Artykuł sponsorowany
Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Olkusz,
mam przyjemność zaprezentować zasady drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego Olkusza. Po przeprowadzeniu szeregu konsultacji postanowiliśmy wprowadzić kilka ważnych zmian w stosunku do ubiegłego roku, które zagwarantują większe szanse na odniesienie sukcesu przez projekty lokalizowane w mniejszych osiedlach czy sołectwach.
Chciałbym do udziału w tej edycji zachęcić także młodzież – stąd decyzja o rozszerzeniu listy osób uprawnionych do składania propozycji i głosowania o Mieszkańców, którzy ukończyli 16 rok życia.
Pierwsza edycja Budżetu Obywatelskiego była bardzo udana, a zwycięskie projekty są na bieżąco realizowane. Wierzę w Państwa zaangażowanie i dobre pomysły również w tym roku. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami poniżej oraz udziału w drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego Olkusza.
Roman Piaśnik
Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz
WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW
BUDŻET OBYWATELSKI 2016
1.200.000 zł
3 pule:
700.000 zł – zadania powyżej 50.000 zł do 100.000
300.000 zł – zadania powyżej 25.000 zł do 50.000
200.000 zł – zadania do 25.000 zł
1. ZGŁASZANIE PROPOZYCJI ZADAŃ – 12.10 – 13.11.2015
- propozycje zadań do budżetu może zgłosić każdy mieszkaniec Olkusza, który ukończył 16 rok życia;
- każdy mieszkaniec może zgłosić maksymalnie 3 zadania;
- każda propozycja musi być poparta podpisami co najmniej 15 Mieszkańców;
- Mieszkaniec może poprzeć dowolną liczbę zadań;
- propozycje zadań zgłaszane są na formularzu dostępnym na stronie internetowej www.obywatelski.umig.olkusz.pl oraz w Punkcie Podawczym Urzędu;
- zgłoszone zadanie musi spełniać następujące warunki:
– musi to być zadanie własne gminy,
– zadanie musi być realizowane w ciągu 1 roku budżetowego,
– maksymalna kwota zadania: do 25.000 zł, do 50.000 zł lub do 100.000 zł,
– lokalizacja zadania na terenie, do którego gmina ma prawo.
2. ANALIZA ZGŁOSZONYCH ZADAŃ – 16.11 – 31.12.2015
- zgłoszone zadania zostaną poddane analizie przez wydziały merytoryczne Urzędu:
– ocena formalna – sprawdzona zostanie poprawność wypełnienia wszystkich pozycji formularza oraz liczba podpisów popierających zadanie;
– ocena merytoryczna – zadania sprawdzone zostaną w zakresie możliwości ich wykonania;
– konsultacje z autorami zadań – w przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji lub dokonania uzgodnień.
3. OGŁOSZENIE LISTY ZADAŃ DO GŁOSOWANIA – 15.01.2016
- lista zadań zamieszczona zostanie na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu;
- szczegółowe opisy zgłoszonych zadań zamieszczone będą na stronie internetowej Urzędu www.obywatelski.umig.olkusz.pl
4. GŁOSOWANIE – 18.01.2016 – 29.01.2016
- głosować może każdy mieszkaniec Miasta i Gminy Olkusz, który ukończył 16 rok życia;
- każdy głosujący może oddać głosy na maksymalnie 3 zadania;
- głos oddany na zadanie wskazane na 1 miejscu będzie mnożony razy 3, na 2 miejscu razy 2, na 3 miejscu razy 1;
- głosować można poprzez:
– oddanie karty do głosowania w ustalonych punktach do głosowania,
– wypełnienie internetowej karty przez Internet.
- rekomendowane do realizacji będą te zadania, które otrzymają największą liczbę głosów,
- przy równej liczbie głosów o pozycji na liście wyników decydować będzie losowanie.
5. OGŁOSZENIE WYNIKÓW GŁOSOWANIA – DO 10.02.2016
- wyniki głosowania opublikowane zostaną na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu.
6. REALIZACJA 2016 r.
- zadania z najwyższą liczbą głosów, aż do wyczerpania środków w każdej puli (700.000 zł, 300.000 zł, 200.000 zł), zostaną wprowadzone do budżetu 2016 roku.
KONTAKT, POMOC I DODATKOWE INFORMACJE
Przez cały czas realizacji budżetu obywatelskiego pytania można przesyłać na adres: obywatelski@umig.olkusz.pl i uzyskać informację pod nr. tel. 32 6260164.
W okresie zgłaszania zadań do budżetu obywatelskiego (od 12. X- 13 XI), na dyżurach pełnionych w budynku Urzędu Miasta i Gminy Olkusz, pracownicy wydziałów merytorycznych Urzędu będą udzielać pomocy w wypełnieniu formularzy – w każdy poniedziałek w godzinach 15.00-17.00 i w każdą środę w godzinach 13.00-15.00.
Szczegółowe informacje, dokumenty i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące budżetu obywatelskiego znajdziesz na stronie internetowej www.obywatelski.umig.olkusz.pl i na profilu Urzędu Miasta i Gminy na Facebooku.
SPOTKANIE INFORMACYJNE DLA MIESZKAŃCÓW
12.X.2015 r. godz. 16.00
Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu
Sala konferencyjna
Zapraszamy wszystkich mieszkańców na spotkanie informacyjne w sprawie zasad realizacji II edycji budżetu obywatelskiego na 2016 rok.
W trakcie spotkania dokładnie przedstawimy procedurę realizacji budżetu obywatelskiego i odpowiemy na Państwa pytania.
{jcomments off}