerowie nie mają wyjścia i płacą bo to jedyny przewoznik na tej trasie

Pasażerka
Pasażerka
7 lat temu

Na trasie Wolbrom-Olkusz wg Pana Kordaszewskiego skończyły się promocje i dlatego jest taka podwyżka cen biletów. Przecież nie podniesie biletów od Olkusza do Klucz, czy Jaroszowca, bo tam mają innego busa i tzw. „czerwone”. Najlepiej upchnąć wszystkich do jednego busa, co tam, jak komuś zrobi się słabo? Może gdyby wkroczył na tą linię inny przewoźnik, którego nie „wykopią”, byłoby łatwiej dla pasażerów i dla obecnego przewoźnika. Czas pomyśleć nad mądrymi rozwiązaniami, może pomoże Starostwo w Olkuszu?

Ktosia
Ktosia
7 lat temu

Panie Kordaszewski to może jeżeli Panu się tak bardzo nie opłaca trasa Wolbrom -Olkusz to może Pan całkiem zrezygnuje z tej trasy i da się pan wykazać innej firmie przewozowej która z pocałowaniem ręki podejmie tą trasę Od kiedy Pan podjął tą trasę są cały czas problemy i a pan cały czas narzeka Są kursy które są bardziej opłacalne godz( 5 ,6,7,8,13,15,16) a są kursy które są mniej opłacalne ale trzeba to jakoś pogodzić Ostatnio Pan chciał zlikwidować kurs o 22 z Olkusza którym pracownicy wracają z pracy i który jest prawie zawsze pełny Czegoś tu nie rozumiem . Pan nam robi usługę a nie łaskę .Pozdrawia

klp
klp
7 lat temu

Wszystkie drogi prowadzą do Krakowa z Łobzowa. Olkusz a zwłaszcza Miechów, nie powinny być odwiedzane przez nie zmotoryzowanych mieszkańców miasta i gminy Wolbrom. Konkurencja i różnorodność w edukacji , ochronie zdrowia czy rozrywkach nie ma mieć prawa bytu. Dowodem jest kartka z rozkładem na przystanku ,jeśli jest.

Kuba Lekki
Kuba Lekki
7 lat temu

Ja nie mogę zrozumieć, dlaczego gmina Wolbrom nie chce się przyłączyć do Związek Komunalny Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu. Zapewniłoby to mieszkańcom tej gminy pewny transport za normalną cenę biletu. Przecież bus przez Klucze Jaroszowiec od godziny 7 rano do 17 praktycznie cały czas jeździ przeładowany w okresie szkolnym. Gdyby Wolbrom się przyłączył mógłby tam kursować normalny autobus, i nie byłoby problemu z brakiem miejsca. Nie wspomnę już o tym, że w niedzielę do Wolbromia nic nie jeździ kompletnie nic. Mieszkańcy okolicznych wiosek (Dłużec, Lgota Wolbromska, Domaniewice, Załęże) są kompletnie odcięci od Olkusza czy nawet Wolbromia. Naprawdę niezrozumiałe dla mnie jest podejście włodarzy Wolbromia.

lkuszanin12
lkuszanin12
7 lat temu

Dla mnie to naprawdę dużo. 4 zł za trzy przystanki to przecież rozbój w biały dzień – narzeka pasażerka,
Proponuję podróż na piechotę będzie za darmooooooooooooooo 😆 😆 😆 ,
przecież ten ten właściciel frajer dostał busa za darmoooooooooooooo ,paliwo przecież codziennie tańsze oj nie on nasika do zbiornika 😆 😆 😆 😆

Tomek81
Tomek81
7 lat temu

O obsługę wyżej wymienionych tras powinno być odpowiedzialne miasto przykładem może być powiat Chrzanowski obsługiwane są wszystkie gminy znalazły się pieniądze nawet na połączenie z Katowicami i Krakowem dlaczego u nas nie może być normalnie? traktuje się nas pasażerów jak dojne krowy upchane jak sardynki w przepełnionych do granic możliwości busach nie wspomnę o połączeniach kolejowych które praktycznie wymierają, za niedługo z Olkusza nie będzie można w ogóle się wydostać bo nie będzie nas stać na bilety dlaczego tzw. niby prywatni przewoźnicy nie obniżali cen biletów jak paliwo taniało? odpowiedź jest prosta ” Kasa misiu kasa ” 😐 😐 😐 😐

hehehe
hehehe
7 lat temu

czy ci narzekający mieszkańcy to nie Ci sami którzy krzyczeli głośno o bezsensowności komunikacji zkg? Tak wygladałaby komunikacja na terenie 4gmin gdyby mniejsze gminy nie ustąpiły we wrześniu